Co ma wspólnego komunikacja na Facebooku z rozmową z dzieckiem?

W dobie pokolenia Y marka przestaje kojarzyć się tylko i wyłącznie z logotypem i produktem. Teraz, kiedy tak silnie wzrasta znaczenie interakcji z użytkownikiem, kiedy jest to ułatwione dzięki portalom społecznościowym, zauważyć możemy największy wzrost personifikacji marek w ostatnich latach.
Jednak samej interakcji także trzeba się nauczyć. Odbiorcy nie oczekują skomplikowanych treści, merytorycznych uniesień, czy zagwozdek. Wręcz przeciwnie, nie są wymagający. Treści powinny być łatwo przyswajalne, ciekawe, ale także urozmaicone. Każda czynność, którą często powtarzamy, szybko nam się nudzi.

Słuchaj, odpowiadaj, wyjaśniaj… jak dziecku!

Z poprzedniego artykułu dowiedziałeś się, jak skutecznie tworzyć kampanię reklamową i nagle na Twoim profilu przybyło 5 tysięcy nowych fanów? Do tej pory nie borykałeś się z aż tak nadmierną gorliwością użytkowników i za bardzo nie wiesz co zrobić? Nic prostszego – słuchaj, odpowiadaj i wyjaśniaj! Nie pozostawiaj pytań bez odpowiedzi, komentarzy bez polubień i udostępnień bez podziękowań. Najlepsze efekty w budowaniu wizerunku tworzy się podczas interakcji.
Twój dobry content to jedna sprawa, ale słuchanie pytań, wyczerpujące odpowiedzi i zainteresowanie rozmówcą – to drugie i zarazem najważniejsze!

Bądź animatorem czasu wolnego.

Wydaje Ci się, że masz świetną koncepcję na prowadzenie swojego profilu i całkiem niezłe zaangażowanie? Pamiętaj jednak, że nawet najlepiej zaplanowany content może się z czasem zwyczajnie znudzić. To, co angażowało na samym początku, po kilku miesiącach może być nieatrakcyjne nawet dla najmniej wymagającego użytkownika.
Zmieniaj, inwestuj, urozmaicaj treści, bo żadne dziecko nie będzie usatysfakcjonowane, jeśli w nieskończoność będzie grało w tą samą grę lub bawiło się tą samą zabawką.

Staraj się być na bieżąco i… na czasie!

Real-time marketing to niebywale trudna sztuka. Oreo, McDonald czy Coca-Cola są niekwestionowanymi mistrzami w tej dziedzinie. Jednak nie musisz pozostawać gorszy.
Oczywiście nie mówimy tu od razu o wielkich akcjach. Na dobry początek spróbuj angażować odbiorców znanymi już dla nich grafikami. Najlepiej, kiedy będą zawierały popularne elementy w połączeniu z Twoją branżą lub marką. Zabawny content to to, czego odbiorcy potrzebują, kiedy zasypujesz ich informacjami handlowymi o swoich produktach.
Pamiętaj – to odbiorca jest tutaj najważniejszy. Myśl, jak on. Zastanów się, co ty lubisz oglądać na swoich facebooku i tym kieruj się przy doborze odpowiednich treści.


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.