Grupy na Facebooku

Grupy na Facebooku dobrym narzędziem marketingowym

Obecność marek na Facebooku nie jest już niczym nowym. Niemal każdy brand prowadzi własny fanpage, za pomocą którego, komunikuje się z potencjalnymi klientami. Jedna Facebook to nie tylko fanpage, ale też szereg innych możliwości. Jakich? Np. założenia grupy.

Grupy na Facebooku posiadają równie zaawansowane funkcje, jak same fanpage. Przykład? Zakładając grupę nastawioną na sprzedaż produktów, przy każdym poście możesz skorzystać z opcji „Sprzedaj coś”.

Zamknięte grupy to także doskonałe miejsce do tworzenia własnej społeczności. Po pierwsze – możesz zbudować wizerunek eksperta, publikując przydatne materiały w postaci video, zdjęć czy nawet własnych obiekcji. Po drugie – w zamkniętych grupach, do których dostęp mają wyłącznie uczestnicy, użytkownicy stają się bardziej otwarci i chętniej dzielą się swoimi opiniami. Z uwagi na ograniczoną publiczność, ich wpisy nie wyświetlają się bowiem na tablicach znajomych, dlatego są oni odważniejsi.

Grupą na Facebooku można także zastąpić czat firmowy, za pomocą którego konsumenci kontaktują się z członkami firmy, w celu rozwiązania powstałych problemów. Publikując wpis, będą mogli dopytać o sposób wykorzystania produktów, ewentualną reklamację czy pozostałe kwestie związane z zakupami czy też samą marką.

Jeśli posiadasz grono wybranych, zaufanych klientów, którzy od lat są wierni marce i odpowiadają na każdą innowację, możesz stworzyć tajną grupę ekspertów. W ten sposób uzyskasz szybki, precyzyjny, a co najważniejsze – konstruktywny feedback na planowane unowocześnienia. Na forum grupy będziecie mogli wymieniać się pomysłami i uwagami.

I ostatnie – wiele firm wykorzystuje grupy na Facebooku nie tylko do kontaktu z potencjalnymi klientami, ale też… wymiany opinii między pracownikami! W ten prosty sposób można zastąpić newsletter czy też przedstawiać nowych pracowników. Jednak zanim zdecydujesz się na założenie firmowej grupy, upewnij się, że pozostali członkowie firmy wyrażają zgodę na taką politykę social media.

Grupy na Facebooku dobrym narzędziem marketingowym
4.8 (95%) 12 votes


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.