fbpx

Jak publikować, by angażować

Założenie profilu firmowego na Facebooku nie polega jedynie na utworzeniu fanpage’a, opublikowaniu kilkunastu wpisów i uruchomieniu reklamy zbierającej polubienia. Trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, które wpływają na wizerunek naszego profilu, a także na zaangażowanie użytkowników. Wielokrotnie wspominaliśmy, że social media jest coraz częściej przyjmowane jako kolejne narzędzie marketingowe kształtujące wizerunek firmy, dlatego należy pamiętać, aby koncepcja prowadzenia kanałów była spójna i angażowała odbiorców.

Bądź w odpowiednim miejscu i czasie!

Nie bez powodu Facebook stworzył rozbudowany manager, dzięki któremu możemy obserwować statystyki aktywności na profilu. Codziennie możemy obserwować wzrost i spadek polubień strony, aktywności oraz zasięg dotarcia do odbiorców.

1

Znajdują się tu również szczegółowe panele, które umożliwiają nam obserwowanie, co użytkownicy najczęściej robią na naszym profilu.

Jeden z tych wskaźników pokazuje nam, kiedy Twoi fani korzystają z Internetu. Są to dane przedstawiające dni tygodnia oraz pory dnia z uwzględnieniem lokalnej strefy czasowej Twojego komputera. Dzięki temu możemy oszacować, w jakie dni i o której godzinie najlepiej zamieszczać wpisy.

2

Gdy zamieścimy już posty na naszym fanpage’u, Facebook pozwala sprawdzić, jaki zasięg miał dany wpis. Dzięki temu możemy podjąć decyzję o ewentualnym uruchomieniu płatnej kampanii promującej posty.

3

Ta statystyka jest niezwykle istotna, ponieważ pozwala nam na przebicie się przez natłok informacji, jakie zamieszczane są na Facebooku. Odpowiednie przygotowanie reklamy i ustawienie jej na właściwą grupę docelową umożliwia dotarcie do szerszego grona odbiorców i daje większą szansę na interakcję użytkowników.

Na koniec najważniejszych statystyk, jakie oferuje nam Facebook, zostawiliśmy kontrolę polubień profilu – napływających i utraconych.

4

Pozwala nam to oszacować, jaki jest odsetek użytkowników, którzy kliknęli „Lubię to” na naszym profilu, a następnie wyrzucili stronę z obserwowanych. Wówczas możemy oszacować zasięg i zaangażowanie użytkowników pod publikowanymi w danym czasie materiałami i polepszyć lub dostosować nasz content.

Jakie treści angażują?

Największy zasięg mają wpisy z grafikami lub filmami, które są bezpośrednio zamieszczane na profilu. Takie treści są też najchętniej komentowane, udostępniane i polubiane. Niezwykle istotne jest, aby nasze wpisy zawierały więcej, niż jedno zdanie, a zdjęcie czy grafika były atrakcyjne i odpowiednio dopasowane do tego, co chcemy przekazać naszej grupie docelowej.

W panelu możemy znaleźć również statystyki, które pokazują, jakie wpisy są najczęściej klikane przez Facebookowiczów oraz jaki zasięg udało się osiągnąć.

5

Wszystko to niezwykle wpływa na jakość i funkcjonowanie naszego fanpage’a. Dlatego tak ważne jest, aby zwracać uwagę na to jak, gdzie, kiedy i dla kogo publikujemy nasze treści. Informujemy użytkowników o naszej marce, dlatego powinniśmy starać się, aby nasz przekaz nie wpływał negatywnie na wizerunek naszej firmy i zachęcał odbiorców do interakcji z profilem.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.