fbpx

O tym, dlaczego Twoja firma także powinna znaleźć się na Facebooku.

Trudno w dzisiejszych czasach wyobrazić sobie funkcjonowanie marki bez obecności w social media, które często stają się narzędziem reklamowym. Słynne hasło „Nie ma Cię na Facebooku? Nie istniejesz!” obiegło cały świat i nabrało kolosalnego znaczenia. Nic więc dziwnego, że prawie każde przedsiębiorstwo posiada swój firmowy profil na Facebooku.

Social Media w pigułce

W dużym skrócie o nowych mediach można powiedzieć, że są to media cyfrowe, które umożliwiają swobodny dostęp do danych. Jedną z najbardziej charakterystycznych cech nowych mediów jest możliwość interakcji użytkownika z obiektem medialnym. To zjawisko najczęściej spotykane jest właśnie w mediach społecznościowych, które są pewnego rodzaju pośrednikiem między marką a jej odbiorcą. Firmy tworzą przekaz, który użytkownik nie tylko odbiera, ale także może przekazywać dalej, dzięki czemu dany profil zyskuje większą popularność. Marki mają także możliwość tworzenia skutecznej reklamy na Facebooku, który staje się coraz popularniejszym narzędziem reklamowym.

Dlaczego właśnie Facebook?

Statystycznie coraz więcej czasu spędzamy przeglądając Internet, nic w tym nadzwyczajnego, ponieważ tak zwane „cyfrowe pokolenie” jest od niego uzależnione. Statystki dowodzą, że aż 70% młodych ludzi posiada konto na portalu społecznościowym. Największą popularnością cieszy się od lat niezmiennie Facebook, z którego korzysta ponad 8,3 mln. Polaków.

Ten gigant społecznościowy daje użytkownikom możliwość bycia na bieżąco z aktywnościami swoich ulubionych marek (41%), dowiedzenia się więcej o ich produktach i usługach (39%) i dokonywania zakupów (27%). Obecnie trudno sobie wyobrazić, żeby marka nie miała swojego „miejsca w sieci”. Profil firmy na portalu społecznościowym zrzesza zwolenników danej grupy odbiorców i powinien dostarczać im cennych informacji – dlatego tak ważnym elementem w marketingu stają się media społecznościowe.

Założenie profilu to nie wszystko!

Kiedy już zapragniemy założyć konto firmowe na Facebooku, powinniśmy pamiętać, że obecność samego profilu i opublikowanie kilku zdjęć nie zagwarantuje nam utworzenia lojalnej społeczności. Biorąc pod uwagę, że 78%4 respondentów uważa, że posty w mediach społecznościowych opublikowane przez firmy wpływają na ich decyzje zakupowe, należałoby pochylić się nad problemem, który narasta poprzez natłok informacji w Internecie. Wiele firm nie zważa na to, w jaki sposób przekazuje swoje treści. Najczęściej twórcy contentu zapominają o tym, że tworzą treści dla potencjalnych klientów, zwykłych ludzi, którzy są tutaj najważniejsi i to dla nich przekaz powinien być klarowny, wartościowy i zachęcający.
Dlatego zarówno przy tworzeniu treści, jak i kampanii w social media należy pamiętać, że powinna ona dawać jasny przekaz i zachęcać odbiorców do wejścia i pozostania na naszym fanpage’u. Grafika przez nas używana powinna współgrać z resztą profilu, a tekst angażować do działania w nienachalny sposób. Istotne jest również przygotowanie strategii marketingowej, którą tworzą agencje social media i według niej systematycznie prowadzić profil.
Jak widać, samo założenie profilu nie wystarcza. Trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, które wpływają na wizerunek fanpage’a, a co za tym idzie – także naszej firmy. W końcu social media to coraz częściej kolejne narzędzie marketingowe, kształtujące wizerunek firmy.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.