fbpx

Reklama na fanów konkurencji – jak to zrobić?

Targetowanie reklam na Facebooku to jedno z najważniejszych działań marketingowych, które przyczyniają się do pozyskania dużej, ale co najważniejszej wiernej grupy odbiorców. Tworzenie kampanii reklamowych nie zawsze jest proste – niewielkie fanpage’e, które dopiero co ruszają w swoją facebookową drogę, mają zadanie utrudnione. Wiele z nich pragnie „podkraść” klientów konkurencji, jednak czy na pewno tak się da?

Kampania reklamowa „konkurencja”

Stworzenie kampanii reklamowej typowo ukierunkowanej na fanów konkurencji nie jest możliwe. Facebook nie umożliwia podkradania fanów, jednak daje pewne możliwości, które po części spełniają nasze oczekiwania. Przede wszystkim, podczas tworzenia kampanii w rubryce zainteresowania powinniśmy ująć interesującą nas konkurencję. Należy jednak pamiętać, że Facebook to platforma zawiła i rządząca się własnymi prawami, dlatego też nie zawsze będziemy mieć możliwość wpisania interesującej nas marki – niezależnie czy będzie to sklep meblowy, grupa polityczna, marka samochodów czy napój. Niestety, ale sytuacja ta jest nieprzewidywalna, a co za tym idzie, nie jesteśmy w stanie określić czy Facebook wyświetli nam w zainteresowaniach konkurencyjną markę, bez względu na jej wielkość i zasięg.

Działa, nie działa, działa, nie działa

Wpisanie konkurencji w zainteresowaniach podczas tworzenia zestawu reklam, wcale nie oznacza, że od razu pozyskamy fanów konkurencji. To, że marka pojawiła nam się w zainteresowaniach użytkowników, jest jednoznaczna z faktem, że dane osoby wyraziły zainteresowanie lub polubiły fanpage. A co za tym idzie, niekoniecznie użytkownik jest zainteresowany marką, mógł jedynie wykazać aktywność z nią związaną poprzez komentarz (tak że negatywny), jak i oznaczenie brandu.

Czy sposób ten jest efektywny? Trudno to stwierdzić. W wielu przypadkach oznaczenie konkurencji jako zainteresowania przynosi pozytywne efekty, jednak istnieją i takie fanpage’e, które tracą na danym działaniu. Świetną alternatywą dla danego zachowania, jest przeanalizowanie reklam konkurencji i określenie grupy docelowej, do jakiej kierowane są reklamy marki.

5/5 - (1 vote)

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.