fbpx

Jak różnią się grupy odbiorców na Facebooku, Snapchacie i Instagramie?

Publikując reklamy za pośrednictwem mediów społecznościowych, warto zdawać sobie sprawę, z jakiej platformy najchętniej korzystają nasi potencjalni odbiorcy. Chociaż Facebook osiągnął w Polsce ogromną popularność, to uwagę internautów coraz częściej przyciąga Instagram oraz Snapchat. Na którą z platform położyć więc największy nacisk? Przekonaj się, które medium społecznościowe może okazać się najlepsze dla Twojego biznesu!

Jak się okazuje, młodzi użytkownicy coraz częściej porzucają Facebooka na rzecz Instagrama i Snapchata. Rotacje pomiędzy poszczególnymi serwisami sprawiają, że wiedza dotycząca charakterystyk odbiorców danych platform ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza dla osób publikujących posty jak najbardziej dostosowane do wieku, demografii i zainteresowań użytkowników.

Facebook wciąż numerem jeden

Badania przeprowadzone przez MarketingLand wyraźnie dowodzą, że FB to wciąż medium społecznościowe numer jeden w takich krajach jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja, Brazylia, Niemcy, Kanada i Australia. Na drugim miejscu uplasował się Instagram (z wyłączeniem Stories, które jest rozpatrywane osobno), a na trzecim Snapchat.

Jak jednak prezentuje się sytuacja, gdy dokonamy podziału na cztery podstawowe grupy odbiorców: 13-17 lat, 18-24 lata, 25-34 lata oraz powyżej 35 roku życia? Jakie medium wybrać, aby skutecznie trafić do osób w konkretnym przedziale wiekowym?

  1. Osoby nastoletnie – jeśli kierujemy swoje komunikaty do nastolatków między 13 a 17 rokiem życia, najlepszym wyborem może okazać się Snapchat. To aplikacje dedykowane głównie do rozpowszechniania treści wizualnych, które są szczególnie popularne w kręgu tak młodych osób.
  2. Użytkownicy 18-24 lata – w tej grupie prym wiedzie zdecydowanie Facebook, który największy ogrom zwolenników posiada w USA (blisko 34 miliony) oraz w Brazylii (32 miliony). W przypadku, gdybyśmy chcieli zrezygnować z działań na FB, dobrym wyborem będzie też Instagram.
  3. Grupa 25-34 lata – wśród osób z tej kategorii wiekowej dużą popularnością również cieszy się Facebook, z taką różnicą, że serwis przez większość z nich jest traktowany jak skrzynka mailowa. Instagram także jest obdarzany dużą sympatią, Snapchat natomiast przez użytkowników w wieku 25-34 lata jest odwiedzany stosunkowo rzadko.
  4. Osoby powyżej 35 roku życia – w przypadku osób powyżej 35 lat Facebook pozostawia inne media daleko w tyle. Prawie we wszystkich badanych krajach to właśnie ta grupa użytkowników stanowi najliczniejszą rzeszę odbiorców  portalu.

Chociaż na pierwszy rzut oka Facebook wydaje się lepszą platformą marketingową niż Snapchat, to przed podjęciem ostatecznej decyzji warto wykonać dokładną analizę grupy docelowej, aby mieć pewność odnośnie do tego, gdzie prowadzenie działań bardziej się opłaci – na FB, Instagramie czy Snapchacie.

Źródło: https://marketingland.com/facebooks-instagrams-snapchats-audience-size-estimates-compare-223893

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.