Nowy produkt na FB

Wszystko, co powinieneś wiedzieć, gdy wprowadzasz nowy produkt na Facebooku

Prezentując nowy produkt na kanałach społecznościowych, warto pamiętać o kilku zasadach, które nie tylko dadzą możliwość efektywnego komunikowania, ale też przyczynią się do wzrostu zainteresowania Twoją firmą. A stąd, jak wiadomo – już tylko niewielki krok do większej sprzedaży!

Jak zatem powinna przebiegać prawidłowa promocja produktu? Poznaj 3 zasady.

  1. Zbieraj informacje o swoich odbiorcach
    Wiedza o fanach – czyli tzw. insight – pozwala na trafienie dokładnie w ich gusta i odpowiadanie na potrzeby. Zdobywając tego typu informacje, możesz w prosty sposób zaplanować dokładną promocję produktu – łącznie z przewidywanym feedbackiem oraz decyzjami zakupowymi. Pomogą Ci w tym informacje gromadzone przez działy marketingu oraz sprzedaży, ale też specjalne ankiety czy przeprowadzane badania fokusowe. Dodatkowo, możesz skorzystać z narzędzi dostępnych na Facebooku, które pomagają w zbieraniu insightów. Jakie? Np. Facebook Insights!
  2. Ustal strategię marki
    Ten spójny plan jest niewątpliwym kluczem do sukcesu marki! Jak ustalić strategię? Opieraj się na działaniach konkurencji, opiniach użytkowników oraz bieżących trendach. Ważne jest, aby nieustannie słuchać tego, co do powiedzenia mają Twoi odbiorcy. To dla nich bowiem, tworzysz swoje produkty. Ustal, czy fanpage chcesz wykorzystać wyłącznie do promocji produktu, czy może zależy Ci także na komunikowaniu się za jego pośrednictwem.
  3. Określ target
    Jeśli zebrałeś wiadomości o swoich fanach, możesz dokładnie określić target i optymalizować reklamę. W ten sposób zyskasz pewność, iż promocja produktu trafi do odpowiedniej grupy osób. W oparciu o te informacje, ustal porę dnia, o której chcesz wyświetlać swój przekaz. Wykorzystuj narzędzia, które pomogą Ci w śledzeniu i analizie Edge ranku, np. Social Bakers czy FastTony.es.

I na koniec, pamiętaj o najważniejszej zasadzie – spójności przekazu. Tworząc jakiekolwiek treści, warto zachować porządek i starać się konsekwentnie prowadzić markę w wyznaczonym kierunku. Powodzenia!


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.