fbpx

Jak wykorzystać Facebooka do celów firmowych?

Blisko 1,5 roku temu Facebook rozpoczął działania, których celem było stworzenie aplikacji umożliwiającej płynne kontaktowanie się ze współpracownikami. Przez ten czas osoby te korzystały z innych platform, takich jak Slack czy LinkedIn. Teraz do gry wkracza facebookowy odpowiednik – Workplace.

Rozpoczynając dyskusję o platformie Workplace, warto wyjść od kosztów jej użytkowania. Otóż cena miesięczna zależna jest od grupy użytkowników realnie korzystających z Workplace. Poniżej tysiąca użytkowników koszt jednej osoby wynosi 3$, od 1001 do 10000 – 2$, natomiast powyżej 10000 – zaledwie 1$. Zestawiając platformę z np. Slackiem – Workplace wypada o wiele korzystniej. Za profil na Slacku należy bowiem każdorazowo zapłacić 7$ na miesiąc.

Jeśli chodzi o design, Workplace do złudzenia przypomina klasycznego Facebooka. Zarówno pod względem komentarzy, komunikacji, newsfeedu czy transmisji. Jedyna różnica tkwi w dodatkowej funkcji – Multi-Company Groups, w którą został wyposażony Workplace.

Mimo, że Slack i LinkedIn funkcjonują na rynku już jakiś czas, to jednak korzystanie z aplikacji zintegrowanych z Facebookiem nadal wydaje nam się najbardziej naturalne. Bo choć niszowy LinkedIn kojarzy się z profesjonalizmem i rzetelnością, to Facebook daje większą swobodę pracy – także poprzez wykorzystanie aplikacji mobilnej.

Jednak pracownicy mniejszych firm – sprzedawcy, kelnerzy czy pozostałe osoby, które na co dzień nie korzystają z tradycyjnych narzędzi biurowych, mogą poczuć się nieco zbiurokratyzowani. Po pierwsze – przed rozpoczęciem korzystania z funkcji platformy zobowiązane są do wypełnienia specjalnego formularza, liczącego wiele stron. Dodatkowo – nie ma możliwości założenia konta bez uiszczenia stosownej opłaty. Chociaż kwoty te nie są astronomiczne, to jednak problem może tkwić w konieczności wystawienia faktur lub uzyskania stosownych podpisów.

Facebook jest na doskonałej drodze do stworzenia narzędzia, które zacznie przynosić większe dochody niż wszechobecna reklama. Czy to możliwe, że platforma Workplace całkowicie wyeliminuje odpowiedniki takie jak Slack czy LinkedIn?

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.