3 najlepsze sposoby na reklamę na Facebooku – poznaj złote zasady

Najnowsze dane statystyczne pokazują, że ponad 19 milionów Polaków aktywnie korzysta z różnych serwisów społecznościowych. Zdecydowana większość z tych osób ma konto na Facebooku i regularnie je odwiedza. Nic więc dziwnego, że ta platforma od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem przedsiębiorców. Fanpage firmy to świetny sposób na promocję i budowanie pozytywnego wizerunku marki. Chcesz wiedzieć, jak zainteresować użytkowników tego portalu Twoją ofertą? Zostań z nami i poznaj 3 sprawdzone sposoby na skuteczną reklamę na FB!

Precyzyjne targetowanie to podstawa promocji na Facebooku

Zanim w ogóle rozpoczniesz kampanię promocyjną na tym portalu społecznościowym, musisz poświęcić nieco czasu na określenie grupy docelowej. Im rzetelniej to zrobisz, tym skuteczniejsza będzie reklama.

Facebook gromadzi mnóstwo danych o swoich użytkownikach, dzięki którym masz możliwość precyzyjnego targetowania kampanii. Możesz kierować materiały promocyjne do ściśle określonych grup społecznych, np. pod kątem:

  • płci,
  • wieku,
  • zainteresowań,
  • miejsca zamieszkania,
  • wykształcenia

Zastanów się więc dokładnie, kto jest odbiorcą Twojej oferty. Pamiętaj, że jej globalne promowanie nie ma większego sensu. Reklama w dużej mierze trafi do osób, które kompletnie nie będą nią zainteresowane. To z kolei przełoży się na niski wskaźnik konwersji.

Skuteczna reklama na Facebooku

Czas zająć się reklamą na fanpage’u – poznaj 3 najlepsze sposoby!

Gdy znasz już grupę docelową, możesz zacząć reklamować fanpage swojej firmy. Jak to zrobić? Skup się przede wszystkim na:

  • stosowaniu atrakcyjnych infografik lub ilustracji,
  • przygotowywaniu materiałów filmowych,
  • stosowaniu tzw. karuzeli produktów.

Infografiki i ilustracje

Zamieszczanie ciekawych, zachęcających do interakcji postów na Facebooku jest ważne, ale od czasu do czasu powinieneś nieco urozmaicić swój fanpage. Przygotuj tematyczne, zgodne z Twoją ofertą infografiki lub rysunkowe ilustracje. Wzbudzają one zainteresowanie dużo skuteczniej niż czysty tekst, a nawet fotografie. Co więcej, dobrze przygotowane zawierają jasny, bardzo czytelny przekaz.

Korzystając z infografik przyciągniesz do siebie wielu użytkowników, a jednocześnie zachęcisz ich do aktywności. Taka reklama będzie miała wiele wyświetleń i korzystny wpływ na popularność fanpage’a.

Materiały filmowe

To kolejny dowód na to, że nie możesz opierać się wyłącznie na postach tekstowych. Jeśli chcesz skutecznie wypromować swoją firmę na Facebooku, regularnie wrzucaj na fanpage materiały filmowe. Zajmując się sprzedażą produktów, możesz np. przygotować krótkie reklamy prezentujące ich praktyczne wykorzystanie.

Obecnie dużą popularnością cieszy się także tzw. streaming, czyli nagrywanie na żywo. Facebook od dawna rozwija narzędzia pozwalające na prowadzenie takich transmisji online. To najlepszy sposób na bezpośrednią interakcję z użytkownikami i budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Karuzela produktów (świetne narzędzie dla sklepów internetowych)

Ostatni sposób na reklamę dedykowany jest przede wszystkim właścicielom sklepów internetowych. Zamiast za każdym razem promować tylko jeden artykuł z asortymentu firmy, możesz pokazywać ich kilka jednocześnie. Karuzela produktów pozwala przełączać się w poziomie pomiędzy poszczególnymi grafikami.

Dużą zaletą tego narzędzia jest możliwość przekierowania użytkownika do sklepu www – wystarczy kliknąć konkretny produkt. Pamiętaj, aby nie oszukiwać! Klient zainteresowany konkretnym produktem powinien od razu trafić na stronę z jego opisem, ceną, zdjęciami i możliwością zamówienia.

Chcesz, aby reklama na Facebooku była skuteczna? Zdaj się na wsparcie specjalistów!

Stosowanie się do powyższych porad na pewno ułatwi Ci promowanie biznesu na tym portalu. Musisz jednak pamiętać, że sama reklama to za mało. Należy nieustannie analizować efektywność promocji i w razie potrzeby wdrażać zmiany. Sam fanpage musi być także profesjonalnie zarządzany, w tym pod kątem interakcji z użytkownikami. Dobra strategia marketingowa to podstawa i dlatego najlepiej zdaj się na nasze wsparcie. W KJ Studio przejmiemy na siebie te obowiązki. Pomożemy Ci wypromować firmę na Facebooku i dotrzeć z ofertą do wielu nowych odbiorców!


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.