7 zasad, jak prowadzić fanpage

Jak prowadzić fanpage?

Utworzyłaś fanpage firmowy i, z nadzieją na ogromny sukces i miliony „lajków”, zastanawiasz się, jaki powinien być Twój kolejny krok? Rozczaruję Cię – niestety nie ma jednej, sprawdzonej recepty. Chętnie przedstawię Ci 7 zasad, z których warto skorzystać, prowadząc fanpage. Zaczynamy:

Określ temat fanpage

Dopasuj tematykę do profilu Twojej firmy. Jeśli będziesz systematycznie publikować ciekawe i merytoryczne wpisy, możesz stać się specjalistą w swojej dziedzinie. Podziel się wiedzą, która dotyczy samej firmy, procesów, które w niej zachodzą czy właściwości wykorzystywanych materiałów. Poświęć trochę czasu tym zagadnieniom. Zobaczysz, że użytkownicy chętniej będą się identyfikowali z marką, która się przed nimi otwiera.

Jakość > ilość

Złota zasada! Zamiast 20 postów dziennie publikuj 2-3. Nikt nie lubi nadgorliwych osób, dlatego, stosując takie praktyki, nie dziw się, że nie odnotujesz wzrostu zainteresowania fanpagem, a wręcz przeciwnie – zniechęcisz do siebie użytkowników.

Nie spamuj!

Nie chodzi tylko o to, jak często publikujesz swoje wpisy. Zwróć uwagę na ich treść – jeśli w poście umieszczasz link do strony internetowej, może warto byłoby go skrócić, tak, aby wpis stał się bardziej przejrzysty? Zadbaj o formę postów.

Obserwuj fanów

Przypatrz się reakcjom fanów na wpisy. Dzięki wnikliwym obserwacjom szybko zorientujesz się nie tylko w tym, jaki rodzaj postów preferują, ale też będziesz w stanie ustalić, którzy użytkownicy polubią udostępnioną przez Ciebie ofertę, a których zainteresuje inspirujące zdjęcie.

Pamiętaj o estetyce prowadzenia fanpage

Oczywiście merytoryka to podstawa, jednak nie należy zapominać o wartości estetycznej. Zachowaj wysoką jakość wszelkich grafik, które udostępniasz. Jeśli sam robisz zdjęcie, poświęć na to chwilę, zwracając uwagę na tło, ułożenie czy światło. Wpisy opatrzone fotografiami w oczach użytkowników wyglądają na bardziej atrakcyjne.

Rozrywka a informacja

Udostępniony co jakiś czas zabawny filmik czy mem sprawia, że w oczach fanów stajemy się bardziej „ludzcy”. W ten sposób zyskują poczucie, że za fanpagem rzeczywiście kryją się jakieś osoby, a nie jest to tylko tablica do publikowania informacji. Jednak warto zachować rozsądne proporcje i nie zamieniać profilu w serwis rozrywkowy.

Nie kupuj fanów!

Swego czasu takie praktyki były bardzo popularne, a przy tym – ostro krytykowane. Nic dziwnego. Fałszywe „lajki” podniosą jedynie ilość polubień w statystykach, ale… nie przyczynią się do zwiększenia ruchu na stronie. W dodatku łatwo zdemaskować taki ruch – wystarczy zajrzeć na profil takiej osoby, która zazwyczaj nie posiada znajomych i nie udostępnia niczego na swojej tablicy. A chyba nie chciałbyś, żeby Twój fanpage słynął z kupowania polubień, prawda?

 

Teraz już wiesz jak prowadzić swój fanpage!

Jak prowadzić fanpage?
5 (100%) 3 votes


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.