fbpx

like na enterze reklama firmy na facebooku

Jak wypromować fanpage firmy na Facebooku?

W czasach, gdy coraz trudniej znaleźć sposób na skuteczną reklamę, z pomocą przedsiębiorcom przychodzi Facebook, który z portalu społecznościowego przerodził się w jedną z najpoważniejszych przestrzeni marketingowych naszych czasów. Jak skutecznie wypromować firmę, wykorzystując potencjał marketingowy Facebooka i aby przyniosło to realne korzyści dla Twojej firmy? Oto kilka wskazówek.

Promowanie firmy i promocja strony na Facebooku – fanpage firmowy

Nie bój się korzystać z funkcjonalności, jakie oferuje Ci Facebook. W niedługim czasie funkcjonowanie w tej przestrzeni wirtualnej z pewnością stanie się dla firm bezwzględnym wymogiem egzystencji. Na rynku funkcjonuje wiele profesjonalnych agencji internetowych, specjalizujących się w prowadzeniu kompleksowych kampanii promocyjnych na Facebooku i w sieci. Skorzystaj z ich oferty, aby Twoja firma nie została w tyle za światowymi trendami i aby nie przegapiła możliwości, jakie dają Ci nowe media.

Wypromowanie firmy na Facebooku jeszcze nigdy nie było tak łatwe. Powierz to zadanie profesjonalistom, którzy wykorzystają potencjał firmowego profilu i wybiorą optymalne rozwiązania. Wiemy, co robić, żeby Twoja firma odniosła sukces nie tylko w wirtualnym świecie. Jednocześnie mamy wiedzę na temat błędów, których należy unikać, prowadząc firmowe konto.

Chcesz się wyróżniać na tle innych firm? Stawiasz na nieszablonowe myślenie? Zapraszamy do współpracy – gwarantujemy pełne zadowolenie!

Załóż konto

Pierwszym krokiem do zaistnienia i promowania firmy na Facebooku jest oczywiście założenie profilu na tym portalu. Jeżeli dysponujesz już prywatnym profilem, może to być dobry start do skutecznego wypromowania Twojej firmy. Docelowo najlepiej założyć firmowy fanpage, jednak działania promocyjne można rozpocząć od profilu osobistego.

Sekretem popularności Facebooka oraz podstawą jego funkcjonalności jest fakt, iż pozwala on skutecznie dotrzeć z dowolnym przekazem do praktycznie nieograniczonej liczby osób. Dzisiaj tradycyjna promocja staje się nieskuteczna. Przeminęły już czasy, kiedy z chęcią wyciągaliśmy rękę po rozdawane na miejskich deptakach ulotki. Przyzwyczailiśmy się też do bilbordów i tablic reklamowych, których praktycznie nie zauważamy. Przerwa na reklamę w filmie albo nas irytuje, albo jest dobrą okazją do zaparzenia filiżanki herbaty. Facebook to nowoczesny rynek towarów i usług, na który codziennie, po kilkakroć, zaglądają miliony osób na całym świecie. Każdy dobrze zredagowany post jest jak dawniej ulotka, którą wiele osób z chęcią przeczyta, a może i udostępni, rozpowszechniając tym samym informację o Twojej ofercie. To właśnie do znajomych i znajomych znajomych będzie docierał generowany przez Ciebie przekaz reklamowy, który ma utorować Ci drogę do popularności rynkowej i sukcesu. Od tego zaczyna się skuteczne promowanie firmy na Facebooku.

Utwórz stronę

Prowadząc stronę firmową na Facebooku, możesz mieć wgląd w profil odbiorców, do których trafia Twój przekaz. Poprzez analizę statystyk możesz poznać ich:

  • wiek,
  • płeć,
  • lokalizację
  • oraz zobaczyć, które z Twoich postów cieszą się największą popularnością, a które są niezauważane.

Firmowa strona może szybko stać się kanałem promocyjnym Twojej firmy, pozwalającym na udostępnianie treści odbiorcom. Jest to wizytówka Twojej firmy na największym portalu społecznościowym na świecie, dlatego zadbaj o jej staranną oprawę graficzną – dobrze wyeksponowane firmowe logo i efektowne zdjęcia (dobrej jakości) produktów lub usług, które oferujesz będą miały niebagatelne znaczenie dla Twoich klientów. Dobrym pomysłem jest także spersonalizowane zdjęcie w tle – jest to element, który przykuwa uwagę już na pierwszy rzut oka. Warto zadbać o jego wizualną atrakcyjność.

Od atrakcyjności treści zamieszczanych na Twojej stronie zależeć będzie jej powodzenie oraz popularność, jaką zyska wśród internautów. Jeżeli osobom obserwującym stronę spodobają się Twoje posty, mogą je udostępnić, przez co strona ma szansę zyskać nowych fanów, a Twoja firma – potencjalnych kontrahentów. Prowadząc stronę na Facebooku, możesz mianować dodatkowych administratorów, którzy wraz z Tobą będą dbać o jakość publikowanych treści. Jeśli idzie o promowanie firm na Facebooku, to warto podjąć w tym zakresie współpracę z profesjonalistami, którzy się w tym specjalizują – dzięki takiej fachowej współpracy możesz liczyć na zwiększenie jakości udostępnianych publikacji i, co za tym idzie, na wzrost popularności Twojej strony.

Poprzez stronę na Facebooku możesz w swobodny sposób komunikować się z potencjalnymi klientami i wypromować wśród nich usługę czy produkt dostarczany przez Twoją firmę. Warto na bieżąco dodawać na stronę wpisy, które nawiązują do aktualnych wydarzeń społecznych, świąt, czy nawet pogody. Każdy dobry post to doskonała okazja do zaprezentowania ludzkiego oblicza Twojej firmy i nawiązania serdecznej relacji z klientami. Nie ma lepszego gruntu pod współpracę biznesową niż promowanie się poprzez dobre relacje.

Zainwestuj w content

Content to najkrócej mówiąc treści dotyczące oferty firmy, które musisz dostarczyć, aby inni zwrócili uwagę na Twoją ofertę. W kontekście Facebooka jest to zawartość Twojego firmowego profilu, dzięki której staje się on atrakcyjny dla klientów.

Publikując wartościowy, przydatny content na Facebooku tworzysz prestiż firmy i udowadniasz, że jesteś specjalistą w swojej dziedzinie. Buduje to zaufanie klientów do firmy i zachęca do skorzystania z dostarczanej oferty. Za dobry content może posłużyć interesujący artykuł branżowy. Zadbaj o to, aby na Twojej firmowej stronie regularnie publikowane były ciekawe, pożyteczne dla czytelnika artykuły poruszające problemy związane z Twoją działalnością. Jeżeli teksty te będą naprawdę dobrej jakości, staną się cennym źródłem informacji, naturalnie przyciągającym uwagę odbiorców. Nagrodą za wartościowy artykuł może być jego polubienie, bądź nawet udostępnienie przez czytelnika, co oznacza w praktyce poinformowanie wszystkich znajomych tej osoby o istnieniu Twojej firmy.

Alternatywnym sposobem na promowanie i zwrócenie uwagi potencjalnych klientów na profil Twojej firmy na Facebooku może być opublikowanie contentu, który jest zabawny i atrakcyjny dla odbiorcy. Może to być śmieszny mem poruszający aktualne wydarzenia społeczne, bądź ciekawy filmik – tzw. viral, który inni zechcą obejrzeć i udostępnić, roznosząc tym samym link do Twojej firmy. Możesz swobodnie „mieszać style”, udostępniając zamiennie poważne, wartościowe treści i mniej oficjalne, zabawne linki. Pozwala Ci na to bezpośredni, swobodny charakter Facebooka. Wszystko po to, by spodobać się klientom i zyskać popularność rynkową.

Wykorzystaj możliwości

Prowadząc firmowy portal na Facebooku, należy w pierwszej kolejności zadbać o wartościowe treści, które przybliżą potencjalnym klientom ofertę Twojej firmy oraz zbudują obraz prestiżu i rzetelności oferowanych produktów i usług. Od czasu do czasu warto jednak również zapewnić osobom obserwującym Twój fanpage odrobinę atrakcji, a nawet adrenaliny, która sprawi, że Twoja fejsbukowa stronka stanie się jeszcze ciekawsza dla odbiorców. Pamiętaj zatem, aby Facebook nie był jedynie sztywnym medium prosprzedażowym.

Promowanie firmy na Facebooku to także możliwości, jakie daje organizowanie różnego typu wydarzeń:

  • zapraszaj znajomych na ciekawe eventy branżowe – wirtualne i w świecie rzeczywistym – podczas których poruszane będą interesujące dla klientów treści,
  • pozwól, aby i oni zaprosili na nie swoich znajomych,
  • organizuj happy hours,
  • udzielaj rabaty na swoje produkty i usługi, informując o tym na dodawanych na stronę zdjęciach,
  • nagradzaj osoby, które najczęściej udostępniają Twoje posty – w ten sposób nie tylko utwierdzisz dotychczasowych obserwatorów, że warto być fanem Twojej strony, ale też zachęcisz do siebie nowych klientów.

kjstudio -reklama firmy na facebooku

Buduj więzi

Facebook to potężna sieć komunikacyjna zrzeszająca ludzi niezależnie od odległości, jaka ich dzieli. Ogólnoświatowy zasięg portalu oraz jego ogromna różnorodność umożliwia precyzyjnie targetowanie oferty Twojej firmy, tak by wypromować ją i dotrzeć do optymalnych grup konsumenckich. Praktyczna wyszukiwarka pozwala wyszukać grupy i społeczności odpowiadające profilowi prowadzonej przez Ciebie działalności. Dołącz do nich, aby nawiązać interesujące kontakty biznesowe i pozyskać nowych klientów. Podobnie jak w świecie rzeczywistym, również na Facebooku masz możliwość nawiązywania z innymi podmiotami współpracy, która, na przykład poprzez wzajemne udostępnianie postów, stanie się obustronnie opłacalna. Jeżeli chcesz, możesz również założyć swoją własną grupę branżową lub tematyczną, aby stworzyć środowisko najlepiej odpowiadające Twoim zapatrywaniom rynkowym.

Wejdź w interakcję:

  • odpowiadaj na komentarze pod postami,
  • lajkuj udostępnienia Twoich treści,
  • staraj się jak najszybciej odpowiadać na prywatne wiadomości,
  • dziękuj za pozytywne opinie i komentarze.

 

4.4/5 - (13 votes)

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.