Pozycjonowanie stron internetowych

pozycjonowanie-stron
Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że ponad 70% Polaków przed dokonaniem zakupu szuka informacji o marce lub firmie w Internecie? Zdecydowana większość z nich klika tylko w pierwsze dziesięć adresów, które pojawią się ekranie. Czas więc najwyższy, aby wykorzystać potencjał drzemiący w Internecie i zdecydować się na pozycjonowanie strony. Chcesz wiedzieć, dlaczego jest to tak ważne? Zapraszamy w takim razie do dalszej lektury.

Strona bez promocji nie będzie widoczna w sieci

Pozycjonowanie stron internetowych, często określane mianem SEO, to szereg skomplikowanych działań marketingowych, których głównym celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Już samo znalezienie się na pierwszej stronie wyników w Google zwiększa liczbę unikalnych odwiedzin. Obecność w TOP 3 jest już niemal zapowiedzią sukcesu. Statystyki pokazują, że strona znajdująca się na szczycie rankingu ściąga na siebie aż 34% ruchu generowanego przez daną frazę kluczową!

Pozycjonowanie globalne czy może lokalne?

Warto przy okazji podkreślić, że działania SEO mogą skupiać się na globalnym lub lokalnym poprawianiu widoczności strony. Wybór odpowiedniej metody jest zależny do charakteru biznesu. Na przykład sklepy internetowe najczęściej kierują swoją ofertę do wszystkich osób w kraju, realizując sprzedaż wysyłkową. Jeśli jednak prowadzisz własny salon fryzjerski, czy warsztat samochodowy to ofertę będziesz kierował zapewne do lokalnej społeczności.

W tym drugim przypadku pozycjonowanie globalne nie ma większego sensu. Duża konkurencja na frazach utrudnia cały proces i podnosi koszty jego realizacji. Efektem będzie wyświetlanie się strony u osób z całego kraju i większość z nich w ogóle nie będzie zainteresowana usługami z odległej lokalizacji. W pozycjonowaniu lokalnym wykorzystuje się frazy regionalne, na przykład z nazwą miasta czy nawet konkretnej dzielnicy.

Lokalne pozycjonowanie stron zyskuje na znaczeniu. Obecnie blisko 90% użytkowników urządzeń mobilnych poszukuje w sieci informacji o usługach w miejscu swojego zamieszkania. Co ważniejsze, prawie 80% takich zapytań w Google kończy się faktycznym skorzystaniem z usług znalezionej w sieci firmy.

Jak wygląda proces pozycjonowania?

Strategia działań SEO powinna być zawsze nakreślona pod kątem specyfiki serwisu internetowego. Bierze się tutaj pod uwagę grupę docelową, konkurencję, aktualny wygląd strony i wiele innych elementów, które mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie. Realizacja każdej usługi może wyglądać więc nieco inaczej, ale praktycznie zawsze opiera się ona na kilku istotnych procesach:

  • dopasowanie fraz kluczowych,
  • optymalizacja kodu strony internetowej lub, jeśli jest taka potrzeba, budowa witryny od podstaw,
  • optymalizacja treści znajdujących się na stronie, między innymi poprzez nasycenie odpowiednimi frazami kluczowymi oraz usunięcie ewentualnych duplikatów,
  • budowanie sieci linków zewnętrznych do strony,
  • prowadzenie kampanii Google AdWords,
  • otworzenie i prowadzenie firmowego profilu na Facebooku.

To oczywiście tylko kilka z wielu zadań, jakie stoją przed specjalistami zajmującymi się pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie strony przynosi wiele korzyści

Swój biznes można promować na wiele sposobów, ale obecnie to właśnie Internet ma w sobie największą siłę marketingową. W samej tylko Polsce mamy blisko 30 milionów aktywnych internautów, z których praktycznie wszyscy korzystają na co dzień z wyszukiwarki Google. To ogromna część naszego społeczeństwa i jednocześnie na pewno wielu Twoich potencjalnych klientów. Musisz tylko do nich dotrzeć, najlepiej poprzez pozycjonowanie. Do najważniejszych korzyści tego procesu zalicza się przede wszystkim:

  • stosunkowo niski koszt promocji, biorąc pod uwagę klasyczne metody reklamy,
  • możliwość bycia na szczycie wyników wyszukiwania (lepsza widoczność strony i mnóstwo unikalnych odwiedzin),
  • wzrost konwersji dzięki efektywnemu docieraniu do grupy docelowej,
  • budowanie świadomości o marce,
  • długofalowe efekty, na które trzeba oczywiście trochę poczekać, ale inwestycja zwraca się wielokrotnie,
  • nowocześniejsza, efektywniejsza i bardziej funkcjonalna strona internetowa (dzięki optymalizacji SEO).

Postaw na profesjonalne usługi SEO

Szeroka wiedza, ogromne doświadczenie, a do tego kreatywność i znajomość standardów Google – to najważniejsze cechy, które powinny charakteryzować prawdziwych specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem stron. Nasza firma KJ Studio, dzięki ścisłej współpracy partnerskiej z Grupą TENSE, może zaoferować profesjonalne usługi SEO, zawsze skrojone pod indywidualne potrzeby.

Grupa TENSE to młody zespół ambitnych i kreatywnych pracowników. W swojej karierze wielokrotnie pokazali ogromne umiejętności, pracując przy wielu poważnych projektach. Jeśli więc chcesz mieć pewność, że pieniądze zainwestowane w pozycjonowanie naprawdę się zwrócą, zgłoś się do nas już dziś. Skorzystaj z formularza kontaktowego na stronie i zaczekaj na odpowiedź naszego pracownika. Przygotujemy atrakcyjną wycenę oraz wstępną wizję strategii pozycjonowania dla konkretnego projektu.

Formularz kontaktowy

Pozycjonowanie stron internetowych
5 (100%) 1 vote

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.