fbpx

Transmisja na żywo na Facebooku – skuteczny sposób na reklamę

Już od kilku lat na FB obserwowaliśmy rozwijający się trend nagrywania wideo na żywo, powszechnie określanych „lajwami”. Okazuje się, że trwająca epidemia koronawirusa przyczyniła się do wyjątkowo szybkiej popularyzacji tej formy reklamy. Jeśli masz fanpage i jesteś odpowiedzialny za prowadzenie firmowego Facebooka, a nie włączałeś transmisji live, powinieneś zacząć to robić. Sprawdź już teraz, jakie korzyści przynoszą takie materiały wideo oraz jak przygotować się do ich nagrywania.

Dlaczego warto regularnie uruchamiać transmisje live na Facebooku?

Zacznijmy od korzyści wynikających z transmitowania materiału wideo w czasie rzeczywistym na firmowym profilu FB. Pamiętaj, że obecnie użytkownicy wręcz oczekują bezpośredniej komunikacji z firmą. Im przedsiębiorca bardziej wchodzi w interakcję z klientami, tym zdobywa większe zaufanie, które jest kluczem do osiągnięcia sukcesu w biznesie. Oczywiście regularne wrzucanie na fanpage Facebooka atrakcyjnych postów jest istotne. Jednak niestety teksty i grafiki nie pozwalają na w pełni bezpośredni kontakt z użytkownikami.

Transmisje wideo live dają taką możliwość, a ponieważ cieszą się ogromną popularnością, z powodzeniem możesz je wykorzystać do reklamy swojej firmy. Prowadząc lajwy na Facebookowym profilu firmowym, możesz m.in.:

  • znacząco zwiększyć zasięg fanpage’a – algorytmy FB wyraźnie promują konta uruchamiające transmisje wideo na żywo,
  • budować pozytywny wizerunek marki,
  • wejść w bezpośrednią interakcję z widzami, wykorzystując to np. do organizowania różnych konkursów i zabaw,
  • wymieniać się doświadczeniami z użytkownikami,
  • zbierać opinie o swoich firmowych produktach czy usługach lub nawet poznać sugestie zmian w ofercie, których oczekują klienci.

Jak przygotować się do prowadzenia transmisji live na Facebooku?

Brak doświadczenia w nagrywaniu materiałów filmowych na żywo zapewne będzie się wiązał ze stresem przy uruchamianiu pierwszej transmisji. Jednak spokojnie, obsługa Facebooka pod kątem prowadzenia lajwów jest prosta. Jeśli profesjonalnie się do tego przygotujesz, na pewno dobrze wypadniesz. Zanim uruchomisz live, zadbaj o:

  • odpowiednie naszykowanie kadru – w tle z pewnością musi być porządek, a do tego usuń z niego wszystkie rzeczy, które mogą odrywać uwagę widza od Twojej osoby,
  • dobry wygląd – ubierz się elegancko, stosownie do branży, którą reprezentujesz, najlepiej tak, jakbyś spotykał się ze swoim klientem w cztery oczy,
  • opracowanie planu prowadzenia transmisji – jeśli chcesz, aby reklama na Facebooku poprzez takie materiały wideo była skuteczna, przed uruchomieniem lajwa zastanów się, co będzie jego tematem przewodnim i jak chcesz go prowadzić.

Koniecznie pamiętaj o tym, aby nie opóźniać rozpoczęcia wcześniej zaplanowanego nagrania. Szanuj użytkowników prowadzonego przez Ciebie firmowego fanpage’a na Facebooku. Pamiętaj, że wielu z nich mogło specjalnie zarezerwować sobie czas na oglądanie transmisji!

Obsługa Facebooka – jak uruchomić transmisję live?

Niezależnie od tego, jakiego sprzętu używasz do rejestrowania dźwięku i obrazu, przed rozpoczęciem transmisji upewnij się, że jest podłączony i uruchomiony. Obsługa Facebooka pod kątem włączenia lajwa jest bardzo prosta. Zaloguj się na prowadzone przez Ciebie firmowe konto na FB, a następnie:

  • jeśli korzystasz z telefonu, uruchom live dostępną w aplikacji mobilnej opcją „wideo na żywo”, którą znajdziesz w rozwijanym menu w prawym górnym rogu lub pod miejscem, gdzie wpisujesz tekst do zmiany statusu,
  • gdy korzystasz z komputera, najlepiej wejdź na fanpage poprzez przeglądarkę Google Chrome,
  • rozpocznij nadawanie na Facebooku, już jesteś na żywo!

Skutecznie wypromuj firmę poprzez fanpage!

Decydując się na regularne uruchamianie transmisji wideo na żywo, zwiększysz zasięgi swojego konta na FB i dotrzesz do wielu nowych klientów. Jednak pamiętaj, że dobra reklama na Facebooku wiąże się również z szeregiem innych działań marketingowych. Jeśli liczysz na jej efektywność, obsługę firmowego profilu zostaw w rękach naszych specjalistów z KJ Studio. Zgłoś się do nas już dziś – zajmiemy się prowadzeniem fanpage’a i jego reklamowaniem!

4.2/5 - (4 votes)

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.