fbpx

3 powody, które mogą sprawić, że konto w Menedżerze Reklam zostanie zamknięte

Prowadzisz firmowy fanpage na Facebooku lub właśnie planujesz inwestycję w ten marketing? Pamiętaj, że nieprawidłowo przygotowana kampania może doprowadzić do blokady Twojego konta! Chcesz się przed tym ustrzec? W takim razie sprawdź 3 najczęstsze powody nakładania ograniczeń przez FB. Unikaj tych błędów i w pełni wykorzystuj potencjał marketingowy social mediów!

Na początek zapoznaj się ze standardami społeczności FB

Po założeniu firmowego konta koniecznie zacznij od wnikliwego zapoznania się z zasadami. Podstawą są tzw. standardy społeczności. To właśnie ich łamanie jest jednym z najczęstszych powodów blokowania Menedżera Reklam. Aktualne zapisy możesz sprawdzić na stronie Facebooka. Pamiętaj, że będąc reklamodawcą, obowiązuje Cię jeszcze jeden regulamin – zasad reklamowych. Z nim również musisz się zapoznać i stosować do niego przy wypuszczaniu każdej kampanii.

Błąd nr 1 – niska jakość strony docelowej

Stosowanie się do powyższych zasad wyłącznie w obrębie fanpage FB to za mało. W postach publikowanych na profilu na pewno zamieszczasz linki do stron zewnętrznych, kierujących do Twojej oferty. Jednym z najczęściej popełnianych przez przedsiębiorców błędów jest brak troski o wysoki standard tych witryn.

Facebook bardzo poważnie podchodzi do kwestii jakości treści. Wklejone linki na pewno zostaną przez serwis zweryfikowane. Jeśli okażą się niezgodne ze standardami społeczności i zasadami promocji, Menedżer Reklamowy może zostać zablokowany. Zanim zaczniesz kampanię marketingową na FB, upewnij się, że Twoja firmowa strona jest do tego przygotowana.

Do najczęstszych problemów można zaliczyć:

  • zasypywanie użytkownika strony wyskakującymi okienkami (pop-up),
  • wyraźna dominacja reklam nad wartościowymi informacjami,
  • wprowadzanie klientów w błąd,
  • niedbałe wykonanie witryny (niskiej jakości grafiki, niedziałające linki do podstron, zepsute menu itp.).

Błąd nr 2 – zła ocena jakości reklam na FB

Umieszczane na profilu społecznościowym reklamy muszą trzymać odpowiedni poziom. Z pewnością nie mogą być obraźliwe czy wręcz wulgarne, ale nagminnym grzechem jest „niedoinformowanie”. Chodzi tutaj o stosowanie różnych haczyków, niezgodnych z prawdą informacji czy wręcz zatajanie ważnych szczegółów oferty. Jeśli właśnie tymi metodami próbujesz zachęcać do klikania w linki, możesz zostać ukarany blokadą.

Powszechnym błędem jest także „zasypywanie” grafik tekstem. Maksymalnym pułapem jest 20-procentowe pokrycie obrazów treścią. Jego przekraczanie na pewno skończy się blokadą, ale podobne konsekwencje może mieć nagminne ocieranie się o ten limit. Na swoim profilu firmowym FB znajdziesz narzędzie do sprawdzania jakości reklamy – korzystaj z niego regularnie!

Błąd nr 3 – nagminne odrzucanie reklam przez Facebooka

Ignorowanie ostrzeżeń płynących od FB to kolejny powszechny grzech kończący się blokadą Menedżera Reklam. Jeśli na profilu firmowym pojawi się wpis naruszający zasady reklam, zostanie on szybko zablokowany. Jednostkowe przypadki nie prowadzą do permanentnego bana. Gdy jednak pojawiają się one nagminnie, na pewno nie unikniesz takiej kary.

Koniecznie regularnie monitoruj wszystkie prowadzone kampanie. Na Facebooku znajdziesz narzędzie do śledzenia historii reklam. Możesz tam podejrzeć, które z nich były weryfikowane oraz ewentualnie odrzucone. Sprawdzaj powód każdej blokady i odpowiednio reaguj, zmieniając charakter kolejnych kampanii.

Nie chcesz blokady Menedżera Reklam? Oddaj konto na FB w ręce specjalistów!

Prowadzenie fanpage na Facebooku to duża odpowiedzialność, wiele wyzwań i konieczność stałego monitorowania efektów. To również nieustanne analizowanie trendów i dopasowywanie się do nowych standardów. Chcesz mieć pewność, że na Twojego Menedżera Reklam nie zostanie nałożona blokada? Liczysz na optymalizację kosztów kampanii reklamowej przy zachowaniu maksymalnej skuteczności? Zgłoś się do naszych specjalistów z KJ Studio. Facebook dla firm to nasza specjalność. Poprowadzimy konto, przygotujemy kampanię marketingową i zajmiemy się interakcją z użytkownikami profilu.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.