fbpx

firma-na-fb

3 zasady, o których trzeba pamiętać, zakładając firmowy fanpage na Facebooku

W obecnych czasach każda firma, której zależy na sukcesie, powinna mieć fan page na Facebooku lub w innych mediach społecznościowych. FB na co dzień odwiedzany jest przez miliony osób z całego świata, w tym też z Polski, więc to ogromny zasób potencjalnych klientów. Nie wystarczy jednak, by przedsiębiorstwo istniało w tym serwisie. Liczy się także strategia działania, pomagająca zdobywać nowych fanów i w konwertowaniu ruchu. Na początek wystarczy przestrzeganie 3 złotych zasad. Jakich? Przekonaj się poniżej!

 

Chcesz reklamować swoją firmę na Facebooku?

Założenie fanpage firmy na Facebooku to rzecz prosta. Prowadzenie go – to już pewna sztuka. Niektórzy przedsiębiorcy być może uważają, że wystarczy tylko założyć fp w serwisie, by to się „jakoś” kręciło. Efekt? Brak aktualnych wiadomości, nowości i czegokolwiek, co miałoby zachęcać do śledzenia takiej witryny. Istotą social mediów jest komunikacja i stały przepływ informacji, również od przedsiębiorstwa do jej odbiorców. To jednak nie wystarczy! Porozumiewanie się z użytkownikami FB wymaga przygotowania odpowiedniej strategii, jaką w KJ Studio opracowywaliśmy dla wielu klientów.

Prowadząc fanpage firmowy te zasady musisz znać!

Plan działania może składać się z wielu różnych składników. W praktyce jednak niejednokrotnie dowiedliśmy, że dobrze przygotowane działanie wymaga wzięcia pod uwagę trzech podstawowych zasad. Chodzi m.in. o:

  • zdefiniowanie grupy docelowej, do której będziesz się zwracać,
  • wdrożenie różnorodności we wpisach (przy czym zawsze na temat!),
  • zbudowanie spójnego wizerunku firmy i jej pracowników jako ekspertów w danej dziedzinie.

Odnajdź grupę docelową

Kiedy zakładasz fanpage na portalu Facebook, musisz wiedzieć, do kogo będziesz się zwracać. Dlatego warto wpierw określić, kim są Twoi fani. Od tego zaczyna się budowanie strategii komunikacji. Każda grupa docelowa bowiem porozumiewa się nieco inaczej, wykorzystuje inne „słowa-klucze” i zwraca uwagę na określone elementy.

Jeśli dobrze zdefiniujesz, kto czyta Twoje treści, łatwiej wówczas skonstruujesz każdy komunikat. Chodzi zarówno o treści wizualne, czy audiowizualne, jak i teksty w postach, które mogą być swobodne, zabawne lub zupełnie poważne. Pamiętaj też, że z obserwującymi warto wchodzić w dialog – pod wpisami i w wiadomościach prywatnych. W przypadku zaś, gdy zadają pytania – dobrze być właściwie przygotowanym, by skuteczniej kreować wśród fanów wizerunek eksperta w danej dziedzinie.

facebook-o-czym-pamietac-fanpage

Zadbaj o różnorodność wpisów

Publikowanie wyłącznie suchych tekstów na FB nie stanowi dobrej strategii komunikacji. Followersi bowiem chętniej śledzą fanpage, którego wpisy są bardziej różnorodne. Tym samym post na Facebooku może być zajawką pełnego artykułu, dostępnego na stronie. Na końcu treści zaś warto zawrzeć link, prowadzący do pełnego tekstu. Wybierz więc najciekawszy fragment całości, a zachęcisz fanów do sprawdzenia, o czym dokładnie piszesz. Ponadto trzeba zadbać o odpowiednią oprawę wizualną i audiowizualną, czyli – po prostu – grafiki i krótkie rolki filmowe, prezentujące np. nowości Twojej firmy. Pamiętaj też o właściwej reklamie na Facebooku. Odpowiednio zoptymalizowana może być tania, a jednocześnie przynosić wymierne korzyści!

Stwórz spójny wizerunek firmy

Ostatni, a przy tym bardzo ważny punkt, jeśli chcesz, aby Twoja firma odniosła na FB sukces – spójny wizerunek firmy. Wiedząc, do kogo się zwracasz (patrz 1. zasada), łatwiej będzie Ci stworzyć uporządkowaną strategię publikowania postów. Każdy powinien być ściśle przemyślany, nie należy zapychać swojego walla małowartościowym contentem. Dlatego przyjęło się, że maksymalna ilość wpisów na firmowym fanpage na Facebooku w ciągu tygodnia wynosi 3.

Publikowane posty powinny odpowiadać potrzebom użytkowników serwisu. To znaczy, że jeśli Twoi fani szukają w nich informacji o nowych produktach – to powinieneś skupiać się na ich prezentowaniu. Gdy zaś poszukują wiedzy na konkretny temat, związany z Twoją branżą – dostarcz im jej.

Chcesz, by Twoja firma zaistniała na FB? Skontaktuj się z nami!

Te 3 zasady wystarczą, aby przynajmniej na początku zadbać o fanpage na Facebooku. Z czasem jednak strategia będzie wymagała odpowiedniej modyfikacji, szczególnie gdy Twoja firma zacznie się rozrastać lub jakkolwiek zmieniać. Jeśli chcesz mieć pewność, że stworzysz zwartą społeczność wokół swojej strony na FB – skontaktuj się ze specjalistami z KJ Studio. Pomożemy Ci wypromować działalność na tym największym portalu społecznościowym!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.