fbpx

załóż fanpage firmy

5 cech profesjonalnego profilu firmowego na Facebooku

 

Jeden z najpopularniejszych portali – Facebook umożliwia stworzenie konta firmowego, czyli strony, którą mogą lubić osoby zainteresowane daną marką czy usługą. Dzięki temu użytkownicy są na bieżąco z ofertą, śledzą akcje promocyjne, biorą udział w konkursach i mają okazję do aktywnego uczestniczenia w działalności.

Zastanawiasz się, jak prowadzić fanpage firmy, żeby przyciągnąć potencjalnych klientów? Sprawdź!

Rozwijaj swoją firmę – załóż konto firmowe na Facebooku!

Platforma jest świetnym miejscem do komunikacji między odbiorcami. Ważne, żeby założyć konto biznesowe z Menadżerem Firmy, a nie profil prywatny – daje to większe możliwości. Wariant firmowy pozwala na prowadzenie statystyk, kampanii reklamowych, sprzedaż produktów, a dodatkowo angażuje społeczność i jest nowoczesną wizytówką marki.

Poznaj 5 cech profesjonalnego profilu na Facebooku!

1. Daj się poznać

Ważnym aspektem podczas prowadzenia fanpage’a są informacje, które da się łatwo znaleźć, żeby dowiedzieć się, co dana firma oferuje, czym się zajmuje, jakie są produkty czy polityka (np. działalność w duchu zero waste). Jest też miejsce na uzupełnienie takich danych jak lokalizacja, cennik, menu, godziny otwarcia czy kontakt.

Jeśli budujesz markę osobistą albo masz zespół osób odpowiedzialnych za promowanie marki – przedstaw siebie i ich. Krótka adnotacja „o nas”, najlepiej ze zdjęciem, wzbudza zaufanie potencjalnych klientów.

Umieszczenie konkretnych informacji w profilu pozwala na sprawniejsze wyszukiwanie firmy, np. po słowach kluczowych.

2. Zadbaj o stylistykę

Istotnym elementem jest wygląd profilu – strona firmowa powinna być estetyczna i przemyślana. Najlepiej sprawdza się utrzymanie spójnej kolorystyki, czyli wybranie kilku bazowych odcieni, na których opiera się większość grafik. Podobnie jest z fontem – trzymaj się jednego kształtu liter na materiałach promocyjnych i innych elementach graficznych.

Zdjęcie profilowe czy to w tle powinno nawiązywać bezpośrednio do działalności profilu, w tej roli dobrze sprawdza się logo.

harmonogram publikacji

3. Zaprzyjaźnij się z kalendarzem

Stworzenie harmonogramu pozwala na publikowanie wartościowych treści, bez bałaganu. Najlepiej jest zaplanować pracę nawet na kilka tygodni do przodu i mieć w zapasie szereg postów czy grafik. W ten sposób masz pewność, że nawet na skutek losowych zdarzeń Twoje konto biznesowe na Facebooku dalej działa.

Warto zorganizować stały cykl np. piątkowy przegląd nowości. Wtedy klient wie, kiedy otrzyma kontent, którym jest zainteresowany.

Bardzo ważna jest też regularność w publikowaniu treści. To zwiększa zasięg i korzystnie wpływa na wyświetlenia. Jeśli w jednym tygodniu pojawią się trzy posty, a później przez miesiąc żaden, to utrzymanie aktywnych relacji z odbiorcą będzie trudne.

4. Korzystaj z możliwości, jakie daje Facebook

Jeśli można coś w profilu ustawić, to warto to zrobić – Facebook doskonale wie, jak powinna działać dobrze prowadzona strona firmowa. Portal daje użytkownikom sporo możliwości, m.in. pozwala na przygotowanie reklamy, która dociera do odbiorców z podobnymi zainteresowaniami.

Dobrym rozwiązaniem jest przyłożenie się do wyboru szablonu, który będzie dopasowany do profilu marki. Gotowe wzory są uniwersalne albo dedykowane dla usług. Dostępny jest również przycisk strony, który zachęca klientów do wykonania akcji. Wśród najpopularniejszych CTA są „Kup teraz” czy „Wyślij wiadomość”.

5. Bądź różnorodny, ale zachowaj swój styl

W internecie warto się wyróżnić – wizerunkiem, pomysłem, a także podejściem czy aktywnością. Baw się formą – rób grafiki, animacje, nagrywaj video. Jedni odbiorcy wolą z humorem, inni doceniają wartościowe treści. Działaj z korzyścią dla marki, ale też staraj się dopasować sposób publikowania do własnych upodobań. Wtedy łatwiej jest działać regularnie, bo „czujesz temat” i odnajdujesz się w tym, co robisz.

Fanpage firmy na Facebooku

Jesteśmy firmą, która zajmuje się profesjonalnym prowadzeniem stron na Facebooku – w KJ Studio wiemy, jak działać skutecznie. Sprawdź naszą ofertę i rozwijaj z nami swój fanpage – będzie aktywnie, regularnie i z zaangażowaniem – to najlepsza droga do zwiększenia liczby odbiorców i tworzenia swojej wizytówki w sieci. Zapraszamy do kontaktu.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.