fbpx

robot i telefon z włączonym czatem facebooka

Chatboty – dlaczego warto ich używać i co się zmieniło od ich wprowadzenia?

Od kilku lat chatboty stały się istotnym narzędziem dla każdego specjalisty od marketingu. Coraz częściej narzędzia te pomagają w prowadzeniu kont firmowych na Facebooku. Chcecie wiedzieć, dlaczego warto ich używać i z jakiego powodu to właśnie teraz stały się one tak popularne? Zapraszamy w takim razie do dalszej lektury.

Chatboty wcale nie są nowością

Tego określenia obecnie bardzo często używa się w branży reklamowej i dlatego można odnieść wrażenie, że jest to pomysł rodem z XXI wieku. Nic jednak bardziej mylnego. Narzędzie to, nazywane często również wirtualnym konsultantem albo inteligentnym doradcą, narodziło się w głowie pewnego naukowca już w 1950 roku.

Jako pierwowzór współczesnego narzędzia traktuje się jednak program komputerowy z roku 1966. To wtedy, po raz pierwszy, stworzono algorytm, który miał podczas rozmowy do złudzenia przypominać człowieka.

Choć program spotkał się z dużym zainteresowaniem, to jednak dość szybko został zapomniany. Dopiero w ostatnich latach ponownie zyskał na swoim znaczeniu. Chatbotami zainteresowali się tacy giganci jak Microsoft, Google czy Facebook. To firmy o międzynarodowym zasięgu, które każdego dnia muszą komunikować się z setkami tysięcy swoich klientów. Stworzenie algorytmu, który odciąży w dużym stopniu pracę konsultantów, stało się więc prawdziwym priorytetem, za którym poszły ogromne pieniądze.

Jak chatboty pomagają prowadzić stronę na FB?

Jeszcze kilka lat temu wdrożenie takiej technologii było bardzo kosztowne, a i jej możliwości stosunkowo niewielkie. Nie istniały jeszcze wtedy rozbudowane bazy zapytań przygotowane pod kątem konkretnej formy ich wykorzystania.

Dzisiaj sytuacja jest diametralnie odmienna. Wzrost popularności wirtualnych doradców na Facebook Messengerze wpłynął na lawinową rozbudowę bazy zapytań. Doświadczeni marketingowcy dokładnie analizują zapytania klientów i wybierają te, które najczęściej się powtarzają. Następnie tworzone są odpowiednie dialogi, odpowiedzi do zapytań, w taki sposób, aby rozmowa ze sztuczną inteligencją wyglądała naturalnie.

Zapytacie pewnie, czy to faktycznie tak dobrze się sprawdza w przypadku firm? Wirtualny doradca pewnego chińskiego banku sprzedawał klientom kredyty. Wystarczyły tylko 3 miesiące, aby wartość tych pożyczek dobiła 7 milionów dolarów. Jak widać, sztuczna inteligencja może być bardzo skuteczna!

Profil firmowy na Facebooku – usprawnij kontakt z klientem

Jaka jest najważniejsza zaleta wykorzystania wirtualnego doradcy w reklamowym profilu na FB? To po prostu usprawnienie kontaktu z klientem. W większości przypadków firma nie może pozwolić sobie na zatrudnienie armii konsultantów. Tylko najwięksi giganci mają potężne centra, w których pracują setki ludzi w 3-zmianowym trybie, obsługując klientów całą dobę.

Chatbot rozwiązuje problem stale rosnącej liczby zapytań od klientów, wysyłanych poprzez komunikator Messenger na Facebooku. Jak są różnice pomiędzy obsługą zapytań przez chatbota, a żywego konsultanta?

CHATBOT KONSULTATNT
Obsługuje przychodzące zapytania przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Jest dostępny zazwyczaj tylko w godzinach pracy firmy.
Natychmiastowa obsługa osób zadających najprostsze, bardzo standardowe pytania. Długi czas oczekiwania na każdą odpowiedź, niezależnie od stopnia skomplikowania pytania.
Niższe koszty obsługi zapytań klientów. Chatbot może przesiewać pytania, przekierowując te bardziej szczegółowe do konsultantów. Wysokie koszty utrzymania wielu konsultantów. Wydatki rosną wraz ze wzrostem popularności profilu. Trzeba zatrudniać nowe osoby.

prowadzenie fan page

Prowadź firmowy profil na FB i wyprzedzaj konkurencję

Pamiętaj o tym, że sprawna obsługa osób wysyłających zapytania poprzez profil biznesowy Twojej firmy na Facebooku pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję. Chcesz w takim razie skutecznie reklamować się w mediach społecznościowych? Skontaktuj się z naszymi specjalistami z firmy KJ Studio. Założymy profesjonalny fanpage, zaprogramujemy wydajnego chatbota i zadbamy o kompleksową obsługę konta.

4.7/5 - (3 votes)

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.