fbpx

fanpage-fb

Czy opracowywanie wydarzeń związanych z działalnością firmy jest istotne na Facebooku?

Jeśli masz na Facebooku fanpage swojej firmy, z pewnością już zdołałeś się w wielu momentach przekonać, jak potężne jest to narzędzie i ile daje Ci możliwości. Pora, abyś poznał kolejny sposób na przyciąganie fanów i skuteczne budowanie bazy klientów, którzy będą zaangażowani w Twoją markę – wydarzenia! Jak firma działająca na FB może wykorzystać potencjał tej funkcji portalu? Dowiedz się więcej z poniższego artykułu. Zapraszamy!

 

Czym są wydarzenia na Facebooku?

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym są wydarzenia na Facebooku. To jedna z metod, aby efektywnie wypromować event. Z drugiej strony – to także sposób na to, by ugruntować pozycję marki i zwiększyć jej rozpoznawalność. W jaki sposób? Każdy, kto zdecyduje się na wzięcie udziału w nim (przez kliknięcie odpowiedniego przycisku), automatycznie rozciąga jego zasięgi na swoich znajomych – post zaczyna się im wyświetlać. Tym samym rośnie prawdopodobieństwo, że ktoś „z zewnątrz” również będzie zainteresowany. Z tego wynika, że dobrze zaplanowane wydarzenie na Facebook fanpage, nawet takie, które odbywa się online, może się rozrastać w tempie toczącej się śnieżnej kuli.

W jaki sposób odpowiednia organizacja wydarzeń wpływa na sukces Twojej firmy?

Tak jak w przypadku każdej kampanii promocyjnej, ważne jest wyznaczenie konkretnego celu. Musisz zastanowić się nad tym, co dokładnie będzie promowane oraz określić, w jakiej formie odbędzie się dane wydarzenie. Czy będzie to fizyczne spotkanie z uczestnikami? Czy online? Czy wstęp będzie płatny czy otwarty dla każdego, kto np. poda maila lub tylko się zapisze?

Ponadto liczy się właściwy sposób komunikacji z konkretnymi użytkownikami Facebooka, obserwującymi Twój fan page. Ma to ogromny wpływ na to, co uda Ci się osiągnąć. Dlatego, planując wydarzenie na FB, pamiętaj o tym, aby:

  • zdjęcie w tle postu przyciągało uwagę,
  • nazwa była chwytliwa,
  • opis dostarczał najważniejszych informacji o evencie,
  • zaproszenia były w atrakcyjnej formie.

Możesz również zadbać o dodatkową, płatną reklamę. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – sprawdź informacje na naszej stronie.

W przypadku wydarzeń online bardzo dużą rolę odgrywa strona techniczna. Transmisje muszą być wysokiej jakości, tak dźwięk, jak i obraz. Z kolei podczas fizycznych spotkań z użytkownikami, którzy, odwiedzając Twój fan page na Facebooku, zdecydowali się dołączyć do eventu, zadbaj o zdjęcia lub filmy, by zdać relację na profilu firmy.

Nie zapominaj też o swoich gościach już po wydarzeniu. Spytaj ich o wrażenia, jakie mieli podczas imprezy. Zachęć ich do wymiany myśli na fanpage’u. To na pewno zaowocuje!

Co zyskasz dzięki dobrej organizacji wydarzenia na Facebooku?

event-on-facebook

Dotarcie do większej liczby odbiorców

Wyżej wspomnieliśmy o tym, jak znajomi osób, którzy dotychczas być może nie zaglądali na Twój profil, zyskują dostęp do konkretnego wydarzenia. Jeśli tylko zadbasz o odpowiednie przygotowanie zaproszenia i dostarczysz wartościowych informacji użytkownikom portalu, prawdopodobnie skutecznie zwiększysz zasięg docierania do swoich odbiorców!

Szansa na interakcję z fanami

Eventy są doskonałą sposobnością do tego, by nawiązać bliższą relację z odbiorcami. Fani mogą na bieżąco wymieniać się myślami, zadawać pytania, dowiadywać się więcej o tym, co ich interesuje. Działa to też w drugą stronę – masz okazję, by spytać ich, czego oczekują od Twojej marki. Poza tym wielu ludzi poznaje na nich nowych znajomych, co sprawia, że wokół Twojego fanpage’a zaczyna budować się bardziej zwarta społeczność. A kiedy ktoś czuje się już większą częścią całości – wówczas łatwiej się angażuje w jej działalność.

Zwiększenie renomy marki

Większe zasięgi, budowanie świadomej społeczności wokół marki – wszystko to wpływa na to, jak postrzegana jest dana firma. Rozszerzenie się bazy fanów powoduje jednocześnie zwiększenie zaufania i rozpoznawalności konkretnego przedsiębiorstwa. Tym samym istnieje większa szansa na to, że ruch na Twoim fan page’u będzie częściej ulegać pożądanej konwersji.

Powierz opracowywanie wydarzeń ekspertom z firmy KJ studio!

Wydarzenia na Facebooku to świetny sposób na promowanie swojej działalności. W ten sposób przeprowadzisz rekrutację, zaprosisz odbiorców na warsztaty, konferencje czy wiele innych imprez. Owocem mogą być większe zasięgi, lepsza rozpoznawalność firmy i zbudowanie zwartej społeczności. Zastanawiasz się, jak to zrobić dobrze? Nie musisz – powierz to KJ Studio! Specjalizujemy się w prowadzeniu fanpage’y i kampanii reklamowych na FB. Zajmiemy się także Twoimi wydarzeniami. Chcesz wiedzieć więcej? Napisz lub zadzwoń do nas.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.