Aktualne wymiary grafik na Facebooka – sierpień 2019. Sprawdź!

Social media są obecnie dla przedsiębiorców podstawowym medium do promowania własnych usług i produktów. Znacząco ułatwiają one docieranie z ofertą do nowych Klientów oraz pozwalają na budowanie pozytywnego wizerunku marki. Aby w pełni wykorzystać wszystkie te możliwości, należy jednak rzetelnie podejść do kwestii prowadzenia firmowego fanpage. Stała interakcja z użytkownikami to jedna strona medalu. Liczne badania pokazują, że na popularność treści zamieszczanych na firmowym profiluFB ogromny wpływ mają grafiki. Odpowiednio przygotowane zachęcają do zapoznawania się z różnymi informacjami.
Nie od dzisiaj wiadomo, że Facebook regularnie aktualizuje swoje narzędzia, zmieniając je nie tylko pod kątem wizualnym i funkcjonalnym. Częstym modyfikacjom podlegają również standardy związane z wielkością obrazków rekomendowanych przez sam portal. Sprawdź więc, jak obecnie prezentują się te zasady.

Reklama na Facebooku – pamiętaj o odpowiedniej „wadze” plików

Zanim jednak zajmiemy się wymiarami, warto kilka chwil poświęcić kwestii objętości plików. Z naszego doświadczenia wynika, że Facebook najlepiej „przyjmuje” te, które ważą poniżej jednego megabajta. Powinny być one dużo mniejsze, gdy wczytuje się je bezpośrednio do postów jako tło. Tutaj sugerowana waga nie powinna przekraczać 100 kB. Dlaczego jest to tak istotne?
Wewnętrzne algorytmy stosowane przez FB mają za zadanie maksymalnie, jak tylko to możliwe, odciążyć serwery. Jeśli zdjęcia zajmują dużo przestrzeni dyskowej, następuje ich automatyczna kompresja. Niestety jest to proces stratny. Wgrywając na profil firmowy mniejsze pliki– nieprzekraczające jednego megabajta, ograniczasz ryzyko ich „przepuszczenia” przez wbudowane narzędzia do kompresji.

Sugerowane przez FB wymiary zdjęć – sierpień 2019

Czas teraz przejść do sedna naszego tematu, który na pewno interesuje Cię w tym momencie najbardziej. Jakie są aktualne, sugerowane rozmiary obrazków zamieszczanych na portalu?

Coverphoto – zdjęcia widoczne w tle

Na chwilę obecną Facebook zaleca, aby tzw. coverphoto miały proporcje 820 × 312 px. Pamiętaj, że maksymalna wielkość takiego pliku to tylko 100 kB. Oczywiście nie trzeba trzymać się ściśle prostokątnych proporcji. Grafika może być również kwadratowa, byle tylko jej wymiary nie przekraczały tych sugerowanych.

Zdjęcie na profil firmowy

W tym przypadku plik graficzny powinien mieć bok o długości 170 px. Zdajemy sobie sprawę, że to niewiele. Z naszego doświadczenia wynika jednak, że obrazki te z powodzeniem mogą mieć bok o szerokości 320 px. Zdjęcie zostanie automatyczne zmniejszone do 170 × 170 px, ale jego jakość pozostanie na naprawdę wysokim poziomie.

Karuzela reklamowa

Tutaj zdjęcia mogą mieć już dużo większą rozdzielczość, choć trzeba pamiętać o konieczności stosowania proporcji kwadratowych. Wielkość sugerowana to 600 × 600 px. Spokojnie można jednak wgrywać grafiki 1080 × 1080 px. Po kompresji utrata jakości będzie praktycznie niewidoczna.

Obrazki w postach profilu firmowego

Przede wszystkim należy tutaj pamiętać o tym, że z FB korzysta się dzisiaj nie tylko na komputerach, ale także na telefonach komórkowych. Biorąc pod uwagę użytkowników mobilnych, zdecydowanie najlepiej tworzyć posty reklamowe z obrazków pionowych, które dobrze wypełniają ekran. Najlepsze proporcje to 2:3, natomiast maksymalna i sugerowana rozdzielczość to 640 × 960 px.
Bardziej klasyczne wpisy z poziomą grafiką w zasadzie nie mają swoich ograniczeń. Sugerowana rozdzielczość to 1200 × 900 px.

Dobre grafiki poprawią oglądalność fanpage’a

Podsumujmy więc powyższe i zbierzmy wszystkie sugerowane rozmiary obrazków w jedną całość. Prezentuje się to następująco:
• coverphoto: 820 × 312 px (max. 100 kB),
• zdjęcie profilowe: 170 × 170 px,
• karuzela reklamowa: 600 × 600 px,
• grafika postu: 640 × 960 px (idealna pod urządzenia mobilne).
Chcesz mieć pewność, że Twój fanpage na Facebooku prezentuje się naprawdę dobrze i wszystkie obrazy są prawidłowo skalowane? Zgłoś się do nas. W KJ Studio doskonale wiemy, jak powinno wyglądać profesjonalne tworzenie fanpage i w jaki sposób efektywnie go później reklamować. Zapraszamy do kontaktu!


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.