fbpx

odpowiedzi-facebook

Automatyczne odpowiedzi w komentarzach na Facebooku – czy warto je ustawiać? Cz. 1

Media społecznościowe to sposób dla Twojej firmy, by zaistnieć i dotrzeć do grona potencjalnych klientów. Gdy już uda Ci się skupić grupę obserwujących, którzy w dodatku zaczną się angażować pod postami, staniesz przed kolejnym wyzwaniem. Im bardziej aktywni będą użytkownicy, tym więcej komentarzy i wiadomości pozostawią na Twoim fanpage’u firmowym. Prowadzenie go będzie wymagało coraz więcej czasu i uwagi. Jak ułatwić sobie pracę? Poznaj automatyczne odpowiedzi na komentarze i usprawnij obsługę Facebooka.

 

Dlaczego coraz więcej firm decyduje się na automatyczne odpowiedzi na komentarze?

Szybka reakcja na każdą formę kontaktu użytkowników mediów społecznościowych takich jak Facebook jest podstawą wysokiej jakości obsługi klienta. Nie tylko wiadomości prywatne nie mogą zostać bez odzewu. Również pozostawienie komentarza powinno spotkać się z szybką reakcją. Nie należy pomijać także postów reklamowych. Automatyczne odpowiedzi to sposób, by zwiększyć efektywność i szybkość interakcji. Fanpage firmowy, na którym została wprowadzona automatyzacja, zapewnia krótszy czas oczekiwania na informację zwrotną, a także umożliwia lepszą kontrolę nad formą relacji. Prowadzenie Facebooka zyska dzięki nim spójny i profesjonalny ton komunikacji, co jest istotne zwłaszcza dla firm obsługujących dużą liczbę zaangażowanych obserwatorów — klientów.

Oszczędź swój czas i postaw na automatyzację

Sprawne odpowiadanie na komentarze to niełatwe zadanie, zwłaszcza gdy posty zdobywają dużo reakcji, Z jednej strony jest to jak najbardziej pożądane zjawisko, z drugiej jednak wymaga poświęcenia na obsługę Facebooka i prowadzenie firmowego fanpage’a czasu, który można przeznaczyć na inne działania. Energię zużytą na ręczne komentowanie wypowiedzi użytkowników można zaoszczędzić dzięki automatyzacji. Poziom zaawansowania algorytmów umożliwia adekwatny odzew na proste pytania i zagadnienia podniesione przez komentujących, dotyczące:

  • ceny,
  • szczegółów produktu,
  • czasu pracy firmy,
  • lokalizacji siedziby,
  • informacji o występującym problemie, nad którym pracujesz.

Prowadzenie fanpage’a firmowego będzie przebiegało sprawnie, a Twoja produktywność zwiększy się, dzięki temu, że zainwestujesz siły w rozwój biznesu, a obsługę prostych interakcji powierzysz automatycznym procesom.

Popraw jakość obsługi klienta na Facebooku

Użytkownicy portali społecznościowych oczekują szybkich reakcji na swoją aktywność. W ich odczuciu wysokiej jakości obsługa Facebooka powinna natychmiast udzielić wymaganych informacji, nawet jeśli czasem jest to fizycznie niemożliwe. Zespół złożony z ludzi, choćby był nad wyraz skuteczny, może popełniać błędy i potrzebuje czasu na merytoryczną interakcję. Natomiast firmowy fanpage, którego prowadzenie w pewnym stopniu zostanie powierzone algorytmom, działa bezzwłocznie. Klienci uzyskują pierwszy odzew w ciągu zaledwie chwili. Czują się dzięki temu otoczeni opieką i uwagą, co z pewnością wpłynie pozytywnie na ich opinię na temat firmy i poziomu obsługi Facebooka.

odpowiedzi-w-social-mediach

Dbaj o klientocentryczność

Współczesny marketing wyraża się jednoznacznie: zrozumienie potrzeb klientów i nastawienie na ich zaspokojenie to kluczowy element strategii sprzedażowej. Również prowadzenie firmowego fanpage’a powinno opierać się na tym założeniu. Choć pozornie mogłoby wydawać się, że obsługa Facebooka z pomocą procesów odpowiedzialnych za automatyczne odpowiedzi na komentarze oddala Cię od interakcji, to tak naprawdę zbliża Cię do odbiorców Twoich treści. Pozwala skupić się na tym, co rzeczywiście jest w danej chwili istotne. Nastawienie na klienta, prowadzenie z nim dynamicznego dialogu oraz obranie jego oczekiwań za punkt wyjściowy dla działań otwiera drogę do sukcesu biznesowego fanpage’a firmowego i samej firmy.

Chcesz poznać więcej korzyści z automatycznych odpowiedzi? Przeczytaj drugą część naszego artykułu!

Znasz już podstawowe założenia dotyczące automatycznych odpowiedzi na komentarze. Jeśli pragniesz, by Twój fanpage firmowy rozwijał się i troszczysz się o to, by prowadzenie go przebiegało harmonijnie, poznaj szerzej to zagadnienie. W drugiej części artykułu przygotowanego przez praktyków z KJ Studio dowiesz się, jak możesz wykorzystać potencjał algorytmów pomagających budować dialog z użytkownikami. Poznasz także sposób na wprowadzenie automatyzacji jako elementu obsługi Facebooka.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.