fbpx

brand-voice

Brand voice – czym jest głos marki i jak go odnaleźć?

Co stanowi o sukcesie firmy? Konto firmowe na portalu Facebook i w innych social mediach? Efektywna reklama? Z pewnością, choć składają się one na większą całość – strategię marketingową. Jej skuteczność zaś zależy od wielu elementów, w tym między innymi od tzw. głosu marki. Czym on jest? Jak można go zastosować w praktyce? Jakie daje korzyści? O tym opowiemy więcej w tym artykule. Zachęcamy do lektury!

 

Jak zdefiniować brand voice?

Brand voice, nazywany także tone of voice i w końcu po polsku – głosem marki, to, najprościej ujmując, sposób, w jaki firmy, np. przez Facebook czy inne kanały, komunikują się ze swoimi odbiorcami. Wyrażany jest przede wszystkim słowami – warto zaznaczyć, że chodzi zarówno o te mówione, jak i pisane. Brand voice ma za zadanie wywierać odpowiednie wrażenie – szczególnie wśród konkretnie odbiorców, do których się zwracasz.

Głos marki firmy powinien charakteryzować się:

  • spójnością,
  • określonym tonem, wyrażanym w doborze słów, ich kolejności, rytmie oraz tempie wypowiedzi,
  • powtarzalnością – raz przyjęty język i sposób wypowiedzi powinien być kontynuowany.

W jaki sposób głos marki pomoże Ci trafić do odbiorców?

Każdy użytkownik social mediów ma określone preferencje. Niby to truizm, jeśli jednak zdasz sobie sprawę, jak wiele idzie za tymi upodobaniami – wówczas możesz znaleźć efektywniejszy sposób komunikowania się z grupą docelową. Sam fakt, że ktoś decyduje się śledzić konkretny fanpage na Facebooku, określa to, co mu się podoba i czego szuka. Jeśli więc poznasz swoich odbiorców lepiej, dowiesz się więcej o języku, jakim się porozumiewają, jakie wartości są im bliższe i zaczniesz wyrażać to przez tone of voice. Wówczas masz szansę nie tylko lepiej dotrzeć do aktualnych obserwujących, ale i pozyskać nowych fanów.

Daj swojej firmie osobowość!

Przyjazna, profesjonalna, rzetelna – ludzie często dopatrują się w firmach cech osobowościowych. Personifikacja pozwala im lepiej identyfikować się z konkretną marką i przywiązują ich mocniej do niej. Dlatego warto zadbać o to, by także Twoja działalność miała osobowość. Odpowiedni brand voice pomaga w osiągnięciu tego celu. A jak to zrobić? Możesz to pozostawić w rękach KJ Studio lub spróbować samemu, korzystając z poniższych wskazówek.

Określ ton, w którym zwracasz się do klientów

Istnieją co najmniej 4 elementy, składające się na sposób porozumiewania się z odbiorcami i posiadające oś o dwóch skrajnych końcach. Są to m.in.:

  • humor (przekaz humorystyczny lub w poważnym tonie),
  • formalność (język formalny, kojarzący się z profesjonalizmem czy swobodny, przełamujący bariery),
  • szacunek (sposób prezentacji produktów, usług, ale i odnoszenia się do konkurencji – może być pełen szacunku lub lekceważący),
  • entuzjazm (prezentacja bazująca na rzetelnych informacjach lub emocjach).

glos-marki

Korzystaj z oryginalnej szaty graficznej

To, co ludzie czytają lub słyszą, musi być spójne z tym, co widzą. Twoja firma na FB czy innych kanałach komunikacji powinna posługiwać się więc oryginalną, a przy tym spójną z wypowiedziami czy tekstami szatą graficzną. Dzięki temu komunikat stanowi jednolitą całość i lepiej trafia do odbiorców.

Zdefiniuj misję firmy i dąż do jej wykonania

Określenie celu i sensu istnienia firmy jest ważne dla odniesienia sukcesu. W tym zaś pomaga wyznaczenie misji. Odpowiedz sobie więc sam na pytania – po co istnieje Twoje przedsiębiorstwo, co chcesz osiągnąć, a także co możesz dać klientom. Gdy już udzielisz odpowiedzi – pozostaje konsekwentnie realizować te założenia, ewentualnie dopasowując je do aktualnych realiów.

Nie bój się trafiać do wąskiego grona odbiorców

Nie zawsze trafisz do masowego odbiorcy. Wszystko zależy od tego, co robisz i co dajesz klientom. Próby dotarcia do każdego zaś często kończą się porażką, mimo że Facebook dla firm daje takie możliwości. Czasem lepiej znaleźć wąskie grono wiernych fanów, z którymi będziesz się umiejętnie komunikować. Zawsze możesz to też zostawić nam – mamy szerokie doświadczenie w prowadzeniu fanpage’y na Facebooku. Pomożemy Ci lepiej porozumiewać się z osobami faktycznie zainteresowanymi Twoimi usługami!

Spraw, by Twój firmowy fanpage przyciągał klientów dzięki KJ studio!

Opracowanie sposobu komunikowania się z odbiorcami, jak i nadanie swojej firmie odpowiedniego głosu marki to absorbujący proces i nie każdy wie, jak się do niego zabrać. Na szczęście – my wiemy. I chętnie wesprzemy Cię w tym zadaniu. Jeśli chcesz, by Twoja działalność na FB dotarła do grupy docelowej, przyciągała ich i angażowała – zachęcamy do współpracy. Skontaktuj się z nami już teraz, a wspólnie nadamy Twojej firmie osobowość!

5/5 - (1 vote)

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.