CBO, czyli optymalizacja budżetu kampanii. Rewolucja w Menedżerze Reklam na Facebooku

Już od wielu miesięcy można było usłyszeć o planowanych zmianach w metodach rozliczania kampanii reklamowych na Facebooku. Teraz te zapowiedzi powoli stają się faktem. Od września pierwsi właściciele kont firmowych mają dostęp do CBO. Jego uruchomienie jest przymusowe, ale z drugiej strony stare sposoby zarządzania budżetem wciąż pozostają dostępne. Co jednak daje nowe narzędzie i czy faktycznie będzie ono rewolucją w branży reklamowej?

Czym jest CBO?

Zaczniemy jednak o definicji tego pojęcia, gdyż nie dla każdego musi być ono jasne. CBO to skrót od Campaign Budget Optimisation. Z założenia jest to po prostu narzędzie służące do monitorowania wydatków ponoszonych na kampanie marketingowe. Jeśli prowadzisz fanpage na Facebooku, to na pewno ręcznie konfigurowałeś budżet dla konkretnych zestawów reklamowych z osobna.

Nowy system ma w dużej mierze zautomatyzować ten proces i to w dosłownym tego słowa znaczeniu. Jest to bowiem nowoczesny algorytm, którego zadaniem jest generowanie korekt w zarządzaniu finansami bez udziału użytkownika. Może i brzmi to groźne, ale wbrew pozorom nie trzeba być zdanym wyłącznie na to rozwiązanie.

Jak CBO zarządza budżetem na Facebooku?

Schemat działania jest w zasadzie bardzo prosty. Algorytm przede wszystkim zmienia metodę kontrolowania wydatków. Teraz realizowane jest to z poziomu wszystkich reklam, a nie osobno dla każdego zestawu.

W ogromnym uproszczeniu – program zmniejsza budżet lub całkowicie wyłącza te kampanie, które są za drogie, a podnosi dla tych przynoszących największe zyski. Za tą prostą ideą stoi oczywiście skomplikowane, inteligentne oprogramowanie. W założeniu narzędzie ma z jednej strony pomagać niedoświadczonym osobom, które na własną rękę prowadzą fanpage’a, ale także specjalistom od marketingu.

Warto wspomnieć jeszcze o tym, że pomimo obowiązkowego wdrożenia systemu, dalej jest możliwość ręcznego zarządzania finansowaniem kampanii. Można to robić z poziomu poszczególnych grup, klikając na łącze: „Dodaj limity wydatków do tego zestawu reklam”.

W jaki sposób skonfigurować CBO?

Pamiętaj, że narzędzie to jest na chwilę obecną w fazie testów. Nie zalecamy więc całkowitego pozostawiania algorytmu bez opieki. Jeśli sam prowadzisz swój niewielki fanpage na Facebooku, możesz się na nim opierać. Przy szeroko zakrojonych kampaniach, lepiej kontrolować cały proces osobiście.

Oto kilka ważnych zasad, o których należy pamiętać podczas konfiguracji CBO:

  • jeśli korzystasz z przyspieszonej metody wyświetlania niektórych reklam, umieść ją w osobnej grupie i optymalizuj oddzielnie,
  • testowe kampanie przechowuj w odrębnych zestawach,
  • grupuj reklamy pod kątem ich celu – stwórz oddzielne kategorie dla każdej z nich, na przykład dla tych mających generować kliknięcia i podnosić wskaźnik konwersji.

Szczególnie ta ostatnia zasada jest tutaj bardzo ważna. Cel ustawiasz dla całego zestawu. Algorytm CBO nie będzie działać prawidłowo, jeśli zgrupujesz wszystkie rodzaje kampanii w jedną całość.

Kiedy pełne wdrożenie nowego systemu?

Niestety na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Wiadomo, że pierwsi reklamodawcy na Facebooku już mają dostęp do tego narzędzia. Zmiany będą wprowadzane stopniowo, a więc z biegiem czasu nowa funkcjonalność zacznie się pojawiać na coraz większej liczbie fanpage’y. Biorąc pod uwagę czas wdrażania poprzednich zmian na kontach, można się spodziewać, że cały proces zajmie około pół roku. Są to jednak tylko domysły. Na chwilę obecną nie ma żadnego oficjalnego stanowiska w tej sprawie ze strony FB.

Prowadzenie fanpage na Facebooku zawsze najlepiej zostawić w rękach fachowców

Nowy algorytm, choć z oczywistym względów ma obecnie skrajne opinie, na pewno zrewolucjonizuje cały system zarządzania budżetem kampanii marketingowych. Poprawne korzystanie z niego i wykorzystanie wszystkich jego możliwości to nie wszystko. Trzeba przede wszystkim wiedzieć, jak wypromować stronę na FB – skutecznie i możliwie najniższym kosztem. Tym właśnie zajmuje się nasza firma – KJ-Studio. Jeśli szukasz specjalistów, którzy profesjonalnie zajmą się prowadzeniem profilu Twojej firmy, zgłoś się do nas już dziś.


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.