Czas na zmiany – nowy wygląd Facebooka. Co się zmieniło we wrześniu?

W początkach 2020 roku Facebook zaanonsował kompleksowe zmiany w wyglądzie portalu. Jego użytkownicy uzyskali dostęp do nowej szaty graficznej na przełomie kwietnia i maja. Według wielu osób obsługa FB stała się mniej intuicyjna, a strona straciła na swojej czytelności. Do tej pory można było korzystać ze starej szaty graficznej, ale od września opcja ta została wyłączona. Co w takim razie się zmieniło i czy modyfikacje te mają wpływ na promowanie firmy na Facebooku? Sprawdź już teraz!

Co nowego w wyglądzie FB?

Do tej pory Mark Zuckerberg skupiał się w zasadzie wyłącznie na szacie graficznej mobilnej odsłony swojego portalu społecznościowego. Desktopowa strona została zaniedbana i niewątpliwie zdążyła się mocno zestarzeć. Modyfikacja wyglądu Facebooka ma go nie tylko unowocześnić, ale także ujednolicić wygląd obu jego wersji. Warto pamiętać, że zmiana wyglądu jest częścią większej, szeroko zakrojonej kampanii związanej z odświeżaniem wizerunku firmy.

W połowie roku użytkownicy mieli możliwość testowania nowej szaty graficznej i obsługi portalu. Każdy mógł w dowolnym momencie przełączać się pomiędzy jego starą a odświeżoną wersją. Od września nie ma już takiej możliwości. Z opcji tej nie skorzystają zarówno starzy użytkownicy, jak i osoby dopiero planujące zakładanie swojej strony na FB.
Z jakimi nowościami trzeba się liczyć? Pośród najważniejszych zmian w wyglądzie desktopowej odsłony Facebooka należy wymienić:

  • pojawienie się ikon znanych z mobilnej wersji, które bezpośrednio prowadzą m.in. do Grup, sekcji Marketplace, listy znajomych oraz na stronę główną,
  • opcję wyłączenia trybu ciemnego (bardzo krytykowanego przez wielu użytkowników),
  • przebudowę strony profilowej, w tym miejsca wyświetlania zdjęcia głównego,
  • umieszczenie na górze „strefy sponsorowanej”, a na dole Messengera,
  • dodanie tzw. bąbelków, ikonek z osobami, z którymi prowadzi się rozmowę na Messengerze (rozwiązanie od dawna stosowane w mobilnej wersji portalu),
  • znaczne odsunięcie obu bocznych paneli od środka (pojawia się duża, niewykorzystana przestrzeń).

Oczywiście modyfikacji wizualnych jest o wiele więcej. Na szczęście w kwestii samej obsługi nie zmieniło się wiele. Zakładanie strony czy promocja firmy na Facebooku nadal są proste i intuicyjne. Pozostały również wszystkie narzędzia wykorzystywane przez przedsiębiorców do reklamy.

Minimalizm na FB – dlaczego nie spotkał się z dobrym odbiorem?

Krótko po wprowadzeniu nowej szaty graficznej w połowie roku, wielu właścicieli kont na FB postanowiło wrócić do starej wersji. Co było tego powodem? Według większości tych osób portal stał się mniej intuicyjny w obsłudze. Zarzucano nieefektywne wykorzystanie przestrzeni na stronie, której duża część po prostu jest pusta. Użytkownikom nie podobał się także ciemny tryb – obecnie można go już wyłączyć.

Do tych negatywnych komentarzy trzeba jednak podchodzić z pewnym dystansem. Typowym dla człowieka jest sprzeciw wobec zmian, szczególnie poważnych, a właśnie z takimi mamy teraz do czynienia. Korzystanie z konta czy promowanie firm na Facebooku z nową szatą graficzną może stać się przyjemniejsze, ponieważ:

  • znacznie poprawiła się czytelność strony na FB,
  • portal został „odchudzony”, dzięki czemu poszczególne jego sekcje dużo szybciej się ładują,
  • spójność graficzna desktopowej i mobilnej wersji Facebooka ułatwi przedsiębiorcom promocję.

Oprócz tego nowoczesny wygląd powinien zachęcić wiele młodych osób do zakładania kont. Archaiczny styl był jednym z powodów, dla których sporo takich użytkowników zaczęło uciekać z tego portalu do konkurencji. To także może spowodować, że reklama firm będzie dużo efektywniejsza.

Facebook jest coraz bardziej przyjazny dla reklamodawców

Pamiętaj, że powyższe zmiany mają głównie charakter wizualny i na pewno nie utrudnią Ci promowania biznesu. Co więcej, Facebook ułatwia pracę reklamodawcom, gdyż nieustannie unowocześnia swoje narzędzia do reklamy. Jeśli chcesz wykorzystać jego potencjał, najlepiej skorzystaj z pomocy specjalistów od marketingu. W KJ Studio zajmiemy się zakładaniem konta na FB i skuteczną promocją Twojego biznesu. Sprawdź naszą ofertę już dziś!


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.