fbpx

Czy warto robić podsumowanie roku w social mediach? Podpowiadamy!

Koniec roku to świetny moment na analizę efektów działań marketingowych z ostatnich 12 miesięcy. Polecamy Ci to zrobić, jeśli prowadzisz fanpage firmy na Facebooku, zajmujesz się jego promowaniem i chcesz osiągnąć sukces. Na stronie tego portalu znajdziesz darmowe, proste w obsłudze narzędzia analityczne, z których możesz uzyskać wiele cennych danych. Skorzystaj z naszych podpowiedzi i sprawdź, jak wygenerować raport na FB. W dalszej części pokażemy Ci także, do czego możesz wykorzystać takie podsumowanie!

Sprawdź efektywność reklam i statystyki strony firmy na Facebooku

Analiza raportu z podsumowania roku ułatwi Ci prowadzenie fanpage’a i pozwoli poprawić skuteczność oraz zasięgi reklam. Korzystając z narzędzi dostępnych za darmo na FB, możesz przeglądać dane związane zarówno z kampaniami reklamowymi, jak i stroną firmy na Facebooku. Ich obsługa jest prosta, a informacje są w nich przedstawione w przejrzystej formie.

Statystyki reklam na Facebooku

Jeśli prowadzisz własną firmę i reklamujesz się w social mediach, zapewne zależy Ci na tym, aby promowanie fanpage’a było skuteczne i tanie. Koniec roku to idealny moment na analizę podsumowania efektywności kampanii marketingowych. Mnóstwo ważnych danych znajdziesz w zakładce „Przegląd konta”, znajdującej się w „Menedżerze reklam” na Facebooku. Do bardzo przydatnych informacji należy zaliczyć:

  • analizę wyników reklam, którą zależnie od potrzeb, możesz wyświetlać z różnych przedziałów czasowych,
  • dane o odbiorcach materiałów reklamowych – pomogą Ci w poprawieniu skuteczności targetowania,
  • wykresy z trendami na FB, bardzo pomocne przy obsłudze Facebooka i planowaniu strategii promowania strony firmy.

Fanpage na Facebooku – jak sprawdzić jego statystyki?

Na koniec roku polecamy przygotowanie raportu dotyczącego wyników fanpage’a. Dzięki nim zweryfikujesz, jak strona firmy jest odbierana przez użytkowników i co zmienić, aby jej prowadzenie przynosiło oczekiwane efekty. Szczegółowe dane znajdziesz w sekcji statystyk na Twoim profilu. Facebook prezentuje je w przejrzystej formie z podziałem na zakładki, z których najważniejsze to:

  • „Podsumowanie” – podstawowe informacje o stronie Twojej firmy, w tym wyświetlenia fanpage’a, jego zasięgi oraz liczba podjętych na nim działań,
  • „Polubienia” – sprawdzisz, jak zmienia się ich liczba, ustawiając odpowiednio zakres czasowy prezentowanych danych,
  • „Posty” – mnóstwo cennych informacji, w tym zasięgi, liczba reakcji oraz komentarzy, analizy skuteczności i wiele więcej,
  • „Osoby” – szczegółowe dane na temat użytkowników fanpage’a, zarówno tych aktywnych, jak i biernych, jedynie przeglądających stronę Twojej firmy na Facebooku.

Co daje analiza podsumowania roku aktywności fanpage’a na FB?

Jest wiele powodów, dla których warto analizować wyniki strony firmowej na Facebooku. To bardzo istotne, jeśli prowadzisz płatne kampanie reklamowe. Regularnie sprawdzaj ich skuteczność zarówno pod kątem zasięgów, jak i wyświetleń. Te najmniej efektywne powinieneś wygaszać, wyciągając jednocześnie wnioski, aby unikać popełniania podobnych błędów w przyszłości.
Prosta obsługa narzędzi statystyk na Facebooku pozwoli Ci także na dokładne zapoznanie się z danymi o odbiorcach reklam. Wykorzystaj je do targetowania, aby promowane materiały celnie trafiały do grupy docelowej Twojego biznesu.

Z kolei dzięki informacjom o tym, jak radzi sobie strona firmy, pozwolą Ci przygotowywać jeszcze lepsze treści. Poznasz trendy i dowiesz się, co najbardziej interesuje użytkowników. To oczywiście tylko przykłady danych, których dokładna analiza sprawi, że prowadzenie i obsługa fanpage’a na Facebooku staną się dużo łatwiejsze.

Jak skutecznie prowadzić fanpage firmy?

Jak widzisz, narzędzia analityczne oferowane przez Facebook, choć darmowe, są bardzo rozbudowane. Analiza prezentowanych tam danych jest ważna, jeśli chcesz, aby fanpage firmy cieszył się dużą popularnością. Jednak aby odpowiednio wykorzystać te informacje, potrzeba wiedzy i dużego doświadczenia. Z tego powodu prowadzenie strony na Facebooku najlepiej zostaw w rękach specjalistów z KJ Studio. Już dziś skontaktuj się z nami – pomożemy Ci w obsłudze konta na FB i zajmiemy się jego promowaniem!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.