fbpx

facebook

Czym facebookowy fanpage dla firm różni się od prywatnego? Odpowiadamy!

Jeszcze przed założeniem firmowego Facebooka, niejeden przedsiębiorca zastanawia się, jaka jest różnica między kontem prywatnym i biznesowym. Czy po stworzeniu takiego profilu portal staje się trudniejszy w obsłudze? Czy – wręcz przeciwnie – ma przejrzyste opcje, pozwalające łatwo odnaleźć się nawet laikowi? O tym, jak i o ogromie możliwości gwarantowanych przez własny fanpage firmy na Facebooku, opowiadamy w poniższym artykule. Poznaj lepiej biznesową stronę największego portalu społecznościowego.

Facebook – miejsce dla każdego

Media społecznościowe mają różne targety, ale Facebook zdecydowanie jest jednym z najbardziej inkluzywnych serwisów, gdzie rejestrują się nie tylko młodzi ludzie, ale i dojrzałe osoby. Czemu to istotne? Gdyż wielu ludzi urodzonych przed 1975 wychowało się i dorastało w niemal całkowicie analogowych czasach, gdzie nawet telewizor stanowił luksus, a komputer był dostępny albo dla bardzo nielicznych, albo stanowił jedynie ciekawostkę z wówczas dalekiego Zachodu. Mimo tej bariery, jaką w wielu wypadkach bywa słaba znajomość technologii cyfrowej, zakładają profile na FB i są aktywni w serwisie.

Fakt, że niemal każdy ma szansę założyć tam konto, sprawia, że osoby te stają się ogromną bazą potencjalnych klientów, z którymi firma może się komunikować. Od dłuższego czasu więc liczne przedsiębiorstwa mogą tworzyć i prowadzić fan page na Facebooku, a samo Meta stale usprawnia swój produkt, by zapewnić jak najlepszą obsługę biznesów na portalu. W efekcie więc obok prywatnych użytkowników funkcjonuje mnóstwo kont firmowych, jakie zyskują swoją tożsamość (żeby nie powiedzieć – osobowość), głos, ale – co bardzo ważne – budują faktyczną relację z odbiorcą.

Czy fanpage dla firmy na FB ma znaczenie?

W mediach społecznościowych dana działalność podczas komunikowania się z odbiorcami rzadko kiedy ma twarz osoby prowadzącej przedsiębiorstwo, nie wspominając o ludziach zajmujących się samym fanpagem. Firma na FB zaczyna poniekąd żyć, a wypracowane w toku często żmudnego procesu wartości, które chce wraz ze swoimi produktami i usługami sprzedawać klientom, stają się ideami częściowo ożywionego bytu, jakim ona jest. Odpowiadając więc na pytanie, czy fanpage na portalu Facebook ma znaczenie – tak, jak najbardziej! Ale podany wyżej argument stanowi jedynie część korzyści, płynących z takiego wykorzystania social mediów.

Obok relacji z klientem przedsiębiorstwo ma możliwość promowania usług i produktów względnie niewielkim kosztem w porównaniu z tradycyjnymi reklamami. Z użyciem narzędzi dostarczanych przez samych twórców portalu stworzy się kampanię precyzyjnie celowaną – nie tylko na podstawie wieku i miejsca zamieszkania lub wykształcenia, ale i zainteresowań, o jakich często informują potencjalni odbiorcy. Dodatkowo można zadbać o lepszą identyfikację marki, ale i jej prestiż – im więcej polubień i innych, pozytywnych reakcji, tym lepiej firma będzie postrzegana. I choć realizacja takich zadań nie zawsze jest łatwa (dlatego prowadzenie Facebooka często oddaje się takim agencjom jak KJ Studio), to często przynosi rewelacyjne rezultaty – o ile się wie, co robić.

firmowa strona

Co różni prywatny fanpage od firmowego?

Własna strona firmy na FB różni się od konta prywatnego przede wszystkim tym, że pozyskuje fanów, a nie znajomych. To o tyle istotne, że fani mogą być w nieograniczonej ilości. Limit znajomych z kolei to „jedynie” 5 tysięcy. Dodatkowo po założeniu biznesowego fanpage’a zyskuje się dostęp do licznych danych i narzędzi, jakich nie ma w przypadku prywatnego konta. Właściciel takiego profilu może przeglądać statystyki związane np. z wyświetleniami, tworzyć i wykupywać reklamy i wykonywać wiele innych akcji, niedostępnych dla zwykłego profilu.

Warto pamiętać, że aby założyć fan page na Facebooku, konieczne jest posiadanie konta prywatnego. Tylko wtedy da się założyć profil biznesowy. Co istotne – istnieje opcja udzielenia dostępu także osobom postronnym, które np. mają zająć się zarządzaniem, czyli np. publikacją treści i komunikacją z klientami.

Spraw, by Twoją firmę znali wszyscy!

Założenie konta firmowego na FB ma sens! Dzięki niemu nawet niewielka działalność skutecznie zbuduje aktywną społeczność, z jaką nawiąże relację i zaangażuje do działania. Jeśli zaś chcesz skupić się na rzeczach najważniejszych, w tym m.in. rozwoju swojej firmy – powierz prowadzenie fanpage’a na Facebooku nam! Napisz lub zadzwoń do KJ Studio. Wspólnie stworzymy Twoje doskonałe konto w social mediach.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.