fbpx

marketing

Czym jest Real-Time Marketing i jak go stosować?

Działanie „tu i teraz” niesie ze sobą liczne korzyści nie tylko w rzeczywistości. Ma także liczne zalety w przestrzeni wirtualnej. Mając Facebook fanpage, firma zyskuję szansę, by wykorzystać tzw. Real-Time Marketing. Reagowanie i stosowanie odniesień do wydarzeń, które odbywają się w danym momencie lub niedawno przeminęły, może przynieść liczne korzyści. Jakie? Dowiedz się o tym z poniższego artykułu.

Jak zdefiniować Real-Time Marketing?

Jednak nim przedstawimy zalety Real-Time Marketingu (w skrócie – RTM) i dlaczego niemal każda firma mająca fan page na Facebooku powinna po niego sięgnąć, wyjaśnijmy, czym jest ta forma reklamy. Jak sama nazwa sugeruje, to rodzaj marketingu prowadzonego w czasie rzeczywistym, osadzonego w aktualnie zachodzących okolicznościach lub należących do niedawnej przeszłości. Jak bliskiej? Najlepiej w perspektywie kilku-, najwyżej kilkunastominutowej. Dlatego duże przedsiębiorstwa często zatrudniają zespoły śledzące wydarzenia np. podczas różnych imprez – sportowych, środowisk filmowych czy muzycznych, ale nie tylko! Mniejsze zaś mogą polegać na zewnętrznych specjalistach, takich jak KJ Studio, wykonujących te zadania za nie, dbając o to, by fanpage firmy na Facebooku był stale aktualizowany o reakcje na takie zajścia.

Istnieje wiele przykładów, jak RTM na FB, czy w innych mediach społecznościowych, potrafił pobudzić obserwujących do działania. Jednym z ciekawszych jest m.in. reakcja Ikei na wypłynięcie informacji, iż do tworzenia wybranych kostiumów w Grze o Tron wykorzystano jej… dywaniki. Firma szybko wydała instrukcję, jak przygotować z nich w domu własny strój. Inny, ciekawy przykład działania RTM stanowią… wyjątkowo oryginalne gratulacje od LEGO na jej fan page’u dla Leonarda DiCaprio za zdobytego (w końcu!) Oscara.

Dlaczego Real-Time Marketing jest tak skuteczny?

Od początku lat 90. XX wieku ludzie przyzwyczajani są do otrzymywania informacji na bieżąco. Wpierw taką funkcję pełniły telewizje informacyjne, przesyłające wieści „na żywo” z miejsca wydarzeń. Z czasem, gdy Internet zaczął się rozpowszechniać, misję tę przejęły m.in. media społecznościowe. To z kolei otworzyło szereg nowych możliwości, szczególnie firmom mającym fanpage na Facebooku. Tym bardziej że wiele osób korzysta z kilku różnych ekranów jednocześnie, dzieląc uwagę nierzadko między rozrywką lub pracą a poszukiwaniem nowych informacji, także takich, na które mogą zareagować polubieniem, komentarzem czy nawet udostępnieniem. Co więcej, często odzewem na dobrze prowadzony RTM jest tzw. User Generated Content, co ułatwia budowanie większej świadomości marki oraz jej wiarygodności.

data

Jak Real-Time Marketing może pomóc Twojej firmie?

Biorąc pod uwagę fakt, że współcześni internauci (więc i całe mnóstwo potencjalnych klientów) poszukują informacji i reakcji na wydarzenia niemal natychmiast po ich zaistnieniu – wdrażając na fan page firmy na FB tę formę marketingu, odpowiadasz na ich potrzeby. Ponadto działając na bieżąco w określonych okolicznościach, zyskujesz wgląd w nastroje swojej grupy docelowej, a także otrzymujesz szansę sprawdzenia, czego faktycznie jej członkowie oczekują.

Co więcej – w ten sposób można reagować kreatywnie na dane sytuacje. Dla marki OREO, podobnie jak dla LEGO w przypadku ww. Gali Oscarów z 2016 roku, pretekstem do wypuszczenia reklamy w duchu RTM było zgaśnięcie świateł podczas mistrzostw Super Bowl. Takie działania więc pozwalają poszerzyć grono odbiorców lub, przynajmniej, wzmocnić relacje z aktualnymi.

Warto pamiętać, że Real-Time Marketing to nie tylko reagowanie na określone zajścia. Metoda ta pozwala też podkręcać atmosferę wokół akcji promocyjnych. Firma mająca fanpage na FB może więc na bieżąco aktualizować dane dotyczące ilości sprzedanych produktów z limitowanej serii lub o zbliżającym się końcu aktualnych obniżek cen.

KJ studio – skuteczna obsługa firmowego fanpage’a na Facebooku!

Real-Time Marketing jest nieocenionym sojusznikiem w rozszerzaniu zasięgów, jak i umacnianiu pozycji wśród dotychczasowej grupy docelowej. Klucz stanowi umiejętne i trafione w odpowiedni czas działanie – czy to reakcje na zdarzenia, czy w trakcie kampanii promocyjnej. Jeśli jednak brakuje Ci pomysłu na to, jak prowadzić fan page firmy na Facebooku lub po prostu nie masz na to czasu – zgłoś się do KJ Studio. Oferujemy kompleksową obsługę, proponując klientom atrakcyjny cennik za usługi. Zawsze znajdziemy dobrą okazję, by wypromować Twoją markę!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.