fbpx

Explore Feed, czyli Facebook pomaga w dotarciu do interesujących materiałów

Facebook wprowadził – jak na razie w ograniczonym zakresie – do swojej aplikacji mobilnej całkowicie nową funkcję, która może zrewolucjonizować kolejność oraz zakres aktualności w Feedzie użytkowników na tej platformie społecznościowej. Funkcja nazywa się Explore Feed i pozwala na sugerowanie użytkownikom określonych materiałów na podstawie wcześniejszych zachowań w serwisie. O wprowadzeniu nowej funkcji do aplikacji mobilnej Facebook jako pierwszy poinformował serwis TechCrunch. Niedługo potem rzecznik prasowy Facebooka potwierdził jej wprowadzenie z zaznaczeniem, że opcja jest dostępna nie tylko dla wybranych użytkowników, ale również wyłącznie w aplikacji mobilnej.

Ta opcja ma przede wszystkim poszerzyć zakres treści, które użytkownicy widzą w swoich aktualnościach. W momencie uruchomienia Explore Feed, w menu aplikacji użytkownik będzie widział sugestie wpisów/artykułów zamieszczanych przez strony. Dzięki tej aplikacji użytkownik będzie mógł odkryć wiele nowych, interesujących go treści, do których nie miał do tej pory możliwości dotrzeć. Zespół Facebooka zapewnia, że wszystkie materiały będą udostępniane użytkownikom wyłącznie na podstawie ich własnych udostępnień, polubień, komentarzy i innych akcji wykonywanych przy pomocy aplikacji. Explore Feed nadal jest w fazie testów, a dodatkowo nie będzie na razie ona dostępna w wersji desktopowej.

Mimo że nowa opcja może wydawać się innowacyjna, to nie jedyne zmiany związane z news feedem użytkowników, które zespół Facebooka zdecydował się wdrożyć na swoją platformę. W kwietniu 2017 roku wprowadzono nową funkcję Stories – podobną możemy znaleźć na Instagramie, platformie, która obecnie należy do Facebooka. Od początku lipca z kolei Facebook udoskonalił algorytm, który ma pomagać

w walce z clickbaitem i fake newsami.

Czy nową opcję da się wykorzystać w e-marketingu? Czy zrewolucjonizuje to w jakiś sposób targetowanie reklam zewnętrznych serwisów i w jaki sposób Facebook udoskonali istniejący już Explore Feed? Na razie rzecznik Facebooka milczy, jednak wkrótce możemy się spodziewać oficjalnego wprowadzenia tej opcji na stałe do aplikacji.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.