fbpx

facebook instagram dla firm

Facebook i Instagram – dlaczego warto promować swoją firmę na tych serwisach?

Social media od lat stanowią stały element codzienności i służą głównie do komunikacji między znajomymi. Dla wielu firm jednak prowadzenie fanpage w takim serwisie jak Facebook czy Instagram to okazja do zwiększenia swoich zasięgów, odbiorców, a tym samym dochodów. Jeśli jeszcze nie masz strony w żadnym serwisie społecznościowym – naprawdę warto ją założyć! Dlaczego? O tym dowiesz się więcej z tego artykułu. Zachęcamy do lektury!

Facebook – najpopularniejszy serwis w każdej grupie wiekowej

Dzisiaj na Facebooku konto ma mnóstwo osób. Co więcej – nie stanowi on już domeny tylko młodych, choć ci wciąż dominują wśród użytkowników. Bardzo wielu zarejestrowanych to także kobiety i mężczyźni w wieku 50+, czyli z bagażem doświadczeń i potrzebami zgoła odmiennymi niż chociażby 30-latkowie.

To oznacza możliwość dotarcia do odbiorców o konkretnych, często niszowych oczekiwaniach. Facebook dla firm to obecnie jedno z najlepszych narzędzi, jakie powstało. Integracja ze stroną internetową przedsiębiorstwa, jak i szereg innych opcji, które serwis oferuje użytkownikom biznesowym, tylko podkreśla mnogość i wagę swoich zalet.

Budowanie świadomości marki

Dzięki Facebookowi przedsiębiorcy mogą budować swoją efektywniej pozycję w sieci i na rynku. Wynika to z kilku faktów. Po pierwsze – konto w tym portalu stanowi naturalne przedłużenie działalności firmy. Dodatkowo serwis umożliwia odpłatną promocję fanpage’a, jak i profilowanie klientów z dostępem do obszernych statystyk.

Warto dodać, że linki do Facebooka często wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu internauta, po wpisaniu wybranej frazy, może trafić albo na stronę firmy, albo na jej konto na portalu. Potencjalny klient ma większą szansę na dokładne zapoznanie się z danym przedsiębiorstwem. Ma na to wpływ jeszcze jeden fakt – firma, która ma konto na portalu Facebook, zyskuje szansę na bezpośrednią komunikację z odbiorcami.

Platforma do komunikowania się z klientami

Wall, czyli główna strona Facebooka, na której użytkownicy dzielą się swoimi przemyśleniami, dla biznesu stanowi doskonałe miejsce na promocję. Przez wrzucanie linków, opatrzonych konkretnymi opisami, dostarcza się odbiorcom informacje o ofercie. Sekcja komentarzy, jak i reakcje umożliwiają śledzenie nastawienia i zainteresowania użytkowników. Jednak to tylko jeden sposób na komunikację.

Obecnie, dzięki wykorzystaniu wbudowanego w Facebooka komunikatora – Messengera – klienci mogą rozmawiać bezpośrednio z przedstawicielami firmy. Tym samym nie muszą przebijać się przez formularze kontaktowe na stronie. Po prostu – mogą napisać jak do znajomego z serwisu. Pozostaje więc jeszcze tylko nauczyć się, jak prowadzić Facebooka firmowego lub powierzyć to zadanie KJ Studio.

jak prowadzić facebooka firmowego

Instagram – czyli komunikacja przez obrazy

Instagram to portal służący do dzielenia się grafikami – głównie zdjęciami lub filmami, opatrzonymi krótkimi opisami. Jest to więc rewelacyjny sposób na promocję produktów. Fotografia nie musi być nawet profesjonalna – wystarczy, by podkreślała najważniejsze atuty danego artykułu i była estetyczna. Serwis ten obecnie cieszy się też większym zainteresowaniem wśród młodych użytkowników, co otwiera kolejne szanse dla tych, którzy ofertę kierują do osób od wieku nastoletniego do 30+.

Instagram – idealny dla początkujących przedsiębiorców

Założenie fanpage na Instagramie ma dwie główne zalety. Pierwsza to fakt, że dzięki możliwości szybkiego wrzucenia zdjęcia z produktem łatwo dotrze się do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Druga – wciąż wiele firm nie zdecydowało się na korzystanie z tego narzędzia. Tym samym – można łatwiej „wgryźć się” w rynek ze względu na małą konkurencję. To sprawia, że serwis ten jest przyjazny m.in. dla początkujących przedsiębiorców.

Która platforma jest lepsza?

Trudno jednoznacznie ocenić, czy fanpage na Facebooku, czy na Instagramie będzie lepszym rozwiązaniem dla biznesu. To, co natomiast się opłaca, to synergia obu serwisów, tym bardziej że obecnie istnieje możliwość połączenia kont. Warto więc promować się na obu portalach.

Jeśli interesują Cię usługi, takie jak zakładanie strony na Facebooku, prowadzenie jej – zwróć się do nas! Chętnie pokażemy Ci, jakie szanse daje ten serwis. Sam przekonasz się niebawem, jak wiele zalet niesie posiadanie fanpage na nim i w innych mediach społecznościowych.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.