Facebook nadal najpopularniejszym medium reklamowym. Jak dobrze go wykorzystać w praktyce?

Czy wiesz, że obecnie wszystkie social media gromadzą wokół siebie blisko połowę populacji świata? Niekwestionowanym liderem od wielu lat pozostaje Facebook. Cieszy się on ogromną popularnością, co czyni go naprawdę atrakcyjnym miejscem do promocji biznesu. Dlaczego warto reklamować tam swoją firmę i jak wykorzystać potencjał tego portalu?

Facebook gwarantuje największy zasięg reklamy

Wydawać by się mogło, że serwis Marka Zuckerberga w ostatnim czasie zmaga się z poważnymi problemami wizerunkowymi. Kilka niemałych skandali, a do tego nie zawsze zrozumiała polityka prywatności. Okazuje się jednak, że nie wpływa to mocno negatywnie na popularność portalu.

Doskonale pokazują to wyniki różnych badań statystycznych. Szacuje się, że w roku 2018 social media miały łącznie blisko 3,5 miliarda użytkowników. W roku 2017 było ich o około 280 milionów mniej. Tak krótki okres wystarczył więc, aby popularność wzrosła o blisko 10%.

Dlaczego FB jest pod tym kątem liderem? Każdego miesiąca aktywnie korzystają z niego ponad 2 miliardy ludzi. Oznacza to mniej więcej połowę wszystkich użytkowników portali społecznościowych i jednocześnie 33% populacji świata. W samej tylko Polsce w roku 2018 było to prawie 20 milionów osób miesięcznie. Nic więc dziwnego, że reklama na FB czy nawet zwykłe prowadzenie fanpage’a firmy, mogą okazać się wyjątkowo opłacalne.

Promowanie firmy na Facebooku – jak wykorzystać potencjał?

O tym, że FB ma potężny potencjał reklamowy, doskonale świadczy jego popularność wśród przedsiębiorców. Aż 6 milionów firm z całego świata aktywnie prowadzi na portalu kampanie promocyjne. Co więcej, ponad 65 milionów przedsiębiorców ma tam własną stronę (fanpage), która również ułatwia dotarcie do potencjalnych Klientów.

Poprzez taki profil firma z pewnością staje się bardziej wiarygodna. Możliwość bezpośredniego kontaktu z przedsiębiorcą buduje pozytywny wizerunek. Jednocześnie konto to jest świetnym miejscem do informowania Klientów o ciekawych promocjach, rabatach, konkursach i innych akcjach.

Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, warto oczywiście zdecydować się na szeroko zakrojoną kampanię. Facebook od lat stara się to ułatwiać, wprowadzając coraz ciekawsze i funkcjonalniejsze narzędzia marketingowe. Naturalnie podstawą jest tutaj precyzyjne targetowanie. Reklama na FB może być tania i skuteczna tylko wtedy, gdy kierowana jest do określonej grupy odbiorców.

Przydatne formaty reklamowe dostępne na FB

Każda kampania promocyjna firmy powinna być swoją formą dopasowana do charakteru jej działalności. Facebook pod tym kątem zapewnia wyjątkowo duże możliwości personalizacji treści. Do tych najciekawszych z pewnością należy zaliczyć reklamy:

  • Local Awareness – idealne do promocji lokalnej. Cechą charakterystyczną tego formatu jest przycisk „Jak dojechać”. Po jego kliknięciu pojawia się mapka z sugerowaną drogą dojazdu do siedziby firmy,
  • Dynamic Product Ads – przydatne narzędzie wykorzystywane przede wszystkim w kampaniach, których celem jest utrzymanie obecnych Klientów. Sprawdza się również przy remarketingu – zachęcaniu do skorzystania z oferty osób, które tylko odwiedziły stronę,
  • Multiproduct Ads – bardzo popularny format karuzeli, na której jednocześnie można promować do 5 różnych produktów lub usług,
  • Lead Ads – format łączący w sobie narzędzie do promocji z formularzem umożliwiającym zbieranie cennych danych. Wiedza ta bardzo przydaje się przy projektowaniu kolejnych kampanii.

Wykorzystaj potencjał reklamy na Facebooku

Z punktu widzenia polskiego przedsiębiorcy, ten portal społecznościowy to między innymi:

  • blisko 20 milionów użytkowników aktywnych każdego miesiąca,
  • mnóstwo narzędzi reklamowych,
  • niski koszt prowadzenia kampanii,
  • wiele możliwości pozyskiwania cennych informacji o Klientach.

To oczywiście tylko część tego ogromnego potencjału. Jeśli chcesz wykorzystać go w całości, zgłoś się do nas już teraz. W KJ Studio możemy założyć fanpage Twojego biznesu i zająć się jego prowadzeniem. Przejmiemy również na siebie zadania związane z planowaniem i kreowaniem kampanii marketingowej. Skontaktuj się z nami już dziś – skorzystaj z wieloletniego doświadczenia, którym możemy się pochwalić.


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.