fbpx

social media

Gif – czym jest i jak go wykorzystać w social mediach?

Gify to powszechnie znany i szeroko wykorzystywany format obrazu w ruchu. Stał się prawdziwym hitem w social mediach. Dynamiczny charakter sprawia, że jest doskonałym narzędziem do przyciągania uwagi użytkowników portali społecznościowych. Może wykorzystywać motywy, które budzą emocje lub odnosić się do znaczących wydarzeń. Odkryj, jak wykorzystać je do poprawy Twojej strategii marketingowej i komunikacji z odbiorcami treści, by obsługa firmowego Facebooka stała się bardziej skuteczna i efektywna.

Czym jest gif?

Ruchomy obraz, który składa się z kilku klatek, tworzących płynną animację, to właśnie Gif. Trwa krótko i jest powtarzalny. Odtwarzanie zwykle rozpoczyna się automatycznie, więc nie wymaga obsługi. Łączy w sobie zalety statycznego obrazu z plikiem video. Można dzięki niemu przekazać więcej treści przy zachowaniu niewielkich rozmiarów. Pozwala to na łatwe odtwarzanie i udostępnianie na różnych platformach społecznych, takich jak Facebook. Dobrze dobrany na pewno wzbudzi zainteresowanie obserwatorów Twoich firmowych kont w social mediach.

Jak zrobić własnego gifa?

Stworzenie własnego gifa, który będzie ściśle dostosowany do potrzeb Twojego firmowego Facebooka, jest prostsze, niż myślisz. W teorii proces ten polega na połączeniu serii obrazów lub przekształceniu krótkiego video w animację. W praktyce możesz wykorzystać program graficzny, który ułatwi Ci to zadanie. Możesz postawić na jedno z poniższych narzędzi:

  • makeagif.com — prosta w obsłudze aplikacja online, dzięki której stworzysz swojego gifa na social media z dowolnych zdjęć, filmów z YouTube lub Facebooka, lub własnych materiałów. W ramach nieodpłatnej działalności serwis umożliwia również hosting plików. Możesz więc zaoszczędzić własną przestrzeń dyskową. Korzystając z tej strony, możesz ustawić długość gifa, jego jakość oraz tempo animacji. Jeśli użyjesz opcji konwertowania obrazów, zyskasz możliwość dodania własnego tekstu,
  • freegifmaker.me — intuicyjna obsługa na podobnych zasadach jak w pierwszym serwisie. Stworzone gify możesz wzbogacić o dostępne efekty,
  • Giphy — aplikacja na Androida, dzięki której stworzysz nie tylko gify na firmowe social media, ale także inne pliki graficzne, takie jak kolaże.

To oczywiście tylko przykłady narzędzi, wybierz to, które okaże się dla Ciebie najwygodniejsze.

gif

Jak dodać go na Facebooku?

Sama czynność dodawania gifa na Facebooku jest bardzo prosta. Przesyłamy go na platformę dokładnie w ten sam sposób, w jaki traktujemy inne multimedia. Wystarczy przeciągnąć i upuścić plik w odpowiednie miejsce w oknie publikacji posta i odczekać, aż się załaduje. Jak widzisz to nic trudnego. Prawdziwym wyzwaniem jest dopiero taka obsługa firmowego konta w social mediach, by publikowane treści skutecznie docierały do odbiorców.

Jak zbudować świadomość marki za pomocą gifa?

Głównym celem udostępniania na firmowym koncie Facebook różnego rodzaju treści jest skuteczne dotarcie do odbiorców i skupienie ich uwagi na dłużej. Uważaj jednak, by nie publikować materiałów, które mogą postawić markę w złym świetle. Negatywnie może zostać przyjęte np. wstawianie firmowych gifów w postach i wiadomościach konkurencji w social mediach. Zamiast tego pracuj nad stworzeniem unikalnej animacji, która odzwierciedli wartości i charakter Twojego przedsiębiorstwa.

Dynamiczny obraz, który samoczynnie się odtwarza bez potrzeby obsługi przez odbiorcę, przełamuje pewną barierę komunikacyjną. Użytkownik Facebooka automatycznie zobaczy prezentowany przez Ciebie komunikat. Ważne jednak, by go zainteresował, był chwytliwy. Warto postawić na uniwersalny przekaz, który można wykorzystać w wielu kontekstach. Zwiększy się szansa na to, że odbiorcy sami zaczną rozpowszechniać Twojego gifa w swoich social mediach, a Twoja marka zyska sympatię.

Postaw na profesjonalną obsługę firmowego Facebooka od KJ-Studio!

Jeśli chcesz skutecznie wykorzystywać format git w social mediach, by budować więź emocjonalną z odbiorcami i wzmacniać swój pozytywny wizerunek, warto skorzystać z profesjonalnej obsługi firmowego Facebooka. W KJ-Studio pomożemy Ci w prowadzeniu fanpage’a, włączając w to tworzenie gifów, planowanie strategii publikacji oraz monitorowanie rezultatów. Postaw na rozwój swojej marki!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.