fbpx

social-media-facebook

Instagram jako idealne narzędzie dopełniające kampanię reklamową na Facebooku – sprawdź to!

Współcześnie funkcjonowanie firmy bez social mediów znacznie utrudnia dotarcie do klienta i zbudowania z nim relacji. Liczba platform jednak stale rośnie i skutecznie przyciągają one uwagę użytkowników sieci. Nie zmienia to faktu, że obecnie królują dwa portale – Facebook i Instagram. Choć pierwszy z nich cieszy się zdecydowanie największą liczbą użytkowników na całym świecie, to dynamika rozwoju drugiego daje poważne powody do zastanowienia, czy warto wykorzystać oba te narzędzia. Jeśli chcesz wiedzieć, jak lepiej dotrzeć do swoich odbiorców – przeczytaj ten artykuł!

 

Facebook i Instagram – idealna para?

Mimo że od 2012 roku Instagram należy do tej samej rodziny, co Facebook, to nie doszło do połączenia obu narzędzi. Być może ze względu na fakt, że wykorzystują one nieco inną metodę komunikacji lub, co bardziej prawdopodobne, przez chęć poszerzenia oferty dla użytkowników zainteresowanych konkretnymi funkcjami. Widać to szczególnie w grupach wiekowych, które korzystają z obu serwisów społecznościowych.

Nie zmienia to faktu, że oba te portale są ze sobą zintegrowane. Użytkownicy mogą korzystać z jednego konta, logując się do obu serwisów, z drugiej strony firmy mogą np. łatwo współdzielić poszczególne treści, w czym pomaga m.in. funkcja crosspostowania. Dlatego fanpage na jednym i drugim portalu daje ogromne możliwości.

Promowanie na Facebooku – czy to wystarczy?

Nie ma wątpliwości, że jeśli chodzi o liczbę użytkowników, to Facebook ze swoimi ponad 2 miliardami na świecie i ponad 20 milionami zarejestrowanych w Polsce wciąż pozostaje platformą nr 1. Dlatego profil firmowy na Facebooku wciąż pozostaje dla wielu firm koniecznością. Pozwala on nie tylko angażować użytkowników, ale często stanowi dla nich również źródło informacji o produkcie czy usłudze.

Z drugiej trony posiłkowanie się Instagramem może przynieść wymierne korzyści. Dlaczego? Przede wszystkim fanpage na tym portalu to kolejny kanał komunikacyjny między firmą a użytkownikiem. Reklama na Facebooku dla niektórych też pozostaje tylko „suchą”, mało atrakcyjną treścią. Instagram natomiast umożliwia większe zaangażowanie internautów przez skupienie na pasji. Dla odbiorców zdjęcia i filmy są bardziej szczere i naturalne, a przy okazji ukazują najlepsze cechy konkretnego produktu czy usługi.

profil-firmowy-na-facebooku

Młodszy, artystyczny brat Facebooka

Na Instagramie komunikujemy się przede wszystkim obrazem – stałym, jak i ruchomym. Opisy stanowią ledwie dopełnienie tego, co widzimy. Wizualny przekaz jednak dla wielu użytkowników jest dużo bardziej wartościowy. Atrakcyjne zdjęcie czy dobrze przygotowany film z odpowiednimi ujęciami, ukazującymi najważniejsze szczegóły, a do tego odpowiednie filtry – wszystko to sprawia, że użytkownicy są bardziej skłonni zaangażować się i zareagować na zamieszczony post. Ponadto przekaz graficzny pozwala lepiej podkreślić wartości, do jakich przywiązana jest dana marka, co daje Instagramowi niemałą przewagę nad FB.

Kampania łączona – co dwie strony social media to nie jedna

Współcześnie docieranie do odbiorców przez promowanie działalności na Facebooku przez samo zamieszczanie postów stanowi większe wyzwanie niż jeszcze kilka lat temu. Nie oznacza to, że nie da się w ten sposób odnieść sukcesu. Jednak w większości przypadków wymierne korzyści przynosi zaplanowana płatna kampania.

Z drugiej strony, jeśli fanpage na Facebooku połączy się z prowadzeniem strony na Instagramie, można wykorzystać synergię między oboma serwisami. Można docierać do klientów atrakcyjnym obrazem i angażować ich, ukazując w pełni to, co chce się im przekazać. Facebook daje szansę dostarczania większej ilości szczegółów i zachęcenia do zakupu, czy to przez sam serwis społecznościowy, czy na stronie, do której odnośnik znajduje się w poście. Często tak poprowadzona kampania okazuje się dużo efektywniejsza i, co ważne, mniej kosztowna.

Wypromuj swój fanpage i zdobądź fanów z dwóch platform!

Dzisiaj firma, która chce odnieść sukces w Internecie, potrzebuje fanpage’a w serwisach społecznościowych. Choć Facebook stanowi podstawę, to dla wielu przedsiębiorców okazuje się niewystarczający. Jeśli chcesz mieć pewność, że skutecznie wypromujesz swoją działalność w sieci – skorzystaj z możliwości, jakie daje Ci KJ Studio. Dzięki nam łatwiej dotrzesz do potencjalnych odbiorców i zbudujesz stałą bazę klientów. Mamy usługi, jakich potrzebuje każdy biznes. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.