fbpx

facebook

Jak istotna dla Twojej firmy jest odpowiednio zaplanowana kampania reklamowa na Facebooku? Sprawdź!

Codziennie Facebook odwiedzany i przeglądany jest przez tysiące użytkowników z całego świata. Wśród nich są potencjalni klienci najróżniejszych firm – odzieżowych, sklepów z elektroniką, restauracji, teatrów i innych. Treści publikowane przez marki jednak mogą ginąć w gąszczu informacji, jakie pojawiają się na wallu użytkownika – chyba że zadba się o właściwą kampanię reklamową. Mając fan page na Facebooku, warto postarać się o to, by internauci należący do targetu konkretnego przedsiębiorstwa, mogli łatwiej trafić na publikowane przez nie materiały i akcje promocyjne. Jak to zrobić? O tym dowiesz się z poniższego artykułu. Zapraszamy do lektury!

 

Dlaczego warto reklamować swoją firmę na Facebooku?

Przez serwisy społecznościowe, w tym Facebook, przepływa mnóstwo postów, w tym te, z którymi chciałbyś trafić do swoich odbiorców. W biznesie zaś nie można sobie pozwolić na bycie niezauważonym. Dlatego publikowane przez Ciebie treści powinny być jak najbardziej widoczne. To da się osiągnąć przez dobrze zaplanowaną akcję promocyjną. Co więcej – dzięki możliwości tworzenia reklam skrojonych pod określoną grupę użytkowników, istnieje większa szansa, że po ich wyświetleniu, potencjalny nabywca kliknie znajdujący się w poście link.

Dowodzą tego liczby, wskazane m.in. w raportach Hootsuite. Wynika z nich, że średnio każdy korzystający z FB klika 11 reklam w ciągu 1 miesiąca. Inne statystyki wskazują, że ponad 1/4 z nich zdecydowała się na ofertę, jaką znalazła pod odnośnikiem. Ponadto korzyści płynące z takich działań, to m.in. zwiększenie świadomości marki, stworzenie pozytywnego wizerunku, a także wzrost konwersji ruchu.

Jak zaplanować udaną kampanię reklamową na FB?

Aby kampania promocyjna przyniosła efekt, trzeba ją odpowiednio zaplanować. Można to zrobić samemu lub pozostawić to specjalistom, zajmującym się prowadzeniem fanpage firmy na Facebooku, czyli np. KJ Studio. Bo samo korzystanie z rozwiązań dostarczanych przez serwis jest łatwe – trudniej to zrobić poprawnie.

Co trzeba wziąć pod uwagę podczas projektowania akcji reklamowej? Należy m.in. określić jej wyraźny cel, uwzględnić grupę docelową, ale i korzystać z odpowiednich narzędzi analitycznych zapewnionych przez FB, by na bieżąco korygować ewentualne niedociągnięcia.

Ustal cel reklamy

To pierwszy i zdecydowanie najważniejszy element planowania. Każda kampania musi mieć jasno określony cel, pod który podporządkowane będą pozostałe działania. Menadżer reklamy na Facebooku daje szereg opcji do wyboru. Co możesz osiągnąć przez akcję promocyjną? W ten sposób między innymi:

  • zdobędziesz możliwie jak najwyższą liczbę polubień pod postem,
  • poszerzysz zasięgi i zadbasz o szerszą rozpoznawalność marki,
  • osiągniesz pożądaną konwersję ruchu (np. większą sprzedaż).

To naturalnie nie jedyne cele, a Ty nie musisz wybierać tylko jednego. Pamiętaj jednak, że im więcej ich wyznaczysz, tym większe wyzwanie Cię czeka, a cena reklamy może rosnąć adekwatnie do założeń.

reklama

Weź pod uwagę grupę docelową

Prowadząc fanpage na portalu Facebook, zwracasz się do określonego grona odbiorców. Wykorzystując więc ten sam menedżer reklamy, jasno trzeba określić, do kogo ma być skierowana akcja promocyjna. Grupy dobiera się stosownie do każdego celu, a niestandardowe ustawienia umożliwiają skonkretyzowanie grona, któremu reklama będzie się wyświetlać.

Korzystaj z zasięgów swojego fanpage’a i narzędzia Facebook Ads

Jeśli chodzi o popularność – Facebook zdecydowanie dominuje w Polsce nad innymi mediami społecznościowymi. Szacuje się, że przeszło 90% użytkowników sieci z niego korzysta. A jeśli Twoja firma jest obecna na FB – to Twój fanpage na pewno ma już pewne grono obserwujących. Warto w pełni wykorzystać oba te fakty i walczyć nie tylko o obserwujących, ale i inne osoby, jakie mogłyby być realnie zainteresowane Twoją ofertą. To zaś uzyska się, korzystając z Facebook Ads, dającego możliwości targetowania kampanii reklamowych. Dzięki temu można dokładnie określić grupę docelową przez takie cechy jak m.in.:

  • lokalizacja,
  • wiek,
  • płeć,
  • wykształcenie,
  • zainteresowania itp.

KJ studio – tworzenie kampanii reklamowych to nasza specjalność!

Mając fanpage na Facebooku, warto wykorzystać jego potencjał. Dobrze zaplanowana akcja promocyjna może przysporzyć nowych klientów, którzy dokonają zakupów w Twoim sklepie. Przydatne narzędzia, dostarczane przez sam FB dodatkowo wspierają firmy w tym zadaniu. Ale jeśli chcesz mieć pewność, że cała kampania reklamowa przebiegnie skutecznie – najlepiej skorzystaj z pomocy ekspertów, takich jak KJ Studio. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.