Jak NIE targetować reklam na Facebooku? Sprawdź mini-poradnik

Właściwie prowadzona kampania marketingowa na Facebooku może przynieść przedsiębiorcy mnóstwo korzyści. Jednak podstawą tego sukcesu jest dobre targetowanie reklam, o czym wielu zapomina. Skorzystaj z naszego mini-poradnika i poznaj najczęstsze błędy, których powinieneś unikać!

Czym jest targetowanie?

Gdy umieszczasz reklamę np. na miejskim billboardzie, jej treść dociera do większości ludzi poruszających się w pobliżu. Oznacza to, że ofertę zobaczą również osoby całkowicie nią niezainteresowane. Jeżeli tak samo działasz w sieci, skuteczność Twojej reklamy będzie bardzo niska. Wydajesz duże pieniądze na wyświetlenia, z których tylko niewielki odsetek przynosi korzyść, taką jak zakup produktu lub wysłanie zapytania ofertowego.

W internecie, w tym na Facebooku, masz mnóstwo narzędzi pozwalających kontrolować zasięgi materiałów promocyjnych. Właśnie na tym polega targetowanie. Powinieneś poświęcić mu najwięcej uwagi, zanim zaczniesz przygotowywać strategię marketingową.

Niepoprawne targetowanie na FB to stracone szanse

Zbyt duży zasięg firmowego fanpage’a na Facebooku, wynikający z braku targetowania, stwarza wiele problemów. Do tych najważniejszych zaliczamy:

  • niski wskaźnik konwersji (pomimo rosnącej liczby wyświetleń postów nie zauważasz zwiększonego popytu na Twoje produkty lub usługi),

  • utrudnione budowanie pozytywnego wizerunku marki (natarczywa reklama, która dociera do niezainteresowanych nią osób, szybko podnosi poziom irytacji, prowadząc np. do masowego hejtu w sieci),

  • wysokie koszty (wydajesz pieniądze na całkowicie nieskuteczne wyświetlenia materiałów promocyjnych).

Najczęstsze błędy związane z targetowaniem reklam na Facebooku

Osoby odpowiedzialne za prowadzenie fanpage’a oraz promowanie marki, powinny stale monitorować reklamy. Ich skrupulatna analiza dostarcza mnóstwo cennych informacji ułatwiających promocję w przyszłości. Możesz wygaszać kampanie nieskuteczne i rozwijać te przynoszące wymierne korzyści, ucząc się na wcześniej popełnionych błędach.

Jednak podstawą pozostaje odpowiednie targetowanie. Najczęstsze związane z nim błędy to:

  • nierzetelne zbadanie grupy odbiorców,

  • targetowanie na zbyt dużą skalę,

  • nadmierne ograniczanie zasięgu reklamy na FB.

Nierzetelne zbadanie grupy odbiorców

Z naszego doświadczenia wiemy, że wielu właścicieli firmowych kont na Facebooku w ogóle nie bada swojej grupy docelowej. Jeśli już do tego dochodzi, analiza jest pobieżna i tym samym bardzo nieprecyzyjna. To niestety największy błąd reklamodawców, który skutecznie zamyka drzwi do sukcesu. Musisz poważnie zastanowić się nad tym, do kogo kierujesz swoje produkty lub usługi. Powinieneś określić nie tylko wiek i ewentualnie płeć klientów. To także indywidualne cechy charakteru, status społeczny, miejsce zamieszkania, a nawet gust tych osób.

Targetowanie na zbyt dużą skalę

To błąd często wynikający z nierzetelnej analizy efektywności reklam. Przed rozpoczęciem kampanii marketingowej starasz się przewidzieć, jakie osoby tworzą grupę jej odbiorców. Gdy rozpoczynasz promocję, musisz na bieżąco sprawdzać, czy Twoje przewidywania były trafne. Jeśli pewna grupa klientów wykazuje bierne zainteresowanie, np. tylko lajkuje posty, powinieneś rozważyć wyłączenie jej z zasięgów.

Nadmierne ograniczanie zasięgu reklamy na FB

Chęć szybkiego osiągnięcia zysku często prowadzi do drugiej skrajności – zbyt wąskiego targetowania. Znasz już klientów, którzy najchętniej korzystają z Twojej oferty i skupiasz się wyłącznie na nich? Niestety, to też jest błąd. Drastycznie ograniczając zasięgi, utrudniasz sobie budowanie świadomości marki. Pamiętaj również, że im węższa grupa odbiorców kampanii, tym wyższe są stawki reklamowe na Facebooku!

Targetowanie zostaw w rękach profesjonalistów

Określenie grupy docelowej to trudne zadanie, wymagające dużego doświadczenia. Jeśli liczysz na optymalizację kosztów i zwiększenie skuteczności reklamy na Facebooku, najlepiej zleć te działania specjalistom. Nasza firma KJ Studio może je zrealizować – zgłoś się do nas już dziś! Zajmiemy się nie tylko targetowaniem, ale i kompleksowym prowadzeniem fanpage’a na FB, zawsze w dobrej cenie.


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.