Wiesz już, czym jest content kalendarz, dlaczego warto o niego zadbać, jakie cele ma on spełniać. Dowiedziałeś się również, jak przeanalizować swoje dotychczasowe działania w tym kierunku i jak zbadać rynek – czyli upewnić się, że Twoje treści trafią do tych odbiorców, na których liczysz. Opisaliśmy pokrótce, jak zaplanować publikację tekstów, grafik czy video na Twoich social mediach. Teraz opowiemy Ci, jak zorganizować dobrze ów harmonogram, aby mieć klarowny pogląd na to, co, kiedy i w jakim celu będzie się na nich pojawiało.
Spis treści
Krok 4: Zaplanuj harmonogram publikacji
Bombardować swoich odbiorców codziennymi postami, czy dać im chwilę za sobą zatęsknić i wrzucać coś raz na kilka dni? Musisz wziąć pod uwagę algorytmy, które nadmierną ilość treści mogą uznać za spam. Nie warto zatem wrzucać ich nawet w ilości jednego dziennie. Dlaczego? Ponieważ dla odbiorców bardziej wartościowe są kreatywne, ciekawe wstawki od czasu do czasu. Unikaj jałowego contentu – zadbaj o jakość! Dobrym pomysłem są 2-3 posty tygodniowo, zaplanowane w odpowiednich odstępach czasowych.
W jakich godzinach najlepiej publikować? To zależy od konkretnej platformy, a nawet dnia tygodnia. Twój content kalendarz powinien uwzględniać analitykę pochodzącą z darmowych narzędzi, które pokażą Ci, w jakim czasie Twoja strona odnotowuje największy ruch. Właśnie wtedy warto wstawiać posty – Twoi potencjalni odbiorcy chętnie przeglądają wówczas swoje media społecznościowe i mogą być zainteresowani tym, z czym do nich przychodzisz! Możesz wspierać się darmowymi narzędziami do planowania contentu – są one bardzo przydatne, gdy stawiasz swoje pierwsze kroki w tej dziedzinie.
Krok 5: Stwórz content
Wiesz już, jakie będą tytuły Twoich postów z kilkutygodniowym, a nawet kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Czas teraz stworzyć faktyczny materiał, gotowy do publikacji. To znaczy – zaplanować sesje zdjęciowe i zrealizować je, nakręcić materiał video, napisać treść na podstawie zorganizowanych wcześniej materiałów. Wszystko warto mieć odpowiednio podpisane i gotowe do wstawienia na social media, gdy nadejdzie na to czas uwzględniony w kalendarzu – wówczas może zostać do tego oddelegowana inna osoba!
Krok 6: Monitoruj i optymalizuj opublikowany content
Nie poprzestawaj na wstawianiu contentu. Pamiętaj, że digitalowe trendy zmieniają się dynamicznie i musisz być z nimi na bieżąco. Musisz sprawdzać, czy Twoje działania faktycznie mają sens – zrobisz to, korzystając z narzędzi do analityki danych na stronach. Na tej podstawie będziesz mógł monitorować rezultaty i podejmować ewentualne działania naprawcze.
Pamiętaj – harmonogramy są po to, aby mieć ogólny pogląd na swoje działania, ale czasem mogą, a nawet powinny ulegać modyfikacjom. Kiedy? Na przykład, gdy oferta firmy ulegnie zmianie, gdy trzeba będzie na bieżąco zareagować na aktualne wydarzenia na świecie. Pamiętaj też o real time marketingu – czasem może okazać się, że zamiast zaplanowanego posta, dużo korzystniej będzie wstawić coś kreatywnego, nawiązującego do najgorętszych współczesnych trendów!
Nie masz czasu na samodzielne planowanie content kalendarza? Zgłoś się do specjalistów
Dla właścicieli biznesów bardzo ważna jest umiejętność delegowania zadań. Pozornie prowadzenie social mediów może wydawać się błahostką. Do czasu, gdy zaobserwuje się, że stale trzeba mieć rękę na pulsie, opracowywać cele i monitorować swoje działania, a następnie je modyfikować. Jeśli jeszcze nie trafiłeś na artykuł dotyczący opracowywania strategii publikacji na Facebooku czy Instagramie, to znajdziesz go TUTAJ. Jak sam widzisz, przygotowanie strategii kreatywnej i analiza rezultatów dla jednej marki mogą być bardzo czasochłonne. Dlatego warto zlecić to ekspertom z branży, abyś mógł jedynie czerpać z tego profity w postaci osiągania założonych celów!
Obsługa social mediów? Tylko z KJ Studio
Wiele firm zgłasza się do ekspertów od prowadzenia social mediów dopiero wtedy, gdy ich własne działania w tym zakresie przynoszą niezadowalające skutki. Lepiej późno niż wcale! Obsługa firmowego profilu na Facebooku bywa zbyt angażująca, szczególnie gdy ma stanowić zajęcie dodatkowe, poza czynnościami wykonywanymi w ramach głównego profilu działalności. Postaw na sprawdzone rozwiązania – od samego początku! Postaw na współprace z KJ Studio!