Jak skutecznie zarządzać fanpage’em? Poznaj najważniejsze zasady

Każdego dnia na Facebooka logują się miliony polskich użytkowników. Nic dziwnego, że portal ten stał się ważnym miejscem do prowadzenia kampanii reklamowych. Posiadanie firmowego konta na tej stronie jest już praktycznie standardem. Jednak od założenia fanpage’a do osiągnięcia spektakularnego sukcesu marketingowego daleka droga. Chcesz zwiększyć zasięgi? Poznaj 5 złotych zasad dotyczących zarządzania profilem – zapraszamy do lektury!

Reklama na Facebooku musi być przemyślana

Z doświadczenia wiemy, że dużo firm błędnie podchodzi do promocji w social mediach. Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że reklama polega głównie na zasypywaniu konta postami. Życie jednak szybko weryfikuje takie podejście do tematu.

Publikujesz na swoim koncie mnóstwo treści, ale nie widzisz spektakularnego wzrostu oglądalności? Zasięgi Twojego fanpage’a są coraz gorsze, a do tego nie możesz zachęcić użytkowników do większego zaangażowania? Często jest to efekt pominięcia procesu analizy grupy docelowej, czyli odbiorców reklamy. Może to być skutek nadmiernego zasypywania profilu postami niskiej jakości. Wbrew pozorom prowadzenie konta na Facebooku jest trudnym zadaniem. Powodów niskich zasięgów może być dużo więcej i ich ustalenie wymaga analizy wdrożonej strategii marketingowej.

5 złotych zasad zarządzania fanpage’em

Bazując na wieloletnim doświadczeniu, przygotowaliśmy dla Ciebie listę 5 głównych zasad prowadzenia konta na FB. Są to absolutne podstawy, bez których osiągnięcie sukcesu w social mediach będzie bardzo trudne. Zakładając profil firmowy, pamiętaj, aby:

  • wyznaczyć cel fanpage’a,
  • przygotowywać treści atrakcyjne dla odbiorcy,
  • dbać o spójną formę postów,
  • rozmawiać z fanami firmowego profilu na Facebooku,
  • korzystać z płatnych kampanii reklamowych.

Zasada 1: Wyznaczenie celu prowadzenia strony firmowej na Facebooku

Pamiętaj, że reklama to pojęcie bardzo ogólne. Zakładając konto, musisz dokładnie ustalić, w jakim celu to robisz. Przedsiębiorcy wykorzystują je m.in. do promowania marki, konkretnych produktów lub usług albo np. do zbudowania bazy mailingowej. Od ustalonego wcześniej celu zależeć będzie forma przygotowywanych treści.

Zasada 2: Dobrej jakości treści

Przygotowywane przez Ciebie posty muszą być nie tylko zgodne tematycznie z profilem, ale i atrakcyjne dla użytkownika. Treści powinny mieć wartość dodaną, aby np. zaciekawiały lub zapewniały rozrywkę. Dobrą praktyką jest umieszczanie zachęt do działania, np. zostawienia komentarza. Posty czysto informacyjne nie cieszą się dużym powodzeniem. To zazwyczaj sztywne reklamy, które przez większość osób są ignorowane.

Zasada 3: Zachowanie spójnej formy treści

Powinieneś postarać się o to, aby posty na Facebooku miały ujednoliconą formę. Stosuj kolorystykę i grafiki zgodne z identyfikacją wizualną Twojej marki. Trzymaj konkretny styl wypowiedzi, np. profesjonalny lub luźny, zależnie od charakteru biznesu.

Zasada 4: Stały kontakt z użytkownikami fanpage’a

Dziś w cenie jest otwartość przedsiębiorcy na kontakt z potencjalnymi klientami. Osoby odwiedzające Twój profil na pewno docenią to, że wchodzisz w interakcję z ich komentarzami i odpowiadasz na pytania. Oczywiście pamiętaj o tym, aby zachować stonowaną formę swoich wypowiedzi. Nie wchodź w ostrą dyskusję i nie odpowiadaj agresją na hejt, z którym na pewno się spotkasz na FB.

Zasada 5: Płatne kampanie reklamowe

Niestety, bez płatnej promocji trudno uzyskać duże zasięgi na Facebooku. Korzystając z takich reklam, zwiększasz swoje szanse na sukces.

Jesteś gotowy na prowadzenie profesjonalnego konta na FB?

Trzymając się powyższych zasad, na pewno łatwiej będzie Ci zarządzać firmowym profilem. Niestety musisz pamiętać o tym, że są to tylko absolutne podstawy. Własny fanpage to m.in. analizowanie grupy docelowej, opracowywanie strategii reklamowych, a następnie ich skrupulatne weryfikowanie. Jeśli chcesz, aby Twoje konto osiągnęło ogromny sukces, jego prowadzenie powierz specjalistom. Nasza firma KJ Studio zadba o profesjonalny wizerunek Twojego biznesu. Przygotujemy atrakcyjne kampanie i zajmiemy się kompleksową opieką nad stroną na FB. Zapraszamy do kontaktu!


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.