fbpx

Jak tworzyć grupy na Facebooku (jako alternatywę dla fanpage’a)?

Prowadzisz własny biznes? Szukasz skutecznych sposobów na pozyskiwanie nowych odbiorców i klientów? Ciekawą alternatywą dla fanpage’a Twojej firmy może okazać się tworzenie grup na Facebooku. Oczywiście, jeśli będziesz to robić we właściwy sposób.

Facebook rozpoczął działalność jako serwis umożliwiający kontaktowanie się przyjaciołom. Jednak obecnie, aby docierać do potencjalnych klientów, korzysta z niego coraz większa liczba marek i firm. Poza udanym fanpage’em, warto zdecydować się tworzenie grup na portalu, obejmujących podobnie myślących ludzi, mających wspólne zainteresowania lub cele.

Kiedy tworzyć grupę?

Grupy dyskusyjne i fora internetowe to już przeszłość. Grupy na Facebooku są ich nowocześniejszą formą. Mogą być zamknięte lub otwarte, a nawet zupełnie niewidoczne z zewnątrz. Pozwalają na prowadzenie dyskusji, umożliwiając komunikację w wąskim gronie osób. Można w ten sposób wymieniać się spostrzeżeniami, wysyłać pliki, zdjęcia, jednocześnie nie publikując ich na swoim profilu na Facebooku. Dlaczego warto i jak utworzyć grupę? Przede wszystkim dlatego, że stanowi znacznie wygodniejszą formę od czatów grupowych na Facebooku, w WhatsApp czy w jakimkolwiek innym komunikatorze internetowym.

Tworzenie grupy

Aby rozpocząć tworzenie grupy na Facebooku, należy w pasku bocznym po lewej stronie poszukać przycisku „Utwórz grupę”. Po kliknięciu otworzy nam się okno tworzenia grupy,
w którym będziemy mogli wpisać jej nazwę, dodać osoby, a także zadecydować o jej prywatności.

Jeśli zależy Ci na tym, by uzyskać lepsze wyniki, dobrze zastanów się nad wyborem nazwy dla tworzonej grupy. Powinna być zrozumiała i czytelna, aby grupa mogła zostać w łatwy sposób odnaleziona w wyszukiwarce Facebooka.

Pamiętaj, że nie można utworzyć grupy bez przynajmniej jednego członka (na początek możesz zaprosić paru przyjaciół lub pracowników). Nie zapomnij też zamieścić krótkiego opisu grupy w pasku bocznym po prawej stronie. Możesz w nim opowiedzieć o swojej działalności, dodać link do strony biznesu, itp. Gdy już zakończysz proces edytowania, wystarczy potwierdzić stworzenie grupy przyciskiem „Utwórz”. Twoja grupa zostanie utworzona.

Podsumowanie

Utworzenie grupy na Facebooku może wzmocnić Twoją pozycję w branży i pomóc zwiększyć zasięg działalności. Uczestnikami grupy będą wierni fani, którzy chcą nabywać Twoje produkty. By jednak tak rzeczywiście było, nie zapominaj o działaniach promocyjnych i reklamowych. Jeśli zrobisz to dobrze, Twoja praca na pewno odniesie sukces.

4.9/5 - (8 votes)

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.