fbpx

Jak wykorzystać Facebook Stories do promowania swojej marki w social media?

Jak wykorzystać Facebook Stories do promowania swojej marki w social media?

Obecnie prowadzenie fan page firmowego na Facebooku jest normą dla większości przedsiębiorców. Nic dziwnego, w końcu medium to pozwala tanim kosztem dotrzeć do wielu potencjalnych klientów, których może zainteresować nasza oferta. Niezwykle przydatnym narzędziem portalu jest Stories, które co prawda dopiero zyskuje na popularności wśród użytkowników, jednak drzemie w nim ogromny potencjał marketingowy.

Czym jest Facebook Stories?

Funkcja ta pojawiła się na portalu społecznościowym w pierwszym kwartale 2017 roku. Opiera się ona głównie na zdjęciach oraz krótkich filmach, okraszonych minimalną ilością tekstu. Użytkownicy mogą tworzyć ciekawe kolaże, które po udostępnieniu w Stories, będą dostępne jedynie przez 24 godziny. Dzięki temu odbiorcy częściej sprawdzają relacje innych, nie chcąc, aby umknęły im ciekawe treści. Jednak Stories to nie tylko platforma do kreowania własnego wizerunku dla standardowych użytkowników, również firmy prowadzące fan page na Facebooku chętnie z niej korzystają, promując własne produkty czy usługi.

Najważniejsze korzyści

Ze Stories korzysta obecnie 300 milionów użytkowników na całym świecie, dlatego firmowa strona na Facebooku może tylko zyskać, wykorzystując to narzędzie. Dzięki swojej specyficznej formie Stories daje markom niepowtarzalną szansę do pokazania „ludzkiej” twarzy – publikując krótkie filmiki z życia firmy, prezentując zdjęcia nowego produktu, czy aktualne promocje. Nie bez znaczenia jest też umiejscowienie Stories na samej górze aplikacji. Użytkownicy widzą panel zaraz po włączeniu Facebooka, dzięki czemu chętniej przeglądają zawarte tam treści. Po dodaniu relacji można sprawdzić, kto dokładnie ją obejrzał – łatwiej jest się dowiedzieć, czy przekaz dociera do preferowanego grona odbiorców.  Promowanie fanpage przez Stories jest darmowe, jednak portal wprowadził również opcję reklamy – dodatkowo zwiększającej zasięg relacji. Po określeniu targetu, do którego marka chce trafić ze swoją treścią, relacja będzie wyświetlać się także tym użytkownikom, którzy nie mają polubionej strony, jednak mogą być nią potencjalnie zainteresowani.

5/5 - (2 votes)

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.