ręka trzymająca telefon z facebookiem

Jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników na fanpage’u? 3 proste triki

Czasy bardzo dużego zasięgu organicznego postów na Facebooku niestety już dawno minęły i raczej nie wrócą. Tylko odpowiednie zaangażowanie osób odwiedzających firmowy profil na FB jest gwarantem sukcesu. Chcecie wiedzieć, w jaki sposób zachęcić ludzi do takiego działania? Zapraszamy w takim razie do dalszej lektury. Zaprezentujemy 3 proste, ale bardzo skuteczne triki.

Zasięg postów spada – dlaczego tak się dzieje

Na początek jednak przyjrzymy się powodom spadku oglądalności profilu. Pomijamy tutaj oczywiście kwestie związane z nieprawidłowym prowadzeniem takiego konta. Problemem może być też nieangażowanie się w kontakt z odwiedzającymi je osobami. Stajecie na rzęsach, tworząc coraz to ciekawsze wpisy, ale regularnie notujecie spadki oglądalności fanpage’a? Zapewne jesteście więc ofiarą nowego algorytmu.

W ostatnim czasie Facebook mocno zmienił zasady działania skryptów promujących treści. Jeszcze nie tak dawno temu informacje o nowo dodanych postach pojawiały się u wielu osób zainteresowanych konkretnym profilem. Dzisiaj sytuacja wygląda zupełnie inaczej.

Z automatu takie informacje trafiają tylko do niewielkiej grupy ludzi (zazwyczaj jedynie do kilku procent). Obecne algorytmy promują te konta, które cieszą się dużym zainteresowaniem. To natomiast jest oceniane na podstawie reakcji użytkowników. Jeśli pod postami pojawia się niewiele komentarzy i bardzo mało znaczników „Lubię to”, widoczność takiego profilu systematycznie spada.

W efekcie nawet bardzo dobry content konta firmowego nie promuje się zbyt skutecznie. Naszym zadaniem jest więc zachęcanie użytkowników do interakcji. Im częściej będą tym robić, tym intensywniej algorytmy będą promowały posty z fanpage’a.

Prowadzenie Facebooka – 3 triki zwiększające zasięg postów

Czas zająć się tym, co najważniejsze. Sposobów zachęcania użytkowników profilu do interakcji jest wiele. Dzisiaj opiszemy jednak 3 wybrane rozwiązania, które naszym zdaniem są bardzo efektywne i przy tym proste we wdrożeniu. Bierzmy się więc do pracy!

Trik 1: Wykorzystanie narzędzi do określania reakcji

Od dłuższego już czasu osoby czytające posty na FB mogą je oznaczać poprzez określanie własnych reakcji. Wykorzystuje się do tego małe ikonki, takie jak serduszko, kciuk w górę czy uśmiech. To świetne narzędzie można wykorzystać do wypromowania konta. Wystarczy stworzyć post będący jednocześnie głosowaniem.

Przykład? Niech to będzie na przykład pytanie: „Wolicie wypoczynek nad morzem czy w górach? Zostawcie serduszko, jeśli wybieracie morze lub podniesiony kciuk, jeśli wolicie góry!”. Do postu warto dołączyć grafikę, która dokładnie objaśnia zasady takiego głosowania. Prawda, że to proste?

Trik 2: Starajcie się zadawać pytania

Chyba nie da się w prostszy sposób zachęcać swoich fanów do pozostawiania komentarzy na firmowym fanpage’u FB. Zadając różne pytania w postach, zachęcacie ludzi do rozpoczynania dyskusji. Jest to jednocześnie pokazanie użytkownikom, że zależy Wam na ich opinii. Zyskujecie więc lepszą oglądalność profilu i do tego budujecie pozytywny wizerunek swojej firmy.

firma na facebooku

Trik 3: Zabawa w oznaczanie swoich znajomych

Kolejny prosty sposób to dodawanie zabawnych grafik lub treści na koncie. Pamiętajcie, że reklama na Facebooku (https://www.e-kjstudio.pl/reklama-na-facebook) naprawdę nie musi być sztywna i poważna. Wręcz przeciwnie, większość osób liczy na odrobinę luzu. Nawet sprzedając eleganckie garnitury, można pokusić się o małą dawkę humoru. Po co dodawać takie treści? Można je wykorzystać do zabawy w oznaczanie znajomych. Wystarczy poprosić użytkowników, aby w komentarzach oznaczali znajomych, z którymi kojarzy im się dodana treść lub którym chcą ją zadedykować.

Jak wypromować firmę na Facebooku? Pozostaw to w rękach fachowców

Tak naprawdę jednak prowadzenie skutecznej reklamy profilu firmowego warto pozostawić w rękach fachowców. Chcesz poprawić zasięg postów swojego fan page’a? Szukasz skutecznych metod docierania ze swoją ofertą do nowych odbiorców? Skontaktuj się w takim razie już teraz z naszą firmą KJ Studio. Nie tylko prowadzimy i promujemy takie konta, ale także zajmujemy się ich zakładaniem. Z nami na pewno osiągniesz sukces w mediach społecznościowych i zbudujesz pozytywny wizerunek swojej marki.

Jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników na fanpage’u? 3 proste triki
5 (100%) 2 votes


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.