fbpx

promowanie-na-fb

Kiedy warto wpleść humor w reklamę firmy na social mediach? Odpowiadamy!

Śmiech – ekspresja emocji i nastroju, zdolna do budowania więzi między ludźmi, ale nie tylko. Często bowiem wykorzystuje się go także w marketingu, w tym w reklamach w mediach społecznościowych. Firmy w ten sposób wychodzą do swoich klientów jako te, które wzbudzają pozytywne emocje. Pytanie brzmi – czy zawsze jest to dobre rozwiązanie? Kiedy warto wykorzystać żarty i memy, a w jakich sytuacjach lepiej się wstrzymać? Jeśli chciałbyś się dowiedzieć więcej na ten temat – przeczytaj poniższy artykuł. Znajdziesz w nim więcej informacji na temat tego, czy prowadzenie fanpage na Facebooku z wykorzystaniem poczucia humoru to zawsze dobre rozwiązanie.

 

Humor w reklamie – wzbudź w potencjalnym kliencie emocje

Żartobliwe reklamy są prawdopodobnie równie stare, co pozostałe jej rodzaje. Ich celem jest przede wszystkim wzbudzenie pozytywnych emocji. Śmiech, jak wspomnieliśmy na wstępie, ma zdolność tworzenia więzi między ludźmi, a nawet między firmami i ich klientami. W dobie social mediów, takich jak Facebook, humor w kampaniach reklamowych odgrywa jeszcze większą rolę. Jest tak m.in. dlatego, że odbiorcy mają możliwość zareagowania na niego, dając czytelną aprobatę… lub dezaprobatę, bo i tak może się zdarzyć. Nośniki żartu zaś mogą być różne – począwszy od specjalnie przygotowanych grafik, przez filmiki po memy.

Czy zabawne posty sprawdzą się w przypadku Twojej kampanii reklamowej?

Zastanawiałeś się, czy rozśmieszająca promocja w przypadku Twojej firmy są właściwe? Czy dotrą one do Twoich odbiorców i zachęcą do skorzystania z usług lub wyboru produktu? Jak się okazuje – to nie zawsze takie oczywiste. Składa się na to kilka czynników.

Elementy humorystyczne a profil firmy

Pierwsze, co wpływa na to, czy warto, a czasem nawet – czy wypada wdrożyć takie reklamy, to profil firmy. Nie trudno sobie wyobrazić humorystyczne promowanie na FB odzieży dla młodzieży czy napojów słodzonych. Tak samo, jak w przypadku średniej klasy aut. Vide kampania promująca jeden z modelów VW, kiedy to napis na grafice informował o tym, że z Berlina do Warszawy dojedzie się na jednym baku (ang. tank), co dla wielu mogło być dość zabawne.

Z drugiej strony, już trudniej byłoby zaakceptować żartobliwe treści w reklamach luksusowej marki samochodów, kancelarii prawnej czy nawet firmy jubilerskiej. Duże znaczenie więc ma kwestia prestiżu i wrażenia ekskluzywności, jaką buduje wokół siebie konkretna działalność. Powagę warto również zachować, gdy chodzi o ludzkie życie. Stąd np. w przypadku ubezpieczalni lepiej powstrzymać się od udostępniania żartobliwych treści. Choć nie zawsze – klin wbił pewien dom pogrzebowy z Bytomia, który czarnym humorem zaskarbił sobie sympatię internautów.

obsluga-facebooka

Zwróć uwagę na to, do kogo kierujesz swoje reklamy

Bardzo ważny jest też drugi czynnik – czyli profil odbiorcy. Z doświadczenia, jakie ma KJ Studio, wiemy, że łatwiej żartować z młodymi odbiorcami czy klientami prywatnymi. Ci ostatni, jeśli nie będą rozbawieni reklamą, to najczęściej przymkną na nią oko. Jednak żart w kampaniach skierowanych do biznesmenów? Albo osób obracających bardzo dużymi sumami? Nie jest to odpowiednia strategia marketingowa.

Wyobraź sobie promocję banku – instytucji na wskroś poważnej. Jednak wychodząc z ofertą do klienta prywatnego, może pozwolić sobie na subtelny, życiowy lub abstrakcyjny humor. Chociażby po to, by zaprezentować się jako przyjazna instytucja. Zupełnie inaczej natomiast to wygląda w przypadku usług biznesowych. W tym przypadku liczy się czysty profesjonalizm i konkrety.

Memy w reklamie? Bądź na czasie!

A jaka forma żartu najlepiej spisuje się na portalu Facebook? Niejedna strona firmy pokazuje, że klienci najlepiej reagują nie na specjalnie przygotowane od podstaw grafiki, ale na… memy. Śmieszne obrazki, będące kadrami z filmów lub innych źródłeł. Fotografie (nawet z dawnych lat), opatrzone odpowiednim podpisem już dawno skradły serca internautów. Używanie memów jednak wymaga bycia na czasie, przy czym ponadczasowe wydają się np. te ze zwierzętami.

Skuteczny fanpage firmowy z firmą KJ studio

Zastanawiasz się, czy humor w reklamach to odpowiednie wyjście dla Ciebie? Jeśli się wahasz – pozostaw to nam. Wiemy, jak powinna wyglądać obsługa Facebooka i precyzyjnie dobierzemy metodę promocji zarówno do profilu Twojej działalności, jak i odbiorców. Zaproponujemy Ci przy tym atrakcyjne stawki prowadzenia fanpage’a. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, przekonać się, jak wiele do zaoferowania ma Facebook dla firm obsługiwany przez profesjonalną agencję. Zgłoś się do nas już teraz!

5/5 - (1 vote)

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.