Kolejne zmiany na Facebooku. Co tym razem przygotował Mark Zuckerberg i spółka?

Nikt nie może odmówić Facebookowi jego wieloletniej dominacji na rynku portali społecznościowych. Medium stale się rozrasta, przyciągając do siebie coraz więcej użytkowników prywatnych i reklamodawców. Ostatnio firma zaskakuje jednak nie tylko rekordową liczbą klientów. To także regularne zmiany wizerunkowe i kolejna z nich jest właśnie w drodze! Chcesz już teraz poznać najnowsze plany Marka Zuckerberga? Zapraszamy w takim razie do lektury.

Próba scalenia wszystkich narzędzi w jedną markę – Facebook

Według różnych szacunków, na całym świecie jest około 4,3 miliarda internautów (57% wszystkich ludzi na świecie!). Czy wiesz, że w roku 2019 FB skupiał wokół siebie ponad połowę z tych osób? Na chwilę obecną liczba jego użytkowników przekracza już… 2,4 miliarda!

Równie dużym zainteresowaniem cieszy się jednak kilka innych platform. Do tych najważniejszych należy zaliczyć:

• Instagram (serwis społecznościowy w formie fotograficznego pamiętnika),
• Messenger (komunikator wbudowany w Facebooka, dostępny również w wersji przeglądarkowej oraz jako aplikacja mobilna),
• WhatsApp (najpopularniejszy komunikator na świecie, kupiony w roku 2014 za astronomiczną sumę 19 miliardów dolarów).

Tu właśnie pojawia się główny problem Marka Zuckerberga. Wszystkie powyższe produkty są jego własnością, o czym wielu użytkowników nie ma pojęcia. Z tego powodu w ostatnich miesiącach jego głównym celem jest zwiększenie ich rozpoznawalności. Firma dąży do tego, aby wszystkie te marki były ściśle kojarzone z Facebookiem.

Pierwsze kroki zostały już poczynione – rebranding Instagrama oraz WhatsAppa. Do obu nazw dodano końcówkę „from Facebook”. Kolejne, zapowiedziane już zmiany, są kontynuacją tego procesu. Tym razem dotyczą one kosmetycznej modyfikacji logotypu.

Odświeżone logo FB w zróżnicowanej kolorystyce

Firma oficjalnie poinformowała w mediach, że następnym etapem scalenia wszystkich narzędzi będzie nowe logo. Na pierwszy rzut oka zmienia się niewiele. W obecnej wersji nazwa marki pisana jest z małych liter. Wkrótce będą to wyłącznie wielkie litery. Gdy włączysz stronę portalu społecznościowego, Twoim oczom ukaże się duży napis „FACEBOOK”. Znajdzie się on również we wszystkich narzędziach należących do Marka Zuckerberga.

Odświeżone logo nie będzie jednak jednolite. Firma zdecydowała się na kilka wersji kolorystycznych. Każda aplikacja ma być kojarzona z inną barwą. Brand samego portalu społecznościowego otrzyma niebieskie litery – kolor kojarzony z nim od początku. W przypadku WhatsApp będzie to zieleń. Na Instagramie natomiast napis zaczyna się fioletem i stopniowo przechodzi w czerwień. Wersji jest dużo więcej i finalnie każde narzędzie otrzyma własny, unikalny logotyp.

Niestety nie wiadomo, kiedy dokładnie powyższe modyfikacje zostaną wprowadzone. Jak wynika z oficjalnych komunikatów, stanie się to w przeciągu najbliższych kilku tygodni.

Jako reklamodawca nie musisz obawiać się tych zmian

W ostatnim czasie na Facebooku pojawiło się kilka nowości rozszerzających funkcjonalność portalu. Rozwiązania te kierowano przede wszystkim do firm, a ich celem było ułatwienie prowadzenia kampanii reklamowych. Nie musisz się jednak obawiać, że już wkrótce po wejściu na fanpage znajdziesz na nim nowe narzędzia. Powyższe zmiany mają wyłącznie charakter wizerunkowy i w żaden sposób nie wpływają na działanie FB. Nadal możesz prowadzić konto firmowe na portalu. Zasady związane z reklamowaniem produktów czy usług nie ulegną zmianie.

Ponad 2,4 miliarda użytkowników w 2019 roku – to ogromny potencjał marketingowy, który powinieneś wykorzystać. Jeśli nie wiesz, jak zrobić to skutecznie, zgłoś się już dziś do naszych specjalistów z KJ Studio. Wiemy, jak prowadzić profil firmowy na Facebooku, aby każdego dnia zwiększać jego oglądalność. Założymy stronę i zajmiemy się jej prowadzeniem. Będziemy odpowiedzialni za komunikację z użytkownikami oraz przygotowanie kampanii reklamowej. Przekonaj się już dziś, jak wiele możesz zyskać dzięki silnej obecności w mediach społecznościowych!


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.