Kolejne zmiany na Facebooku. Tym razem w komentarzach

Jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych – Facebook, przechodzi ostatnio szereg naprawdę istotnych zmian. Nie jest to jedynie kosmetyka. Pojawia się wiele nowych funkcjonalności, a te już istniejące przechodzą znaczne modyfikacje. Jedną z kolejnych nowości, nad którą według zapowiedzi portal właśnie pracuje, jest skrypt „porządkujący” komentarze. Co dokładnie może wkrótce trafić w ręce użytkowników i jaki jest cel tej modyfikacji?

Promowanie firmy na Facebooku stanie się łatwiejsze?

Duża aktywność userów jest z pewnością istotna dla każdej osoby prowadzącej własny fanpage  na FB. Prosty system komentowania postów dodawanych na stronie jest jednak często narzędziem, które sprawia sporo problemów. Nikt nie powinien oczywiście wprowadzać głębokiej cenzury w takiej sekcji. Z drugiej jednak strony wszyscy wiemy, jaki jest poziom dyskusji we współczesnym internecie.
Nieprzychylne komentarze mogą motywować do wzmożonej pracy, ale niestety w sieci króluje dzisiaj tzw. hejt. W efekcie mnóstwo treści pojawiających się pod postami ma charakter kontrowersyjny, a ich głównym celem jest wywołanie burzy pośród społeczności. Prowadząc własny fanpage, trzeba nieustannie walczyć z tego typu agresją w komentarzach, które negatywnie wpływają na ogólny wizerunek firmy.
Często opinie pisane z czystej złośliwości utrudniają również sprzedaż. Za przykład wystarczy tutaj reklama na Facebooku różnych produktów. Wiele osób trafiających na firmowy, reklamowy fanpage będzie chciało poczytać opinie o produkcie w komentarzach znajdujących się pod postem. Jeśli znajdzie tam „społecznościową wojnę”, to niestety bardzo często zrezygnuje z zakupu. Zmodyfikowany skrypt ma jednak teoretycznie ograniczyć ten problem.

Komentarze na FB ściśle powiązane z systemem reakcji

Co w takim razie ma ulec zmianie? Według zapowiedzi komentarze zamieszczane pod postami będzie można oceniać. Posłuży do tego system znanych już lajków, czy serduszek, ale także różnych dodatkowych narzędzi pozwalających na wyrażanie własnych reakcji. Zasada działania będzie prosta:

  • treści tworzone przez użytkowników wywołujące pozytywne reakcje, czy zbierające dużo lajków, będą automatycznie pozycjonowane na górze listy,
  • opinie mało popularne lub negatywnie oceniane znajdą się na dole listy,
  • jeśli dany komentarz był polubiony przez znajomego użytkownika odwiedzającego fanpage firmowy, również znajdzie się on na górze.

Proste w swoim założeniu rozwiązanie wydaje się na pierwszy rzut oka wręcz genialne. Niestety jednak jest duża szansa na to, że zupełnie nie spełni ono swojej funkcji.

Kontrowersyjne opinie zawsze są bardzo popularne

Hejt w sieci jest obecnie zjawiskiem niesamowicie powszechnym i na pewno każdy spotkał się z nim nie raz. Scenariusz wygląda tutaj w większości przypadków bardzo podobnie. Złośliwy, zupełnie bezzasadny komentarz wzbudza spore zainteresowanie. Ludzie zaczynają pod taką opinią odpowiadać. Hejter dorzuca do tego kolejne wypowiedzi i tak tworzy burzliwą dyskusję o zerowej wartości merytorycznej. Dyskusje te cieszą się jednak dużą popularnością, przez co generują mnóstwo znaczników wyrażania emocji.
Jaki może być tego efekt? Pozycjonowanie złośliwych opinii na samej górze listy, a przecież tego osoby promujące firmę na FB absolutnie nie chcą. Na razie nie ma żadnej konkretnej daty wprowadzenia owej modyfikacji w systemie portalu. Wiadomo jedynie, że początkowo w ramach testów będzie ona dostępna jedynie dla administratorów bardzo popularnych stron. Możliwe, że zmiana po prostu się nie sprawdzi i nie zostanie wdrożona globalnie, a przynajmniej nie w takiej formie.

Profesjonalna obsługa i reklama Facebooka to najlepsze rozwiązanie

Niektóre zmiany zachodzące na tym portalu społecznościowym faktycznie są wartościowe i skutecznie pomagają w promowaniu firmy. Część z nich jak widać może mieć jednak skutek odwrotny do zamierzonego. Największy wpływ na efektywność takiej promocji ma jednak zawsze po prostu nakład własnej pracy. Jeśli więc chcesz mieć naprawdę popularny fanpage na FB, który przynosi wymierne korzyści, zgłoś się do nas już dziś. Jako specjaliści z KJ Studio oferujemy kompleksowe prowadzenie i promowanie fanpage. Gwarantujemy profesjonalne i rzetelne działania w atrakcyjnej cenie.


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.