Najgorsze sposoby na reklamę na Facebooku. Czyli 3 złote rady, jak nie prowadzić płatnych kampanii

Pozornie może się wydawać, że promowanie firmowego profilu utworzonego na portalu Facebook, jest bardzo proste. Niestety jednak zadanie to wymaga wiedzy i doświadczenia, a do tego ogromnego zaangażowania. Wiele osób już na starcie popełnia mnóstwo błędów, przez które strona nie zyskuje zbyt dużej popularności. Dzisiaj zaprezentujemy trzy najczęstsze niedopatrzenia, których absolutnie należy się wystrzegać.

Promowanie firmy pod zbyt szeroką grupę docelową

Tworzymy i konfigurujemy swoją stronę na Facebooku. Dodajemy jakąś grafikę profilową, wrzucamy parę postów, a później na szybko ustawiamy kampanię reklamową. Tak właśnie zaczyna swoją przygodę z tym portalem wielu przedsiębiorców. Niestety jest to ogromny błąd.
Administratorzy takich profili często zupełnie pomijają temat dokładnego określenia grupy docelowej. Przy tworzeniu kampanii reklamowej robią to, na przysłowiowe, oko. Zakres zasięgu jest tak szeroki, że posty będą wyświetlały się osobom, których ta konkretna tematyka zupełnie nie interesuje.
Jaki jest tego efekt? Przede wszystkim niepotrzebne tracenie pieniędzy. Strona firmy może cieszyć się dużą popularnością, ale ta nie przekłada się na większe zainteresowanie ofertą. Aby reklama była skuteczna, należy wcześniej przeprowadzić głęboką analizę grupy docelowej. Nie chodzi tylko o ustalenie konkretnego targetu, ale także o dokładne zbadanie potrzeb i preferencji tych osób.

Strona na FB bez ciekawej grafiki

Z perspektywy przedsiębiorcy sprawa jest jasna. Każda informacja związana z jego biznesem ma charakter pozytywny i wzbudza ogromne zainteresowanie. Potencjalny klient tak jednak do tego nie podchodzi. Reklamy na Facebooku mają na celu przede wszystkim zachęcenie do oferty i skierowanie użytkowników bezpośrednio na stronę biznesu.
Dużym błędem jest więc bagatelizowanie tematu grafik załączanych do postów lub nawet kompletne ich pomijanie (to także się zdarza). Mają one bardzo złożone zadanie i dlatego należy pamiętać o tym, że:

  • grafiki muszą być ciekawe, aby swoim wyglądem od razu zachęcały do zapoznania się z treścią,
  • według statystyk posty z atrakcyjną grafiką cieszą się o wiele większym zainteresowaniem,
  • obrazki są chętnie udostępniane (podawane dalej) przez użytkowników, a więc taki post bardzo efektywnie promuje się sam, bez udziału administratora.

Częstym błędem jest również przesycanie grafik tekstem. Prowadząc fanpage na Facebooku, trzeba pamiętać o tym, że zapełnienie obrazów tekstem powyżej 20% może sprawić, że post będzie dużo gorzej widoczny.
Warto pamiętać także o tym, że do grafik zalicza się nie tylko obrazki i fotografie, ale także materiały video.

Reklama bez „Call to Action”

Użytkownik wchodzi na fanpage, widzi jakieś posty i w zasadzie nie ma pojęcia, o co w tym wszystkim chodzi. To trochę tak, jakby reklamować nową damską torebkę, ale nie wskazywać, gdzie można ją kupić. Nie łudźmy się, mało kto zada sobie trud, aby dokładniej zweryfikować fanpage na FB i odszukać link do strony firmowej.
Czego tutaj brakuje? Zachęty do działania, którą w świecie marketingu określa się jako „Call to Action”. To proste, ale bardzo ważne hasła w stylu „Zajrzyj na naszą stronę i zamów” albo „Kup już teraz w promocyjnej cenie”. Zazwyczaj umieszcza się je na przyciskach kierujących bezpośrednio do strony z ofertą.
Naturalnie zachęta nie musi dotyczyć zakupu. Wszystko zależy od tego, jaki charakter ma konto firmowe na FB. Może to być na przykład zachęta do kontaktu, czy do zostawienia swojej opinii lub lajka pod postem.

Promowanie firmy na Facebooku to zadanie dla specjalistów

Opisane przez nas przypadki to tak naprawdę niewielki wierzchołek góry lodowej. Wybraliśmy błędy pojawiające się najczęściej, które mają ogromny wpływ na efektywność promocji. Jest ich jednak dużo więcej, a każdy w większym lub w mniejszym stopniu oddala nas od celu, czyli od większych zysków i dużej popularności.
Nie musisz jednak uczyć się na własnych błędach. W KJ Studio zajmiemy się bowiem prowadzeniem Twojego firmowego profilu na FB. Mamy wieloletnie doświadczenie i zespół świetnych pracowników. Zadbamy o to, aby wizytówka Twojej firmy na tym portalu prezentowała się bardzo profesjonalnie. Zajmiemy się także prowadzeniem szeroko zakrojonej kampanii reklamowej, tworzeniem atrakcyjnych postów oraz interakcją z użytkownikami.


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.