reklama fb na instagramie

Niezbędnik reklamodawcy na Instagramie

Ponad 10% ludności świata korzysta z Instagrama – jak wykorzystać ten potencjał do reklamy? To wręcz niewyobrażalna społeczność. Szacuje się, że każdego miesiąca aktywnie korzysta z niego ponad miliard użytkowników z całego świata. Aż 500 milionów z nich loguje się każdego dnia, a około 80% wszystkich użytkowników portalu ma w profilach śledzonych chociaż jedną firmę. Już po tych kilku statystykach łatwo zauważyć, że Insta to potężne narzędzie dla dobrego marketingowca. O czym jednak trzeba pamiętać, zanim zacznie się reklamę firmy z wykorzystaniem tego portalu? Tego dowiesz się w dalszej części.

Instagram powinien być częścią konta firmowego na FB

Ten portal społecznościowy cieszy się niezwykłą wręcz popularnością pośród tzw. pokolenia „Y”. Są to ludzie młodzi, bardzo aktywni i pozytywnie nastawieni do nowoczesnych technologii, którzy chętnie szukają produktów oraz usług w sieci.

Mając konto firmowe na FB, naprawdę warto przekierować część swoich działań marketingowych właśnie na Instagram. Oczywiście reklama firmy na Facebooku to dziś najlepszy sposób na budowanie bazy klientów, ale dodatkowe działania marketingowe na portalach o dużym potencjale zawsze są mile widziane. Dużą zaletą jest to, że oba konta można w łatwy sposób połączyć. Instagram jest prowadzony przez Facebooka, a więc wystarczy dosłownie kilka kliknięć, aby stworzyć z dwóch kont spójną całość.

InstaStories to niezwykle potężne narzędzie

Obecnie najchętniej wykorzystywanym przez reklamodawców narzędziem na tym portalu jest z pewnością InstaStories. Idea działania całego portalu opiera się w zasadzie na tworzeniu dziennika swojego życia poprzez zdjęcia i materiały video. Wspomniany InstaStories jest dodatkiem istniejącym od 2017 roku. Dodawane w narzędziu materiały mają ważność przez 24 godziny, po czym znikają, przez co użytkownicy chętnie wykorzystują je, na przykład do wyrażania aktualnych emocji.

Ponieważ Facebook naprawdę postarał się o to, aby dopracować InstaStories w najdrobniejszym nawet calu, szybko okazało się, że reklama firmy z jego wykorzystaniem może stać się efektywniejsza. Krótkie kampanie reklamowe doskonale generują ruch na stronie, co w dużej mierze jest efektem popularności narzędzia. Szacuje się, że każdego dnia korzysta z niego ponad pół miliarda ludzi na świecie. W samej tylko Polsce ta niepozorna opcja w aplikacji miała ponad 8 milionów aktywnych użytkowników.

Możliwości są ogromne i posiadając konto firmowe na FB, warto zainteresować się tym narzędziem, ale…trzeba odpowiednio targetować swoje reklamy.

Reklamując firmę, należy pamiętać o profilowaniu

Słowem klucz jest w tym przypadku właśnie profilowanie. Nawet narzędzie o dużym potencjale dla reklamodawcy okaże się mało skuteczne, jeśli sama reklama firmy nie zostanie dopasowana do jej grupy docelowej. Ideą profilowania jest określenie u potencjalnych klientów:

  • typowych dla nich zachowań;
  • indywidualnych potrzeb oraz preferencji;
  • ustalenie czego najczęściej poszukują oni w sieci.

Wymaga to oczywiście dużej wiedzy oraz doświadczenia. Konto firmowe powinno być prowadzone przez specjalistów, którzy nie tylko wiedzą, jak projektować dobre kampanie. To także pracochłonny i żmudny proces profilowania, odpowiedniego wykorzystania narzędzi, aby możliwie najskuteczniej poznać grupę docelową.

Obecnie należy dodatkowo zwrócić szczególną uwagę na przepisy RODO. Profilowanie przestało być tak oczywiste, jak przed wprowadzeniem nowego prawa związane z ochroną danych osobowych.

Prowadź konto firmowe na Instagramie i prześcignij konkurencję

Każdemu biznesowi bardzo trudno będzie zaistnieć na rynku bez profesjonalnie prowadzonej kampanii reklamowej. Czy to na Facebooku, czy na Insta, będzie to zadanie wymagające dużego zaangażowania, wiedzy oraz doświadczenia, a do tego przeprowadzenia profilowania zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami prawnymi.

Chcesz mieć pewność, że reklama firmy naprawdę będzie skuteczna i zainwestowane w nią pieniądze szybko się zwrócą? Zgłoś się w takim razie do nas. Zbierzemy wszystkie niezbędne dane, a następnie zajmiemy się przygotowaniem strategii na fanpage gwarantującej skuteczną promocję w mediach społecznościowych.

Niezbędnik reklamodawcy na Instagramie
5 (100%) 2 votes


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.