mężczyzna w krawacie sprawdzający Facebooka na swoim telefonie komórkowym

Nowe metody liczenia potencjalnego zasięgu – zmiany w reklamach na Facebooku

Prowadzisz kampanię reklamową swojej firmy na portalu Facebook i korzystasz z narzędzia analitycznego Relevance Score? Jeśli tak, to na pewno doskonale wiesz, że nie jest to narzędzie idealne, mające niestety bardzo ograniczoną funkcjonalność. Zbliżają się jednak wielkie zmiany. Facebook zapowiedział bowiem rewolucję na tym polu. Teraz, zamiast jednego wskaźnika, będzie można korzystać aż z 3 oddzielnych. Na czym ta zmiana polega i czemu jest ona pozytywnie odbierana w branży?

Reklama na FB – poznaj jej potencjał

Każda uruchamiana na tym portalu kampania marketingowa ma na celu oczywiście wypromowanie marki i dotarcie z reklamą do odpowiedniej grupy docelowej. Analiza skuteczności takiej kampanii ma niebagatelne znaczenie. Często reklama wykazuje się niską skutecznością, przez co ponoszone na nią koszty znacząco przewyższają generowane zyski.

Relevance Score jest narzędziem, a w zasadzie wskaźnikiem, trafności danej reklamy. Unikalne rozwiązanie stworzone właśnie pod portal Facebook dalece odbiega jednak od możliwości, jakie oferują na przykład narzędzia analityczne Google. Ideą jego powstania było umożliwienie reklamodawcom oceny, jak skutecznie konkretna reklama dociera do określonej grupy odbiorców. Brak odpowiedniej ilości informacji bardzo skutecznie niestety to utrudniał.

Na szczęście jednak stary system zostanie całkowicie wycofany z platformy 30 kwietnia 2019 roku. Jego następcą będzie narzędzie oparte na 3 osobnych wskaźnikach ukazujących jakość, aktywność oraz, jakże ważny, współczynnik konwersji.

Reklama na Facebooku oparta o 3 wskaźniki

Przyjrzymy się więc dokładniej temu, co czeka reklamodawców na tym portalu po 30.04. Pojawią się 3 zupełnie nowe wskaźniki zastępujące jeden stosowany dotychczas. Będą to kolejno:

  • Quality ranking (ranking jakości);
  • Engagement rate ranking (ranking aktywności);
  • Conversion rate ranking (ranking konwersji).

To jednak nie koniec zmian. Choć nadal do uzyskania podstawowych statystyk będzie potrzeba minimum 500 wyświetleń reklamy, to jednak zaktualizowany będzie system przewidujący zasięg danej kampanii. Potencjalny zasięg nierzadko był mocno przekłamany. Wynikało to z tego, że do jego wyliczenia algorytm brał pod uwagę po prostu wszystkich użytkowników odwiedzających prowadzony przez firmę fanpage. Po zmianach, do wyliczeń zostaną badani jedynie użytkownicy, którym reklama faktycznie wyświetlała się w serwisie. Co ważne, będą to tylko userzy mający kontakt z materiałami promocyjnymi w okresie ostatnich 30 dni.

mężczyzna trzymający smartfon ukazukący wirtualne statystyki social media

Nowe wskaźniki ułatwiające promowanie firmy na FB – omówienie

Czas teraz zająć się treściwym omówieniem tych nowych narzędzi, które już wkrótce staną się nowym standardem na tym portalu. Możliwości tych 3 wskaźników prezentują się następująco:

  • Ranking jakości – skrypt analizuje jakość reklamy poprzez porównanie jej odbioru z odbiorem reklam konkurencji, kierowanych do identycznej grypy docelowej;
  • Ranking aktywności – sprawdzane jest zainteresowanie konkretnym materiałem promocyjnym, również w stosunku do reklam konkurencji kierowanych do tej samej grupy odbiorców;
  • Ranking konwersji – skrypt nie tylko bada współczynnik konwersji danego materiału promocyjnego, ale także zestawia go ze współczynnikiem reklam konkurencyjnych dedykowanych tym samym odbiorcom.

Dogłębna analiza reklam to gwarancja lepszej ich skuteczności

Nie bez powodu środowisko reklamodawców bardzo pozytywnie zareagowało na te informacje. Choć nie wiemy jeszcze tak do końca, jak w praktyce będą działały te wskaźniki, to jednak można stwierdzić, że ułatwią one prowadzenie kampanii reklamowej. Dzięki dogłębnej analizie firma obecna na Facebooku ma większe możliwości odnajdywania błędów wymagających poprawy. Bardzo przydatny może okazać się wskaźnik konwersji, ukazujący faktyczny stosunek wydatków ponoszonych na promocję do potencjalnych zysków z niej płynących.

Jeśli chcesz, aby prowadzenie fanpage na FB było efektywne i przynosiło Ci ogromne zyski, zgłoś się do nas już dziś. Nie tylko skutecznie wykorzystamy potencjał nowych wskaźników, ale także zadbamy o to, aby fanpage wyglądał profesjonalnie, a komunikacja z jego użytkownikami pozostawała na najwyższym poziomie.

Nowe metody liczenia potencjalnego zasięgu – zmiany w reklamach na Facebooku
4.5 (90%) 2 votes


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.