kobieta trzymająca kciuk w górę

Nowy wygląda Facebooka. Co się zmieni jeszcze w tym roku?

Korzystasz zamiennie z mobilnego i desktopowego FB? Na pewno wiesz więc, jak ogromne różnice w wyglądzie i funkcjonalności oferują obie te wersje. Nie ma co ukrywać, obsługa Facebooka w przeglądarce nie jest zbyt atrakcyjna i interfejs sprawia nawet wrażenie mocno przestarzałego. Na ostatniej konferencji F8 dla deweloperów ujawniono jednak, że wersję przeglądarkową czekają spore zmiany. Co takiego trafi w ręce użytkowników już wkrótce? Tego dowiesz się z dalszej części artykułu.

Zmiana kolorystyki i większa spójność z aplikacją mobilną FB

Portal niewątpliwie zmaga się dzisiaj z pokłosiem wizerunkowym po skandalu związanym z wyciekiem danych użytkowników. W efekcie opinia publiczna jest świadkiem wielu dynamicznych zmian, które mają zmyć z marki złe imię.

To, co na pewno każdemu rzuci się w oczy jako pierwsze, to odejście od charakterystycznego, niebieskiego stylu kolorystycznego. Dotyczy to zarówno aplikacji, jak i wersji na przeglądarce. Firma zrywa ze swoją przeszłością i kompleksowo odświeża wszystkie swoje narzędzia. Jak twierdzi Mark Zuckerberg, zmiany mają na celu przede wszystkim stworzyć spójność wizualną oraz funkcjonalną pomiędzy aplikacją mobilną a wersją na przeglądarki internetowe. Dzisiaj pod tym aspektem widać potężną przepaść, przez co zamienne korzystanie z obu narzędzi bywa problematyczne.

Co istotne, zmieni się również ogólny charakter całego portalu. Facebook zabiera się bowiem za realizację nowej strategii. Jest nią stworzenie serwisu dużo bardziej osobistego, mocno skupionego na łączeniu użytkowników w grupy. Łatwiejsze ma być nie tylko samo zarządzanie grupami, ale także ich odnajdywanie.

Najważniejsze zmiany w funkcjonalności i w obsłudze Facebooka

Zmiana kolorystyki całego serwisu ma naturalnie silny charakter rebrandingu. Portal chce odświeżyć swój wizerunek, ale z punktu widzenia użytkownika jest to raczej jedynie zmiana kosmetyczna. O wiele ważniejsze są innowacje w funkcjonalności, a tutaj w ciągu najbliższych miesięcy ma się wydarzyć całkiem sporo. Zapowiedziane zmiany to między innymi:

  • wszystkie aktualności będą wyświetlane przejrzyściej, z wyraźną inspiracją formy, którą znamy już z aplikacji mobilnej,
  • narzędzia dostępne w serwisie, a więc między innymi Messenger, Watch czy Marketplace będą widoczne na górnej belce wersji przeglądarkowej, umożliwiając tym samym szybkie przełączanie się między nimi,
  • nowy wygląd podglądu własnego profilu czy konta firmowego na FB, który ponownie będzie nawiązywał do rozwiązań znanych z aplikacji mobilnej.

łapka like

Narzędzia grup zyskają nową funkcjonalność

Jak wspomnieliśmy już wcześniej, Facebook ma skupiać się obecnie przede wszystkim na grupach i dlatego w tej sferze również warto czekać na pewne zmiany. Najważniejszą będą niewątpliwie nowe funkcjonalności, które zależne będą od charakteru danej grupy. To istotne również z punktu widzenia osób prowadzących konto firmowe na tym portalu. O co dokładnie chodzi?

Aby to wytłumaczyć, użyjemy prostego przykładu. Załóżmy, że masz swój fanpage i tworzysz grupę poświęconą zatrudnieniu. Pojawi się tam dodatkowe narzędzie umożliwiające szybkie publikowanie ofert pracy. Na tej zasadzie każda grupa dostanie swoją unikalną funkcjonalność. Społeczność graczy na przykład będzie mogła korzystać z wygodnego czatu. Za to osoby skupiające się na rozmowach o zdrowiu będą mogły publikować posty bardziej anonimowo, z wyłączonym wyświetlaniem nazwisk.

Warto przy okazji nadmienić, że portal planuje również zwiększyć zasięg narzędzia Facebook Dating. Niestety nadal funkcja ta nie będzie dostępna w Polsce, a i nie znajdziemy jej również w żadnym innym europejskim państwie. Przynajmniej na razie.

Promocja firmy na FB stanie się efektywniejsza

Z punktu widzenia przedsiębiorcy wykorzystującego siłę Facebooka do promocji, bardzo duże znaczenie mają zmiany właśnie w samych grupach. Promowanie firmy na Facebooku poprzez fanpage i grupy jest naprawdę efektywne. Nowe funkcjonalności dedykowane dla nich znacznie ułatwią ten proces.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wypromować firmę stronę na FB oraz jak tworzyć grupy i zarządzać nimi, zgłoś się do nas już dziś. W KJ Studio zespół naszych specjalistów zajmie się prowadzeniem takiej kampanii. Zawsze gwarantujemy profesjonalne podejście i konkurencyjne ceny.


Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.