fbpx

piksel firmowy fanpage

Piksel Facebooka – dlaczego powinieneś korzystać z tego narzędzia?

Choć narzędzie to wydaje się niepozorne, okazuje się potężnym sprzymierzeńcem, gdy prowadzi się firmowy fanpage. Facebook Piksel sprawia, że reklama dociera do właściwych odbiorców, którzy zainteresowani są konkretną witryną. Ponadto portal udostępnia go za darmo, co stanowi duży atut.

Chcesz wiedzieć, czym jest Piksel? Jak z niego efektywnie skorzystać? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi w tym artykule. Przekonaj się, że reklama na fanpage na Facebooku może być jeszcze skuteczniejsza!

Jak kampania reklamowa na Facebooku to tylko z Pikselem!

Zacznijmy od początku – czym w ogóle jest Piksel? Z technicznego punktu widzenia – to fragment kodu HTML. W praktyce to darmowe narzędzie dostępne dla każdego, kto chce dowiedzieć się więcej o działaniach osób odwiedzających konkretną witrynę. Z jego pomocą dowiesz się m.in., co użytkownicy Facebooka robią na fanpage’u. W ten sposób możesz śledzić nawet do 20 (w tym 9 standardowych) zdarzeń na stronie!

Dzięki zebranym informacjom jesteś w stanie np.:

  • zbudować kampanię reklamową, poszerzającą grono klientów lub ugruntowującą pozycję marki wśród odbiorców,
  • zwiększyć sprzedaż, m.in. przez automatyczne składanie ofert,
  • określić skuteczność reklamy na podstawie reakcji na nią.

Pozyskuj dane o osobach odwiedzających Twoją witrynę!

Brzmi niewiarygodnie jak na darmowe narzędzie? Ale tak faktycznie jest! Wszystko dzięki informacjom, jakie Facebook Piksel pozwala gromadzić. Czego więc dowiesz się ze „zdarzeń” na Twoim fanpage’u? M.in. tego, jakie goście witryny wykonywali czynności, tj. jakie odwiedzili podstrony, ile treści przescrollowali, jak długo przebywali na stronie oraz czy doszło do konwersji ruchu, czyli np. zakupu produktu (z wyszczególnieniem poszczególnych etapów, w tym dodania do koszyka) lub np. zapisania się do newslettera. Dzięki temu zbierasz najważniejsze informacje, jakie później może wykorzystać Twoja firma. Innymi słowy, Facebook pomoże sprofilować odbiorcę, jak i wybrać grupę, która wykona najwięcej wartościowych akcji na fanpage’u.

Jak aktywować Piksel?

Warto wspomnieć, że aby włączyć to narzędzie, wpierw musimy udzielić zgody serwisowi na pozyskiwanie takich danych. Jak to natomiast wygląda krok po kroku? Poniżej znajdziesz krótką instrukcję.

Wejdź na swoje konto, a następnie do Menedżera zdarzeń. Tam znajdziesz „Piksele”. Po kliknięciu pojawi Ci się okno „Utwórz piksel Facebooka”. Wyświetlą Ci się informacje o korzyściach dotyczących korzystania z tego narzędzia i… opcja, która najbardziej Cię w tym momencie interesuje: „Utwórz piksel”.

Teraz pora podjąć decyzję, w jaki sposób zaimplementować go na stronie. Można to zrobić samemu, edytując kod HTML i umieszczając go w nagłówku. Dzięki temu, że serwis dostarcza szczegółowe instrukcje, da się to zrobić w naprawdę prosty sposób. Druga opcja to integracja z pomocą partnera Facebooka, w tym m.in.:

  • PrestaShop,
  • Magento,
  • Menedżer tagów Google,
  • Segment,
  • WordPress,
  • WooCommerce…

… i wiele innych. Ostatecznie możesz przesłać kod zespołowi technicznemu, który się tym zajmuje. W tym też pomaga nasza firma, dzięki czemu masz pewność, że cała operacja przebiegnie pomyślnie.

Ciesz się skuteczną reklamą

Darmowość i łatwość w korzystaniu z tego narzędzia sprawia, że Piksel Facebook to rozwiązanie dla każdej firmy, mającej swój fanpage na tym serwisie. Dzięki zebranym danym reklama dociera przede wszystkim do klientów, którzy faktycznie zainteresowani są Twoją ofertą. Co więcej – potrzebujesz tylko jednego kawałka kodu, co znacznie ułatwia sprawę w przypadku prowadzenia kilku kampanii. Fakt możliwości udostępniania tego fragmentu HTML-u firmom zewnętrznym (np. agencjom reklamowym) również przekłada się na znacznie wyższą efektywność. Wszystkie cechy Piksela sprawiają, że kampanie reklamowe stają się skuteczniejsze, co zauważysz po wzroście nie tyle zainteresowania zamieszczanymi treściami, co konwersji ruchu na stronie.

Postaw na skuteczne rozwiązania!

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twój Facebook Piksel będzie prawidłowo zaimplementowany – zgłoś się do KJ-Studio! Jako specjaliści od prowadzenia firmowych fanpage’y, pomożemy Ci wdrożyć to narzędzie. Szybko się przekonasz, że dzięki temu wzrośnie Twoja sprzedaż lub zainteresowanie usługami. Chcesz wiedzieć więcej o naszej ofercie? Skontaktuj się z nami!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.