fbpx

poprawa wizerunku firmy na facebooku

Poprawa wizerunku firmy w mediach społecznościowych – reaguj na kryzys!

 

Czy wiedziałeś, że pozytywny wizerunek marki jest kluczowym czynnikiem zachęcającym klientów do skorzystania z jej oferty? Jak pokazują statystyki, konsumenci zazwyczaj na jego podstawie podejmują decyzję o zakupie! Jeśli to zbagatelizujesz, Twoja firma zostanie daleko za konkurencją. W efekcie zrealizowanie najważniejszych celów biznesowych stanie się bardzo trudne. Przeżywasz kryzys wizerunkowy? Skorzystaj z porad ekspertów i sprawdź, jak prowadzić firmowego Facebooka, aby odbudować wizerunek marki!

Dlaczego warto zająć się ocieplaniem wizerunku firmy?

Nawet drobne gesty przedsiębiorstwa mogą prowadzić do ocieplenia jego wizerunku. Wynika to z faktu, że zdecydowana większość konsumentów szuka informacji o marce, zanim skorzysta z jej oferty. To, jak prezentuje się i promuje w Internecie oraz co się o niej mówi, ma z tego powodu kluczowe znaczenie.

Firmowy Facebook, a więc konto firmy na tym portalu, może być świetnym narzędziem do promowania i ocieplania wizerunku. Wykorzystasz je zarówno do reklamy, jak i usprawnienia komunikacji z klientami. Pamiętaj, że wiele z tych osób liczy na maksymalnie uproszczony kontakt z przedsiębiorcą. Do tego ludzie chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami z dokonywania zakupów. Jednak, aby informowali również o pozytywnych wrażeniach, musisz ich zachęcić poprzez odpowiednie prowadzenie fanpage’a.

Od czego zacząć odbudowę wizerunku firmy?

W wyniku niekorzystnych wydarzeń Twoje przedsiębiorstwo stanęło na skraju kryzysu wizerunkowego? Niezależnie od tego, co było tego przyczyną, jak najszybciej podejmij działania mające na celu odbudowę wizerunku. Jeśli prowadzisz fanpage, konto firmy na Facebooku w celu jego promowania, wykorzystanie go do tego będzie świetnym pomysłem. Od czego zacząć?

Na początek przeanalizuj dokładnie sytuację. Śledź wszystkie treści na temat Twojej marki, które pojawiają się w sieci czy prasie. Dzięki temu:

  • dowiesz się, co dokładnie doprowadziło do kryzysu wizerunkowego,
  • ocenisz wydźwięk opinii, przede wszystkim pod kątem tego, jak bardzo negatywne jest nastawienie do Twojej firmy,
  • opracujesz najlepszą, dopasowaną do sytuacji strategię ocieplania wizerunku.

jak poprawić wizerunek firmy na fanpage

Ocieplenie wizerunku marki przez promowanie na Facebooku – jak to zrobić?

Jeśli chcesz dotrzeć do swoich klientów, najlepiej wykorzystuj do tego popularne kanały komunikacji. Promowanie na Facebooku w celu ocieplenia wizerunku marki z pewnością będzie świetnym wyborem. Jak to zrobić? Jeśli prowadzisz firmowy fanpage, wykorzystaj konto do:

  • zamieszczenia formalnego listu, w którym dokładnie opisujesz swoje „grzechy” i przyczynę ich wystąpienia – możesz także dodać przeprosiny, jeśli uważasz, że są niezbędne,
  • poinformowania o wdrażaniu działań naprawczych w przedsiębiorstwie, mających chronić przed wystąpieniem podobnych zdarzeń w przyszłości,
  • publikowania wszelkich pozytywnych cech marki, najlepiej uniwersalnych, zawsze aktualnych,
  • komunikacji z niezadowolonymi klientami – jeśli w wyniku działań firmy, jakieś osoby czują się poszkodowane, postaraj się znaleźć rozwiązanie problemu, np. proponując rekompensatę.

Prowadząc konto firmy na Facebooku, unikaj tych błędów!

Eksperci z KJ Studio przygotowali jeszcze krótką listę błędów, które przedsiębiorcy często popełniają, próbując ocieplić wizerunek swojej marki. Jak prowadzić i promować firmowego Facebooka? Powinieneś przede wszystkim unikać:

  • wchodzenia w dyskusje z użytkownikami fanpage’a – staraj się pozostawać neutralnym,
  • wprowadzania chaosu – pilnuj spójności komunikatów zamieszczonych na koncie firmowym FB,
  • przerzucania obowiązków na dział marketingu – za odbudowę wizerunku marki powinni być odpowiedzialni wszyscy pracownicy firmy.

Przeżywasz kryzys wizerunkowy? Pomożemy Ci w promowaniu firmy na Facebooku!

Odbudowanie wizerunku marki wymaga cierpliwości, ale i przede wszystkim odpowiedniego podejścia. Z tego powodu w takich sytuacjach najlepiej skorzystaj z pomocy ekspertów. Specjaliści z KJ Studio wiedzą, jak prowadzić firmowego Facebooka, aby skutecznie wyjść z kryzysu wizerunkowego. Przejmiemy na siebie obowiązki promowania fanpage’a, konta firmy – już dziś zgłoś się do nas!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.