fbpx

Różne formaty reklamy na facebooku

Przybliżamy najpopularniejsze formaty reklam na Facebooku

Czy wiesz, że jeszcze do niedawna na Facebooku rejestrowano średnio 5 nowych kont w każdej sekundzie? Według danych podsumowujących 2017 rok liczba użytkowników na portalu wzrosła o ponad 2 miliardy, a w każdej minucie publikowano średnio ponad pół miliona nowych wpisów i ponad 136 tysięcy nowych zdjęć. To oczywiście tylko garstka rekordów, ale nawet one jednoznacznie świadczą o tym, że to wręcz idealne miejsce na reklamowanie swojego biznesu.

Chcesz wiedzieć, jak można się dzisiaj reklamować na FB, a w zasadzie, jakie możliwości zapewnia sam portal? Dzisiaj zaprezentujemy kilka najpopularniejszych opcji.

Standardowy baner z grafiką i opisem

Zdecydowanie najchętniej wybieraną opcją promowania się na Facebooku jest z pewnością reklama graficzna. Jej forma jest bardzo standardowa, gdyż to nic innego, jak grafika z ewentualnym dodatkowym opisem oraz odnośnik do promowanej w ten sposób strony. Co zaleca się przy jej tworzeniu, a czego się wymaga?

  • Wielkość obrazu nie może być mniejsza niż 600×600 px, Facebook zaleca stosowanie grafik o możliwie najwyższej rozdzielczości, minimum 1080×1080 px;
  • ilość tekstu dla reklamy powinna zajmować nie więcej jak 20% przestrzeni całej grafiki;
  • maksymalna długość tekstu to 125 znaków;
  • nagłówek linku może mieć maksymalnie 25 znaków, a jego opis 30 znaków;
  • akceptowane grafiki obejmują wyłącznie formaty JPG lub PNG.

Pewnie masz wątpliwości związane z proporcjami tekstu, ale spokojnie. Tworząc reklamę na FB, można skorzystać z wielu pomocnych narzędzi udostępnianych przez portal, w tym z prostego skryptu, który pokaże procentowe wypełnienie grafiki treścią.

Promowanie firmy na Facebooku poprzez materiały wideo

Drugim bardzo popularnym rozwiązaniem są reklamy w formie materiałów filmowych. Dobrze zaprojektowane potrafią cieszyć się ogromną popularnością, a sam Facebook daje tutaj swoim użytkownikom naprawdę duże pole do popisu. Rekomenduje się umieszczać materiały wideo o możliwie najwyższej rozdzielczości, które nie posiadają żadnych czarnych pasów po bokach, na górze czy na dole.

Inne zalecenia dla materiałów wykorzystywanych w projekcie to, między innymi, stała liczba klatek, stosowanie kompresji H.264, bitrate na poziomie nie mniejszym, jak 128 kb/s, czy dźwięk skompresowany w formacie AAC.

Reklama w takiej formie musi za to spełnić kilka istotnych wymagań, do których zalicza się:

  • proporcje materiału – muszą wynosić 16:9 lub 9:16;
  • wielkość – plik wideo nie może być większy, jak 4GB;
  • długość – czas trwania filmu od 1 sekundy do 240 minut.

Warto pamiętać o tym, że domyślnie Facebook wyświetla takie reklamy swoim użytkownikom bez dźwięku. Można go oczywiście włączyć, ale wymaga to reakcji samego oglądającego. Lepiej więc skupić się na dobrym przekazie wideo, uzupełniając go ewentualnie o wstawki tekstowe czy pełne napisy.

Karuzela – połącz swoje reklamy w jeden pakiet

Opisując popularne formaty reklam na FB, nie można pominąć tzw. karuzeli. To nic innego jak połączenie wcześniej opisywanych przez nas formatów, a więc statycznych grafik oraz materiałów wideo. W karuzeli możemy wygenerować od 2 do 10 różnych kart, dowolnie mieszając ze sobą formę promocji. Karty mogą być więc zarówno samymi grafikami lub materiałami wideo, jak i można stworzyć zestaw kilku grafik oraz kilku filmów.

Należy tutaj jedynie pamiętać o tym, że materiały wyświetlane w karuzeli mają proporcje 1:1, ale przy tworzeniu poszczególnych kart obowiązują zasady takie same, jak opisywane wcześniej, zależnie od formy reklamy.

Kolekcja – ukłon w stronę sklepów internetowych

Ogromną popularnością na FB cieszą się również kolekcje i jest to opcja dedykowana w zasadzie tylko właścicielom sklepów online. Wyświetlają się one na urządzeniach mobilnych i mają na celu zachęcić użytkowników do zapoznania się z prezentowaną ofertą. Element jest złożony, gdyż kliknięcie reklamy rozwija listę z konkretnymi produktami i ich cenami. Wybór produktu z tej listy powoduje przekierowanie do oferty w sklepie.

Podsumowanie

To oczywiście jedynie kilka z wielu formatów reklamy, jakie mamy do wyboru na FB. Jeśli prowadzicie konto firmowe na tym portalu i chcecie skutecznie reklamować swoją działalność, chętnie pomożemy w przygotowaniu profesjonalnej kampanii. Zapraszamy do kontaktu!

5/5 - (1 vote)

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.