fbpx

Ikonki na facebooku

Reakcje na Facebooku – jak zaangażować fanów, jak wykorzystywać reakcje w komunikacji?

Na początku było „Lubię to” i przez wiele lat wystarczyło. Jakiś czas temu Facebook wprowadził kolejne reakcje: „Super”, „Ha ha”, „Wow”, „Przykro mi” i „Wrr”. Wiele firm postanowiło zaangażować swoich fanów poprzez głosowanie za pomocą tych ikonek. Przeglądając kilka razy dziennie aktualności ze stron, natrafimy na posty typu: kto ładniejszy, kto powinien wygrać, co wolisz. Dzięki reakcjom marki mogą w szybki sposób zebrać opinie na konkretny temat. Niektórzy jednak uważają, że nie są to wiarogodne głosy, ponieważ ikonki mogą faworyzować poszczególne odpowiedzi i niejako narzucać prawidłowy wybór.

Głosowanie może mieć także inny, rzeczywisty wymiar. Zaangażowanie użytkowników może przebiegać na zasadzie relacji na żywo. Tę możliwość polecamy osobom nieco bardziej zaawansowanym pod względem technicznym, ponieważ do jej przeprowadzenia potrzebna jest znajomość takich narzędzi jak: Live Reactions Poll albo FastTony. Trzeba również zainstalować i uruchomić oprogramowanie OBS. Głosowanie musimy przeprowadzić w określonym czasie i przez ten okres, uwaga, musimy być online! Dlaczego? Wyłączenie urządzenia, z którego prowadzona jest transmisja skutkuje przerwaniem relacji na żywo. Ten rodzaj głosowania cieszy się dużym zainteresowaniem użytkowników, ponieważ wymaga od nich minimum wysiłku, a efekt ich reakcji widoczny jest niemal natychmiast. Jest to też największa zaleta tego narzędzia. Zanim jednak zdecydujesz się z niego skorzystać – musisz dokładnie poznać narzędzia i przeanalizować wszystkie etapy realizacji. To wysiłek, który się opłaca!

Głosowanie możesz wykorzystać jeszcze w inny sposób – jako formę konkursu. Wybrana reakcja wygrywa, natomiast konkretni laureaci wyłaniani są na podstawie dodatkowego kryterium, np. kto ostatni/pierwszy oddał głos.

Reakcje to też świetny sposób na komentowanie aktualnych wydarzeń. Wykorzystują je także programy rozrywkowe, politycy i różnego typu fanpage. Jest to wygodne narzędzie dla obu stron, dlatego warto przyjrzeć się bliżej sześciu ikonkom i wykorzystać potencjał, który w nich drzemie!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.