Reklama fanpage’a firmy na Facebooku

reklama-na-facebooku

W tym artykule chcemy przybliżyć techniki, jakich używamy, by zaprojektować strategię marketingową skrojoną na potrzeby twojej firmy.
Nasza misja jest skoncentrowana w 100% na sukcesie twojej marki i na zmaksymalizowaniu zysków płynących z reklamy online.
Pracując nad twoim projektem, zadbamy o rozpoznawalność Twojej marki. Wykreujemy pożądany wizerunek prowadzonej przez Ciebie firmy poprzez sprofilowany fanpage. W tym celu wykorzystamy wszelkie możliwości, jakie daje pod względem reklamy największy na świecie portal społecznościowy – Facebook. Reklama Twojego fanpage’a na Facebooku zostanie przez nas profesjonalnie opracowana, a jej wdrożenie pozwoli Ci efektywnie wypromować markę, produkty, usługi czy też tworzone przez Ciebie wydarzenia. Cechuje nas indywidualne podejście do każdego zlecenia. Nasze strategie są spersonalizowanie, co gwarantuje pełną satysfakcję.

 

Reklama na Facebooku to doskonała inwestycja, gdyż skuteczność działań zależy przede wszystkim od inwencji i aktywności, a nie od ponoszonych kosztów!

Wbrew pozorom efektywna promocja nie zawsze musi się wiązać z dużym nakładem finansowym. Oferujemy profesjonalne prowadzenie kampanii reklamowej Twojej firmy poprzez Facebook. Zadbamy o to, aby Twój fanpage przyciągał uwagę swoją formą i treścią, a następnie przystąpimy do jego popularyzacji w ramach serwisu. Od chwili umieszczenia reklamy na Facebooku, na bieżąco monitorujemy jej efekty. Rosnąca liczba lajków na fanpage’u to nasz cel. W rezultacie Ty zyskujesz satysfakcję ze współpracy z KJ Studio i przekonanie, iż generowana reklama jest efektywna. To właśnie skuteczna reklama na FB jest jednym z fundamentalnych elementów naszej oferty. Dlaczego warto ją wybrać? Powodów jest wiele, między innymi:

  • Możliwość targetowania fanów
    Dokładny wybór grupy docelowej wpływa na zwiększoną skuteczność reklamy na fanpage’u i optymalizację kosztów.
  • Bezpieczeństwo reklamy
    Przestrzegamy ustaleń, które są ściśle określone w regulaminie FB. Dzięki temu możesz mieć pewność, że wszystko odbywa się zgodnie z zasadami.
  • Spektakularny przyrost fanów
    Fanów pozyskujemy w sposób legalny. Ich konta są aktywne. Tym samym w szybki sposób zyskasz prawdziwe grono potencjalnych Klientów Twojej firmy.
  • Różnorodność reklam na FB
    Proponujemy reklamy w różnych odmianach i kreacjach. Mogą to być m.in. konkursy na Twoim profilu, które dodatkowo zwiększają zainteresowanie Twoją ofertą.

Jak reklamować firmę na Facebooku?

Nasze działania ukierunkowane na twój sukces skupiają się na tworzeniu wartości dla twoich klientów. Content, który tworzymy na potrzeby twojej firmy to automatycznie wartość dodana dla dotychczasowych i potencjalnych klientów.
Działamy podług konkretnej spersonalizowanej strategii, której celem nigdy nie jest zdobywanie określonej liczby fanów w danym tygodniu. Nasza strategia progresywnie dąży do najwyższych celów, między innymi do:

  • wypracowania pozycji autorytetu w branży, w której operujesz;
  • zwiększenia widoczności twojej marki;
  • wykształcenia autentycznej więzi z twoimi klientami.

Efekty odzwierciedlone w liczbach to jedynie skutek uboczny naszych kampanii.
Dzięki naszemu modelowi, twoja strona opiera swoje działanie na solidnej bazie, która raz zbudowana, nigdy nie zniknie, i nie zależy od krótkowzrocznego planowania z tygodnia na tydzień. Ta metoda akumuluje fanów, którzy nigdy nie zakupią twoich produktów i nie skorzystają z twoich usług, a więc nie są też warci czasu twojej firmy.

Jak utworzyć reklamę na Facebooku?

Chciałbyś wiedzieć, jak wygląda taka kampania krok po kroku? Nic prostszego. Wytłumaczymy ci to tu i teraz.
Najlepszym narzędziem do tworzenia reklam na Facebooku jest Menadżer Reklam, który możecie sobie obejrzeć i przetestować pod adresem: https://www.facebook.com/ads/manager/account/ Ma wiele opcji, które możemy wykorzystać w kampanii. Skupmy się na przykładzie promowania postu.

NASZA OFERTA

Krok 1: Otwieramy Menadżera Reklam, by wypromować post
W prawym górnym rogu menadżera znajduje się zielony przycisk „Utwórz reklamę”. To tutaj zaczyna się nasza kampania.
Po kliknięciu ukażą nam się dwie główne opcje:

  • „Aukcja”
  • „Zasięg i częstotliwość”

Aukcja jest tańszym rozwiązaniem, które umożliwia nam zareklamowanie naszej firmy, ale zależy w dużej mierze od Facebooka, który decyduje o zasięgu naszej reklamy w zależności od jakości zbudowanego przez nas profilu oraz naszej historii reklamowania się. Za opcję „zasięg i częstotliwość” zapłacimy więcej, ale będziemy w stanie określić konkretnie, gdzie chcemy, by dotarła nasza reklama.

Krok 2: Klikamy na opcję „Promuj posty” w kategorii „Świadomość”

Krok 3: Targetujemy grupę docelową
Wszyscy wiedzą, że Facebook pozwala nam dotrzeć do konkretnych grup wiekowych czy do osób o konkretnym wykształceniu. Jeśli jednak chcesz, żeby twoja reklama dotarła do wyszczególnionej w drodze dokładnej analizy grupy odbiorców, powinieneś zwrócić uwagę na więcej szczegółów z życia tych osób. Facebook daje ci możliwość zwrócenia się z twoją kampanią do, na przykład, konkretnych pokoleń (Millenialsi, Baby Boomers, itd.), osób, które przebywają z dala od rodziny, czy do nowożeńców.
Możesz sobie wyobrazić, jak duży wpływ ma tak dokładne targetowanie na twoją kampanię!
Dostęp do tych opcji to jednak nie wszystko. Przed rozpoczęciem kampanii musisz bardzo dokładnie przestudiować profil twoich potencjalnych klientów, by nie wybierać na ślepo spośród wszystkich dostępnych opcji.

Krok 4: Ustalamy, gdzie umiejscowimy reklamę
Tutaj możemy zdecydować, na przykład, czy wolimy skierować się do użytkowników, którzy przeglądają Facebooka z komputera czy do tych, którzy robią to ze smartfona.

Krok 5: Ustalamy budżet
Na tym etapie, Facebook również zasypuje nas opcjami. Mamy na przykład możliwość zoptymalizowania reklamy pod kątem celu, jaki chcemy nią osiągnąć, liczby kliknięć lub wyświetleń. Determinuje to więc też rodzaj płatności:
CPM – za ilość wyświetleń
CPC – za kliknięcia
Z reguły rozliczenie za kliknięcia sprawdza się lepiej w przypadku niewielkich budżetów i początkujących kampanii. Natomiast rozliczenie za ilość wyświetleń może się okazać bardziej rentowne w zaawansowanych projektach, w których na bieżąco analizuje się dane i optymalizuje treści kampanii.

Krok 6: Ustalamy harmonogram dla reklamy
Jest to jeden z najważniejszych komponentów naszej reklamy. Nie ma sensu zaczynać kampanii, którą będziemy próbowali trafić do naszych klientów, kiedy oni pracują (i nie, tym razem nie połączyli się z Facebookiem, jak szef nie patrzył) lub kiedy śpią. Ten krok na ogół wymaga kilku błędów na początku, byśmy mogli lepiej poznać naszą grupę docelową i z czasem staje się coraz łatwiejszy. Dlatego jest też ważne, by nie ucinać kampanii zbyt wcześnie. Z czasem klarują się najlepsze dni i pory dnia, by dotrzeć do potencjalnych klientów i jest warto czekać na efekty tak skrojonego projektu.

Krok 7: Wybieramy post, który chcemy wypromować
Najpierw musimy wybrać stronę, z której chcielibyśmy wypromować post (bywa, że jedno konto posiada kilka stron), a następnie wybieramy sam post i zamawiamy reklamę. Jest dobrze wybrać wcześniej przetestowany organicznie post, by zwiększyć prawdopodobieństwo, iż nie tylko dotrze do odbiorców, ale też im się spodoba i zachęci do kliknięcia w link do naszej właściwej strony internetowej.

Jak już wspomnieliśmy, Facebook pozwala nam zaaplikować wiele różnych formatów do naszej reklamy. Innym przykładem, poza promowaniem postów, jest „przekierowanie do witryny”, co pozwala nam przekierować potencjalnego klienta prosto na naszą stronę internetową, by mógł zapoznać się z naszą firmą bezpośrednio.
Warto pamiętać, że każda kampania na Facebooku jest podporządkowana jednemu celowi, na przykład zwiększeniu ruchu na twojej stronie internetowej. Następnie daną kampanię możemy podzielić na segmenty, czyli możemy na przykład ustawić oddzielny harmonogram dla osób w jednym przedziale wiekowym i inne pory dnia dla innego przedziału wiekowego lub pokolenia. Następnie każdy segment może zawierać dowolną ilość reklam, na które składają się posty, filmiki, linki czy teksty.
Jeśli chcesz, by ktoś pomógł ci nie tylko w przeprowadzeniu kampanii, ale również w uprzednim przygotowaniu jej, KJ Studio będzie zachwycone możliwością współpracy. Każdy najmniejszy szczegół ma swoją rolę do wypełnienia w strategii reklamowej i warto jest się wesprzeć konkretnymi danymi przy podejmowaniu decyzji. Jesteśmy tu po to, by ci je dostarczyć!

reklama na facebooku

Jak działają reklamy Facebooka?

Jak wszyscy wiemy, wszystkie podstawowe funkcje Facebooka są dostępne, i to na zawsze, za darmo zarówno dla prywatnych użytkowników jak i dla firm. Facebook generuje profity przede wszystkim dzięki reklamom, które można wykupić na platformie.
Największą zaletą portalu jest personalizowanie owych reklam podług informacji, które wszyscy udostępniamy w naszych profilach. Dzięki niej mamy możliwość coraz dokładniejszego targetowania naszych potencjalnych klientów.

Wiele osób uważa, że reklamy Facebooka są efektem ciągłego podglądania naszego życia i że uderza w naszą prywatność. Nie jest to do końca prawda. Reklamodawca nie ma możliwości skrojenia reklamy pod konkretne nazwiska, może jedynie postarać się dotrzeć do grupy osób, które udostępniły informacje o sobie i wpisują się w pewien określony profil. W tym podstawowym sensie użytkownicy serwisu nie powinni się więc obawiać o swoją prywatność.

Jeśli chodzi o algorytmy Facebooka, są one idealnym narzędziem do promowania małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Wiele osób uprzedza się do nich po nieudanych próbach wypromowania treści z ich strony. Problemem jednak, częściej niż rzadziej, są właśnie owe treści a nie algorytmy FB.
Facebook zobowiązuje się dostarczyć pewną określoną ilość interakcji z naszym profilem. Zależy jednak od atrakcyjności contentu, jaki odbiorca znajdzie na owym profilu, czy pozostanie on wiernym fanem czy nasza marka wyparuje z jego pamięci.

Następnym razem, kiedy odpalisz Facebooka, przyjrzyj się reklamom, które ci serwuje. Czy skorzystałbyś z nich? Zapewne wiele z nich zupełnie cię nie interesuje. Czy to oznacza, że algorytmy są temu winne? A skąd! Przecież jesteś, dajmy na to, kobietą w wieku 35 lat. Idealnie wpisujesz się w tę skromnie zarysowaną grupę odbiorców. Wiele osób decyduje się skorzystać z opcji reklamy, ale jednocześnie chce wydać na nią jak najmniej pieniędzy i poświęcić na nią jak najmniej czasu. Wybierają one szybkie i mało spersonalizowane promowanie postów ze strony na FB i ignorują Menadżera Reklam. Jeśli wkładamy w projekt tylko połowę serca, nie możemy oczekiwać spektakularnych wyników.

Dlatego też warto jest się zastanowić, który kanał jest najlepszy dla twojego biznesu (poza Facebookiem jest wiele innych platform i kanałów, które nam w tym pomogą), i nie inwestować w wiele różnych kanałów po trochu. Skrój jedną porządną kampanię, przeanalizuj ją i wyciągnij z niej wnioski.

Zachęcamy cię do przejrzenia naszego bloga, wyjaśniamy tu bardzo szczegółowo, co powinieneś zrobić, aby twoja kampania zakończyła się sukcesem.
W KJ Studio, każdego dnia kształcimy się w temacie promocji firm poprzez Facebooka i znamy jego ustawienia jak własną kieszeń. Skontaktuj się z nami i wyjaśnimy ci wszystkie aspekty reklamowania się na FB.

Skuteczna reklama? Postaw na profesjonalistów!

Pragniesz wypromować swoją markę? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę w wirtualnym świecie? Obojętnie, na którym etapie jesteś – pomoże Ci skuteczna i co najważniejsze, niedroga w porównaniu z innymi mediami, reklama fanpage na portalu FB. Portal ten otwiera przed Tobą wiele możliwości zaistnienia w świadomości tysięcy internautów. Warto wykorzystać tę szansę i potencjał. Pomożemy Ci w tym – poznaj naszą kompleksową ofertę i podejmij współpracę z doświadczonym zespołem KJ Studio. Zachęcamy także do zapoznania się z wybranymi realizacjami, które zamieściliśmy na naszej stronie internetowej.

Zapraszamy do kontaktu – osobistego, telefonicznego bądź poprzez formularz kontaktowy – jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.